Čtyři vozy ze slušovické dílny Minařík racing se postavily na start druhého sprintu letošní sezóny – Rally Vyškov. Pavel Mika bral pohár za 3. místo ve třídě, Petr Krajča ve své třídě zvítězil a Pavlína Tydlačková byla klasifikována na 2. místě v dámském poháru. Lukáš Langmajer dokončil sprint na 5. příčce ve třídě.
Devět rychlostních zkoušek v délce 73,46 km a 84 posádek na startu, taková byla vizitka druhého rallysprintového závodu ve Vyškově. Do sprintu se přihlásila mimo jiné i čtveřice soutěžících využívající vozy týmu Minařík racing. Nejvýše se ve výsledcích dostala dvojice Pavel Mika – Radim Strnad na Renaultu Clio R3. Ve třídě 5, kam je Clio zařazeno, byly ve Vyškově čtyři posádky. Po odstoupení Zimmermanna dokončili zbývající jezdci soutěž a Pavel Mika bodoval třetím místem. Vedle umístění ve třídě byla posádka Mika – Strnad klasifikována na 10. místě v RSS a 20. místě v absolutní klasifikaci. „Do Vyškova jsme se s Radimem velmi těšili a to hned z několika důvodů. Jednak to je má srdeční záležitost, neboť právě ve Vyškově jsem s automobilovými rally začínal. Dalšími důvody proč jsem se na Hanou těšil, bylo to, že zde mají pěkné erzety a potom meteorologové avizovali na soutěžní víkend krásné počasí. Právě počasí vytvořilo krásnou atmosféru, ze které museli mít radost samotní jezdci i diváci. V samotné soutěži jsme začali svižně, i když po každé z prvních tří zkoušek jsme dělali úpravy na podvozku. Po Kopné jsem měl podvozek moc měkký a tak jsme postupně klikali. Do druhé sekce mrzet jsme již vyjížděli s pocitem spokojeného nastavení auta. Zbývající zkoušky jsme odjeli v pohodě a v dobré náladě. Chtěl bych poděkovat Radimovi za příjemně strávený víkend a za pohodu, kterou vytvářel nejenom v autě. Věřím, že jsme si oba závod pěkně užili. Mé díky patří i celému týmu Minařík racing za perfektně připravené auto a také pořadatelům za krásně připravenou soutěž,“ uvedl po soutěži Pavel Mika.
Ve třídě 8 už bylo obsazení početnější a byl to „pohárový“ souboj čtyř Renaultů Clio Sport versus dvě Hondy Civic Type-R. Stylem start – cíl ovládla třídu posádka hájící barvy Rally Klub Paseky o.s. Petr Krajča s Honzou Houštěm. „Pasekáře“ nerozhodil ani drobný kontakt s retardérem na 1. RZ, za který posádka inkasovala penalizaci 5 vteřin. Před prvním servisem měli Petr s Honzou náskok před druhou posádkou v pořadí 13,3 vteřiny. Dvojice z Želechovických pasek zaznamenala v soutěži pětkrát nejrychlejší čas třídy a zbývající erzety zajela v druhých časech. „Na Vyškovskou rallye jsme se těšili už z důvodu, že bychom mohli v konkurenci šesti aut obhájit titul ve třídě 8. Tréninky proběhly v pohodě, a tak jsme mohli jít posedět večer s naším fanklubem do restaurace. Šli jsme spát až nečekaně brzo, i Pannizi zavítal poprvé na pokoj v hotelu Atrium :-))). V sobotu jsme se probudili do slunečného rána a Peťa měl hned lepší náladu. Přesunuli jsme se do servisu a začali vybírat správnou variantu pneu. Do prvního servisu jsme přijeli na 1. místě ve třídě 8 s náskokem 13,3 s před Martincem. Po 6. RZ se náš náskok velmi zmenšil na 6,7s a my museli s Peťou ještě zabrat, abychom nedostali pokárání od našeho Dejva nebo šéfa týmu Luby :-))). Po zrušení 8. RZ jsme se přesunuli na start závěrečné RZ, kdy jsme si s Peťou řekli, že do toho musíme jít naplno, abychom to neprojeli. Poslední RZ se nám povedla a tak jsme mohli slavit obhajobu prvenství. Obrovské poděkování patří Lubovi Minaříkovi a jeho mechanikům Honzovi a Radkovi za přípravu auta. Pannizimu a Vaňousovi za dovoz našeho milovaného závodního speciálu a šroubování na závodě. Panu Davidovi za zajištění potřebných věcí. Peťovi a Helči za podporu na každém závodě :-) Emmči, Míši, Lukemu, Jirkovi za podporu v servisu i u trati. A všem našim partnerům, bez kterých bychom nemohli startovat. A já musím poděkovat mému výbornému šoférovi Balvánkovi, za další úžasný závod plný srandy, blbých keců a nejlepších hlášek :-),“ shrnul víkendové závodění Honza Houšť. V cíli obsadila posádka Krajča – Houšť 29. místo v absolutní klasifikaci, 19. místo v RSS a domů si odvezla pohár za vítězství ve třídě 8.
Ve stejné třídě jako Krajča startovaly i dvě posádky Eruanno Rally Teamu. Jedna týmová smíšená posádka porazila druhou, tak by se dal charakterizovat souboj Lukáše Langmajera a Pavlíny Tydlačkové. Ve Vyškově se radoval Lukáš Langmajer, kterého stejně jako ve Valašském Meziříčí navigovala Zuzana Lieskovcová. Lukáš se Zuzanou zvládli soutěž bez problémů až na malý výlet mimo trať, který se neobešel bez lehkého poškození zadní části vozu. V cíli byla posádka klasifikována na 5. místě ve třídě 8 a 44. místě v rámci RSS. místě v rámci RSS. Pavlína Tydlačková i na vyškovsku zůstala věrná Jirkovi Hlávkovi a druhý start v Renaultu Clio opět brala jako učení. „Rally Vyškov je moc pěkná a rychlá soutěž, do které jsme nastoupili se zbrusu novými tlumiči a natěšením z dalšího svezení v Cliu, se kterým se stále učím. Hned v první RZ jsme udělali v poli hodiny. Sice jsme nebyli jediní, co vycestovali mimo trať, ale nechali jsme tam skoro minutu. V další části závodu jsme se snažili časovou ztrátu co nejvíce stáhnout, ale v 6. RZ přišlo další přetočení. Zde nás nepodržely zadní gumy a my se na kostkách točili jako Maďaři v kukuřici JJJ. Tím bylo rozhodnuto a tak jsme vyfasovali druhé místo v holkách a šesté ve třídě. Už teď se těšíme na červnové a pro mne premiérové Rally Hustopeče,“ uvedla po soutěži Pavlína Tydlačková. Posádce patří i 50. příčka v rallysprint sérii.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?