Poslední dubnová sobota byla ve znamení automobilových závodů také na Slovensku. Na programu byl druhý podnik mistrovství - Rally Prešov. Tým K.I.T. racing měl v soutěži dvojí zastoupení. Lukáš Matěna dojel druhý ve třídě, Tibor Cserhalmi bohužel nedokončil.
Pořadatelé převzali 32 posádek, pro které byla připravena trať s devíti rychlostními zkouškami v délce 82 ostrých kilometrů. Dalekou cestu na východní Slovensko absolvovaly i dva vozy Mitsubishi Lancer EVO IX připravované týmem K.I.T. racing. Ve třídě 3, kam jsou oba Lancery zařazené, bylo v Prešově deset soupeřících posádek. Z dvojice posádek hájící barvy otrokovického týmu se lépe dařilo Lukáši Matěnovi, kterého jak už je tradicí, navigoval Lukáš Hlaváč. Pro Lukáše s Lukášem to byl letošní druhý ostrý start. Letošní premiéru si kluci odbyli při Valašské rally, kde dojeli třetí ve třídě. Tato posádka již jednou v Prešově startovala a to v roce 2015 s Citroën C2 R2 Max a tehdy dojeli ve třídě čtvrtí. Letos se kluci z časového vytížení nemohli postavit na start úvodní soutěže v Rožňavě, ale do Prešova se velmi těšili. „Rally Prešov byla hlavně díky počasí velmi těžká a zrádná. Například krásná devět kilometrů dlouhá RZ Cemjata se proměnila v bahnité peklo a o zábavu bylo postaráno,“ přiblížil podmínky v závodě Lukáš Matěna. Královehradecký jezdec vstoupil do soutěže třetím nejrychlejším časem ve třídě. Vydobytý bronzový stupínek ovšem Lukášové neudrželi a museli se sklonit před týmovým parťákem, aby si krátce před servisem toto postavení vzali zpět. K posunu na pomyslný průběžný bronz ve třídě jim dopomohl druhý průjezd již zmiňovanou RZ Cemjata, kde Matěna zaznamenal druhý nejrychlejší čas třídy. V polovině soutěže figurovali Matěna s Hlaváčem na 3. místě ve třídě se ztrátou 15,2 vteřiny na druhého Gavláka a na 10. příčce v absolutní klasifikaci. Do druhé části rally vstoupila česká posádka opět dobře a připsala si podruhé druhý nejrychlejší čas. V soutěži rozhodovaly defekty, tři zaznamenal Matěna a jeden Gavlák. A právě ten soupeřův hodně pomohl posádce K.I.T. racingu. Úspěšnou rally stvrdili Matěna s Hlaváčem na závěrečné zkoušce, kde si připsali nejrychlejší čas třídy. „V závodě jsme nechtěli udělat žádnou chybu a díky tomu jsme v ranní sekci trochu zaspali a konkurence nám okamžitě uskočila. Nepřidali tomu ani celkem tři defekty na šíleně rozbité RZ Žipov, kdy do cíle všech tří průjezdů jsme smolně dojeli na výrazně podhuštěné pneumatice. Naštěstí pro defekty kritická část RZ byla až v poslední třetině a tak se to vždy dalo s malou ztrátou dojet. Ztráta přibližně 25 vteřin Petera Gavláka na defektu na RZ Šariš2 nás vrátila do hry a po zbytek rally jsme si užívali napínavý souboj, ze kterého jsme nakonec po ve třídě vyhrané RZ9 vyšli vítězně o 5,3 vteřiny a dojeli jsme tedy za bezchybně jedoucím Pepou Semerádem na druhém místě,“ ohlédl se za děním v prešovské rally Lukáš Matěna. Do výčtu statistik posádky Matěna – Hlaváč ještě patří 10. místo v absolutní klasifikaci a posádku jistě potěšila skutečnost, že sedmkrát zajela čas do třetího místa. „Díky tomu, že netestujeme a nastavujeme auto pouze na závodech, tak již dlouho hledáme to správné nastavení podvozku na pneumatiky Hankook. Nicméně před závodem jsme udělali velké změny právě tím správným směrem a byl to pro nás velký krok vpřed. I díky tomu jsme se celou rally skvěle bavili a užívali jsme si sžívání se s o dost komunikativnějším vozem. Děkujeme teamu KIT Racing za perfektní zázemí a přípravu auta a všem zúčastněným za podporu,“ poděkoval Lukaš Matěna.
Parťákem v týmu, který na chvíli připravil Lukáše o průběžné třetí místo, byl Tibor Cserhalmi, který slyšel diktát z úst Petra Těšínského. „Tibi“ vstoupil do rally čtvrtým místem ve třídě ale o zkoušku dál již zaznamenal druhý čas. Stopku v soutěži mu však vystavil dvojitý defekt na RZ4.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.