Třináctka má své kouzlo. Pro pověrčivé někdy negativní, ale pro pořadatelský tým Agrotec Petronas Syntium rally to bude přesně naopak.
V Hustopečích se ve dnech 16. – 17. června 2017 uskuteční už třináctý ročník stále populárnější „rally mezi vinicemi“.
Hustopečská rally je už několik let nedílnou součástí českého šampionátu, letos s označením TrueCam MČR v rally. Podruhé v řadě přivítá i účastníky Mistrovství Slovenska v rally a nově MSR v rally historických automobilů. Zároveň je zapsána i do mezinárodního kalendáře Mistrovství FIA zóny střední Evropa (www.cez-motorsport.com). Jedná se o desetidilný seriál soutěží ve střední a jihovýchodní Evropě. Zahájen byl rakouskou Rebenland Rallye, pokračoval začátkem dubna v Maďarsku na Miskolc Rally, AGROTEC PETRONAS Syntium rally bude třetím podnikem tohoto šampionátu. V druhé polovině roku v něm nechybí třeba polský Rajd Rzeszow, chorvatská Croatia Rally, posledním závodem bude slovenská Rally Košice. Nově budou Hustopeče hostit závod Peugeot Rally Cupu (speciály Peugeot 208 R2) i Lenz Adam Cupu, určený pro „pohárovky“ Opel Adam Cup.
Organizační tým hustopečské rally opět připravuje závod podle osvědčeného formátu. Asfaltové rychlostní zkoušky budou doplněny tradiční porcí šotoliny (necelých osm procent). Aktuálně je připravena trať o celkové délce 354,16 km, jejíž součástí je dvanáct rychlostních zkoušek (150,60 km). Ty budou rozděleny do dvou etap po šesti testech, v každé etapě se bude závodit na třech úsecích. Nejdelší rychlostní zkouškou letošního ročníku bude RZ Horní Bojanovice – Diváky – Nikolčice (22,50 km). Její druhý průjezd bude zároveň posledním testem soutěže. Z programu AGROTEC PETRONAS Syntium rally můžeme zmínit, že ve dnech 15. – 16. června se uskuteční seznamovací jízdy, po technické a administrativní přejímce si budou moci posádky naposledy vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce. Její podoba se nemění, opět to bude na části Starovické okruhové zkoušky (pátek 16. června, 13:30 – 17:30 hod.). V posledních letech se osvědčil i servisní prostor v areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Na detailnější informace k trati XIII. ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally je zatím brzy, jednu žhavou aktualitu si ovšem nemůžeme nechat jen pro sebe. Po mnoha letech se do programu vrací osvědčené a dříve hojně navštěvované divácké místo v obci Diváky, průjezd návsí, včetně ostrůvku v křižovatce.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.