Třináctka má své kouzlo. Pro pověrčivé někdy negativní, ale pro pořadatelský tým Agrotec Petronas Syntium rally to bude přesně naopak.
V Hustopečích se ve dnech 16. – 17. června 2017 uskuteční už třináctý ročník stále populárnější „rally mezi vinicemi“.
Hustopečská rally je už několik let nedílnou součástí českého šampionátu, letos s označením TrueCam MČR v rally. Podruhé v řadě přivítá i účastníky Mistrovství Slovenska v rally a nově MSR v rally historických automobilů. Zároveň je zapsána i do mezinárodního kalendáře Mistrovství FIA zóny střední Evropa (www.cez-motorsport.com). Jedná se o desetidilný seriál soutěží ve střední a jihovýchodní Evropě. Zahájen byl rakouskou Rebenland Rallye, pokračoval začátkem dubna v Maďarsku na Miskolc Rally, AGROTEC PETRONAS Syntium rally bude třetím podnikem tohoto šampionátu. V druhé polovině roku v něm nechybí třeba polský Rajd Rzeszow, chorvatská Croatia Rally, posledním závodem bude slovenská Rally Košice. Nově budou Hustopeče hostit závod Peugeot Rally Cupu (speciály Peugeot 208 R2) i Lenz Adam Cupu, určený pro „pohárovky“ Opel Adam Cup.
Organizační tým hustopečské rally opět připravuje závod podle osvědčeného formátu. Asfaltové rychlostní zkoušky budou doplněny tradiční porcí šotoliny (necelých osm procent). Aktuálně je připravena trať o celkové délce 354,16 km, jejíž součástí je dvanáct rychlostních zkoušek (150,60 km). Ty budou rozděleny do dvou etap po šesti testech, v každé etapě se bude závodit na třech úsecích. Nejdelší rychlostní zkouškou letošního ročníku bude RZ Horní Bojanovice – Diváky – Nikolčice (22,50 km). Její druhý průjezd bude zároveň posledním testem soutěže. Z programu AGROTEC PETRONAS Syntium rally můžeme zmínit, že ve dnech 15. – 16. června se uskuteční seznamovací jízdy, po technické a administrativní přejímce si budou moci posádky naposledy vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce. Její podoba se nemění, opět to bude na části Starovické okruhové zkoušky (pátek 16. června, 13:30 – 17:30 hod.). V posledních letech se osvědčil i servisní prostor v areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Na detailnější informace k trati XIII. ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally je zatím brzy, jednu žhavou aktualitu si ovšem nemůžeme nechat jen pro sebe. Po mnoha letech se do programu vrací osvědčené a dříve hojně navštěvované divácké místo v obci Diváky, průjezd návsí, včetně ostrůvku v křižovatce.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.