Určitě máme v živé paměti loňské mini souboje mezi Kamencem a Tomaszczykem. Něčeho podobného se zřejmě dočkáme i letos.
Bitvy vozů Opel ADAM Cup při Rally Vyškov byly nesmírně dramatické. Vítězem druhého klání LENZ ADAM Cupu 2017 se stala domácí dvojice Patrik Brtníček – Rudolf Kouřil. Tandem Martin Vopatřil – Miroslav Drmla na ně ovšem ztratil pouhé dvě sekundy… Cíl vyškovské soutěže spatřilo všech pět dvojic, které se postavily na start.
Co více si mohou zástupci promotéra XTG motorsport a společnosti Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel) od pohárového závodu přát. Drama až do posledních metrů. A to se ve Vyškově naplnilo. O vítězi se rozhodovalo až na trati poslední rychlostní zkoušky Podivické.
Ale pojďme od začátku. Ze startovní rampy ve Vyškově se vydalo vstříce více než sedmdesáti ostrým kilometrům pět vozů Opel ADAM Cup. A hned první sekce naznačila, jak se asi bude druhý moravský závod vyvíjet. Vítěz z Kopné Martin Vopatřil se ujal vedení, pronásledován Patrikem Brtníčkem. Druhou dvojici vytvořili Martin Mottl a Martin Baďura. Ale hned druhý test přinesl velké překvapení. Baďura zajel premiérový nejrychlejší pohárový čas, čímž se přiblížil vedoucí dvojici. Naopak Mottl chyboval a tím začala jeho stíhací jízda za podiovým umístěním. V čele vystřídal Brtníček Vopatřila, ale oba jezdce dělila pouhá desetina sekundy. A příliš se na tomto stavu nezměnilo ani po třetí zkoušce, jen vyškovská dvojice Brtníček – Kouřil přidala ke svému náskoku, jak by někdo mohl říci zanedbatelných, osm desetin.
Do druhé sekce čtyř vložek vstoupil opět lépe Brtníček. Dvakrát byl nejrychlejší a mohlo se zdát, že má otěže závodu pevně v rukou. Ale když v opakovaném průjezdu podivického testu opět zvítězil Vopatřil a Brtníček zajel čtvrtý čas, rázem bylo vše jinak. Do čela pohárové klasifikace se vrátil Vopatřil, jenž v sedmém testu navýšil vedení o 1,1 sekundy na průběžných 2,3 s. Také duel o třetí příčku nutil Baďuru a Mottla k maximálnímu výkonu, a tak se v RZ6 vtěsnali mezi oba hlavní protagonisty.
V závěrečné sekci byl zrušen úvodní test, rozhodovalo se na třetím průjezdu Podivické zkoušky. Dvakrát v ní byl rychlejší Vopatřil, tentokrát ovšem na Brtníčka nestačil. Prohrál na vyškovské poměry o výrazných 5,4 vteřiny, což zajistilo pohárový primát domácí posádce Patrik Brtníček – Rudolf Kouřil. Vopatřil s Drmlou skončili se ztrátou dvou sekund druzí, třetí příčku uhájili Baďura se Studeným. Mottl dokončil testy necelých jedenáct vteřin od bronzové příčky, ale opět se potvrdilo známé rčení, že rally končí až na cílové rampě. Před ní posádka Mottl – Vorel inkasovala 1,5 minutovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly.
Tomáš Hauptvogel se Štěpánem Palivcem pohárovou klasifikaci uzavírali, ale bylo znát, že každým kilometrem zrychlují a od mnohem zkušenějších soupeřů odstup na kilometr postupně snižují.
Rally Vyškov absolvovaly i tři posádky se speciály Opel ADAM R2 a opět z toho bylo umístění na stupních vítězů ve dvoukolkách i ve třídě 6. Michal Horák s Karlem Zapletalem skončili třetí v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou a druzí ve třídě, Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem skončili ve „dvoukolkách“ pod stupni vítězů, ve třídě získali bronzový věnec. Radomír Kupec doplatil na dvojici defektů v RZ7 a cíle se nedočkal.
Ohlasy v cíli soutěže:
Patrik Brtníček: „Bylo to drama až do konce. Po první sekci jsme vedli my, po druhé zase Martin Vopatřil, takže se rozhodovalo až v samotném závěru. Do něj jsme odlehčili auto, o co šlo (smích), dali jsme lepší gumy a šli do boje. Předposlední Pruskou ale zrušili, což možná nakonec bylo dobře, a tak muselo padnout rozhodnutí na Podivické. Tam jsme letěli na limitu a nakonec vyhráli. Závod jsem si celkově užíval, zejména šotolinové pasáže a typické vyškovské protahováky na polních cestách. I proto se mi nejvíce zamlouval test Ivanovická brána.“
Martin Vopatřil: „Naše souboje s Patrikem byly neustále v řádech desetin, bohužel na poslední erzetě nás kluci přeskočili. Prostě dnes byli lepší a prvenství jim patří právem. Možná škoda zrušení předposlední zkoušky. Na druhou stranu jsme získali důležité body a vedeme pohárovou klasifikaci, takže musíme být spokojeni. Vyškovská soutěž mě tradičně baví, šotolinové pasáže jsou jezdecky zajímavé. Nejvíce se mi dařilo na Podivickém testu, i když jsme v rozhodujícím průjezdu Patrikovi podlehli.“
Martin Baďura: „Jsem naprosto spokojený, nesmírně šťastný. Měli jsme dobře napsaný rozpis, auto jelo neskutečně. Hned na dvojce jsme s Ivem poprvé v životě vyhráli erzetu. V okolí Vyškova se prostě vše sešlo dohromady. Loni jsem tady jel, závodilo se na suchých asfaltech, každým kilometrem jsem se s ADAMem sžíval. Mám ho stále více pod kontrolou, začínám mu věřit, a doufám, že v tomto duchu to půjde i na dalších závodech.“
Martin Mottl: „Ráno jsme oproti všem zvolili tvrdší směs pneumatik Pirelli. Ovšem ty v úvodu trochu více klouzaly, což mě po dvou stech metrech první erzety docela vystrašilo. Na vytahaném bortelu jsme chytli dlouhý smyk, což jsem si vezl po zbytek jedničky a celou dvojku v hlavě. I proto jsme tam tolik ztratili. Pak se oteplilo, gumy se lépe ohřály a od trojky jsme už zase začali plnohodnotně závodit, jak jsme si představovali. V závěru se nám podařilo Martina s Ivem, kterým gratuluji k bronzu, trochu stahovat. Celkově Vyškov nabídl pěkné souboje o všechna čtyři místa, při vyrovnanosti posádek, ovšem taková ztráta z úvodu nešla dohnat. Ale čtvrté místo bereme, pozitivně nás totiž naladily konkurenceschopné časy v závěru soutěže, kdy jsem opět našel důvěru v auto a pneumatiky.“
Tomáš Hauptvogel: „Ze začátku to byl velký boj, ale postupně jsem začal pirelkám více věřit. Více se do nich opíral, více jsem se to tam dával. V každé rychlostní zkoušce jsem hledal optimum a cítil jsem posun. Stále je to hlavně o tom, dostat se vždy do cíle, než prohánět zkušenější kluky před námi. Jsem rád, že jsem se také poprvé pořádně svezl na suchém asfaltu. Byl to místy zážitek. Celá soutěž byla stále o odhalování něčeho nového. Po Vyškově je pro mě největším poznáním, že musím zlepšit reakce na auto, lépe s ním cítit a optimálně řadit. To bude největší úkol pro další pohárový start.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?