Poslední dubnová sobota byla ve znamení automobilových závodů také na Slovensku. Na programu byl druhý podnik mistrovství - Rally Prešov. Tým K.I.T. racing měl v soutěži dvojí zastoupení. Lukáš Matěna dojel druhý ve třídě, Tibor Cserhalmi bohužel nedokončil.
Pořadatelé převzali 32 posádek, pro které byla připravena trať s devíti rychlostními zkouškami v délce 82 ostrých kilometrů. Dalekou cestu na východní Slovensko absolvovaly i dva vozy Mitsubishi Lancer EVO IX připravované týmem K.I.T. racing. Ve třídě 3, kam jsou oba Lancery zařazené, bylo v Prešově deset soupeřících posádek. Z dvojice posádek hájící barvy otrokovického týmu se lépe dařilo Lukáši Matěnovi, kterého jak už je tradicí, navigoval Lukáš Hlaváč. Pro Lukáše s Lukášem to byl letošní druhý ostrý start. Letošní premiéru si kluci odbyli při Valašské rally, kde dojeli třetí ve třídě. Tato posádka již jednou v Prešově startovala a to v roce 2015 s Citroën C2 R2 Max a tehdy dojeli ve třídě čtvrtí. Letos se kluci z časového vytížení nemohli postavit na start úvodní soutěže v Rožňavě, ale do Prešova se velmi těšili. „Rally Prešov byla hlavně díky počasí velmi těžká a zrádná. Například krásná devět kilometrů dlouhá RZ Cemjata se proměnila v bahnité peklo a o zábavu bylo postaráno,“ přiblížil podmínky v závodě Lukáš Matěna. Královehradecký jezdec vstoupil do soutěže třetím nejrychlejším časem ve třídě. Vydobytý bronzový stupínek ovšem Lukášové neudrželi a museli se sklonit před týmovým parťákem, aby si krátce před servisem toto postavení vzali zpět. K posunu na pomyslný průběžný bronz ve třídě jim dopomohl druhý průjezd již zmiňovanou RZ Cemjata, kde Matěna zaznamenal druhý nejrychlejší čas třídy. V polovině soutěže figurovali Matěna s Hlaváčem na 3. místě ve třídě se ztrátou 15,2 vteřiny na druhého Gavláka a na 10. příčce v absolutní klasifikaci. Do druhé části rally vstoupila česká posádka opět dobře a připsala si podruhé druhý nejrychlejší čas. V soutěži rozhodovaly defekty, tři zaznamenal Matěna a jeden Gavlák. A právě ten soupeřův hodně pomohl posádce K.I.T. racingu. Úspěšnou rally stvrdili Matěna s Hlaváčem na závěrečné zkoušce, kde si připsali nejrychlejší čas třídy. „V závodě jsme nechtěli udělat žádnou chybu a díky tomu jsme v ranní sekci trochu zaspali a konkurence nám okamžitě uskočila. Nepřidali tomu ani celkem tři defekty na šíleně rozbité RZ Žipov, kdy do cíle všech tří průjezdů jsme smolně dojeli na výrazně podhuštěné pneumatice. Naštěstí pro defekty kritická část RZ byla až v poslední třetině a tak se to vždy dalo s malou ztrátou dojet. Ztráta přibližně 25 vteřin Petera Gavláka na defektu na RZ Šariš2 nás vrátila do hry a po zbytek rally jsme si užívali napínavý souboj, ze kterého jsme nakonec po ve třídě vyhrané RZ9 vyšli vítězně o 5,3 vteřiny a dojeli jsme tedy za bezchybně jedoucím Pepou Semerádem na druhém místě,“ ohlédl se za děním v prešovské rally Lukáš Matěna. Do výčtu statistik posádky Matěna – Hlaváč ještě patří 10. místo v absolutní klasifikaci a posádku jistě potěšila skutečnost, že sedmkrát zajela čas do třetího místa. „Díky tomu, že netestujeme a nastavujeme auto pouze na závodech, tak již dlouho hledáme to správné nastavení podvozku na pneumatiky Hankook. Nicméně před závodem jsme udělali velké změny právě tím správným směrem a byl to pro nás velký krok vpřed. I díky tomu jsme se celou rally skvěle bavili a užívali jsme si sžívání se s o dost komunikativnějším vozem. Děkujeme teamu KIT Racing za perfektní zázemí a přípravu auta a všem zúčastněným za podporu,“ poděkoval Lukaš Matěna.
Parťákem v týmu, který na chvíli připravil Lukáše o průběžné třetí místo, byl Tibor Cserhalmi, který slyšel diktát z úst Petra Těšínského. „Tibi“ vstoupil do rally čtvrtým místem ve třídě ale o zkoušku dál již zaznamenal druhý čas. Stopku v soutěži mu však vystavil dvojitý defekt na RZ4.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.