Druhou letošní soutěž TrueCam MČR 2017 tým Klokočka Škoda Czech National Team dokončil na 8. místě absolutně.
Vzhledem k průběhu rallye a těžkým sobotním podmínkám lze hovořit o solidním výkonu posádky Štajf-Rajnoha.
„Osmé místo absolutně není vzhledem k drobným problémům, které naše učinkování v Rallye Šumava provázely, zas tak špatné umístění. Když se ohlédnu zpět na naše vystoupení na Valašské rally, neřku-li na loni nedokončenou Šumavu, tak letošní vystoupení na zdejších tratích dopadlo určitě lépe,“ zhodnotil 52. ročník Rallye Šumava Klatovy pilot vozu ŠKODA Fabia R5 startovního čísla 7, Vojtěch Štajf.
Předpovědím navzdory se páteční Klatovy probudily do sice chladného, ale slunečného dne, který začal shakedownem. Tři průjezdy zelenošedé Fabie R5 vyústily v celkové 4. místo v testovací RZ a Štajf byl spokojen: „Dnes na shaku se nám to docela povedlo, čtvrtý nejrychlejší čas bereme všemi deseti a koresponduje s dobrým dojmem z testování. Před startem jsem v dobrém rozpoložení a očekávání, chtěl bych všem partnerům a fanouškům vzkázat, že se budeme snažit ze všech sil o co nejlepší výsledek,“ pronesl ještě před startem šumavské soutěže spokojený pilot Klokočka ŠKODA Czech National Teamu.
Páteční etapa začala tradičním Klatovským okruhem, kde posádka Štajf-Rajnoha zajela 7. čas absolutně, na desetinu shodný s polskými bratry Szejovými na Fordu Fiesta R5. Populární „Čínov“ se jel za hojné divácké účasti a stovky přihlížejících mohli na vlastní oči sledovat dominanci tovární posádky Kopecký-Dresler, jenž s Fabií R5 udávala tón celé Rallye Šumava až do cíle, kde slavila vítězství. Po první sekci bylo evidentní, že ŠKODA Motorsport opět pojede na suverénní vítězné vlně a o druhé a třetí místo si to opět rozdá Pech (Ford Fiesta R5) s Černým (ŠKODA Fabia R5) – a tak to i celé dopadlo. „S devátým místem po první etapě úplně spokojen nejsem, ale každopádně máme lepší pocity, než jsme měli na Valašce. Škoda, že byl zrušen druhý průjezd Korábem, kde jsme si věřili,“ shrnul první etapu Štajf.
Sobota začala pod ocelovými mraky, které věstily silný déšť. "Na mokro jsme byli připravení perfektně, vsadili jsme hned od začátku na mokré nastavení – vyměnili jsme pružiny a tlumiče a na rozdíl od řady soupeřů nasadili hned od začátku sobotní etapy mokré pneumatiky,“ komentoval Štajf správné rozhodnutí v úvodu druhé etapy. První sekce čítající 5 „erzet“ bez klasického servisu kladla na posádky a techniku velké nároky, s nimiž se Štajf s Rajnohou i přes výpadky komunikace způsobené zlomeným drátkem v helmě Františka Rajnohy popasovali relativně slušně a posunuli se na 8. místo před Martina Vlčka, s nímž sváděli těsné souboje. Po servisu v Janovicích nad Úhlavou následovala druhá sekce sobotní etapy, v níž Štajf zopakoval historii: „Hned zkraje jsme začali dělat chyby, když tou největší byl trefený betonový vymezovací patník – stejně jako loni. Následoval defekt a minutová ztráta v cíli Strážovské rychlostní zkoušky. Naštěstí poškozená spojovací tyč řízení vydržela celou erzetu a my ji pak na přejezdu vyměnili a na sekundy stihli další časovou kontrolu,“ popsal dramatické okamžiky navigátor Rajnoha.
„Doufám, že za měsíc na Krumlově budeme pokračovat v našem trendu postupného stoupání startovním polem a po 10. a 8. místě se konečně víc přiblížíme té nejlepší pětce. Pořád si myslím, že naše místo je trochu někde jinde, než jsme teď, ale na druhou stranu musím říct, že proti loňsku je konkurence opravdu silná," uznal Štajf rozdíl proti sezoně 2016, kdy s Rajnohou obsadili bronzovou příčku.
Autor: Libor Hlisnikovský
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.