Druhou letošní soutěž TrueCam MČR 2017 tým Klokočka Škoda Czech National Team dokončil na 8. místě absolutně.
Vzhledem k průběhu rallye a těžkým sobotním podmínkám lze hovořit o solidním výkonu posádky Štajf-Rajnoha.
„Osmé místo absolutně není vzhledem k drobným problémům, které naše učinkování v Rallye Šumava provázely, zas tak špatné umístění. Když se ohlédnu zpět na naše vystoupení na Valašské rally, neřku-li na loni nedokončenou Šumavu, tak letošní vystoupení na zdejších tratích dopadlo určitě lépe,“ zhodnotil 52. ročník Rallye Šumava Klatovy pilot vozu ŠKODA Fabia R5 startovního čísla 7, Vojtěch Štajf.
Předpovědím navzdory se páteční Klatovy probudily do sice chladného, ale slunečného dne, který začal shakedownem. Tři průjezdy zelenošedé Fabie R5 vyústily v celkové 4. místo v testovací RZ a Štajf byl spokojen: „Dnes na shaku se nám to docela povedlo, čtvrtý nejrychlejší čas bereme všemi deseti a koresponduje s dobrým dojmem z testování. Před startem jsem v dobrém rozpoložení a očekávání, chtěl bych všem partnerům a fanouškům vzkázat, že se budeme snažit ze všech sil o co nejlepší výsledek,“ pronesl ještě před startem šumavské soutěže spokojený pilot Klokočka ŠKODA Czech National Teamu.
Páteční etapa začala tradičním Klatovským okruhem, kde posádka Štajf-Rajnoha zajela 7. čas absolutně, na desetinu shodný s polskými bratry Szejovými na Fordu Fiesta R5. Populární „Čínov“ se jel za hojné divácké účasti a stovky přihlížejících mohli na vlastní oči sledovat dominanci tovární posádky Kopecký-Dresler, jenž s Fabií R5 udávala tón celé Rallye Šumava až do cíle, kde slavila vítězství. Po první sekci bylo evidentní, že ŠKODA Motorsport opět pojede na suverénní vítězné vlně a o druhé a třetí místo si to opět rozdá Pech (Ford Fiesta R5) s Černým (ŠKODA Fabia R5) – a tak to i celé dopadlo. „S devátým místem po první etapě úplně spokojen nejsem, ale každopádně máme lepší pocity, než jsme měli na Valašce. Škoda, že byl zrušen druhý průjezd Korábem, kde jsme si věřili,“ shrnul první etapu Štajf.
Sobota začala pod ocelovými mraky, které věstily silný déšť. "Na mokro jsme byli připravení perfektně, vsadili jsme hned od začátku na mokré nastavení – vyměnili jsme pružiny a tlumiče a na rozdíl od řady soupeřů nasadili hned od začátku sobotní etapy mokré pneumatiky,“ komentoval Štajf správné rozhodnutí v úvodu druhé etapy. První sekce čítající 5 „erzet“ bez klasického servisu kladla na posádky a techniku velké nároky, s nimiž se Štajf s Rajnohou i přes výpadky komunikace způsobené zlomeným drátkem v helmě Františka Rajnohy popasovali relativně slušně a posunuli se na 8. místo před Martina Vlčka, s nímž sváděli těsné souboje. Po servisu v Janovicích nad Úhlavou následovala druhá sekce sobotní etapy, v níž Štajf zopakoval historii: „Hned zkraje jsme začali dělat chyby, když tou největší byl trefený betonový vymezovací patník – stejně jako loni. Následoval defekt a minutová ztráta v cíli Strážovské rychlostní zkoušky. Naštěstí poškozená spojovací tyč řízení vydržela celou erzetu a my ji pak na přejezdu vyměnili a na sekundy stihli další časovou kontrolu,“ popsal dramatické okamžiky navigátor Rajnoha.
„Doufám, že za měsíc na Krumlově budeme pokračovat v našem trendu postupného stoupání startovním polem a po 10. a 8. místě se konečně víc přiblížíme té nejlepší pětce. Pořád si myslím, že naše místo je trochu někde jinde, než jsme teď, ale na druhou stranu musím říct, že proti loňsku je konkurence opravdu silná," uznal Štajf rozdíl proti sezoně 2016, kdy s Rajnohou obsadili bronzovou příčku.
Autor: Libor Hlisnikovský
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?