Třinácté narozeniny hustopečské rally

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Škarvada
Tomáš Plachý 24. dubna 2017 19:30
Sdílej:

Třináctka má své kouzlo. Pro pověrčivé někdy negativní, ale pro pořadatelský tým Agrotec Petronas Syntium rally to bude přesně naopak.

V Hustopečích se ve dnech 16. – 17. června 2017 uskuteční už třináctý ročník stále populárnější „rally mezi vinicemi“.

Hustopečská rally je už několik let nedílnou součástí českého šampionátu, letos s označením TrueCam MČR v rally. Podruhé v řadě přivítá i účastníky Mistrovství Slovenska v rally a nově MSR v rally historických automobilů. Zároveň je zapsána i do mezinárodního kalendáře Mistrovství FIA zóny střední Evropa (www.cez-motorsport.com). Jedná se o desetidilný seriál soutěží ve střední a jihovýchodní Evropě. Zahájen byl rakouskou Rebenland Rallye, pokračoval začátkem dubna v Maďarsku na Miskolc Rally, AGROTEC PETRONAS Syntium rally bude třetím podnikem tohoto šampionátu. V druhé polovině roku v něm nechybí třeba polský Rajd Rzeszow, chorvatská Croatia Rally, posledním závodem bude slovenská Rally Košice. Nově budou Hustopeče hostit závod Peugeot Rally Cupu (speciály Peugeot 208 R2) i Lenz Adam Cupu, určený pro „pohárovky“ Opel Adam Cup.

Organizační tým hustopečské rally opět připravuje závod podle osvědčeného formátu. Asfaltové rychlostní zkoušky budou doplněny tradiční porcí šotoliny (necelých osm procent). Aktuálně je připravena trať o celkové délce 354,16 km, jejíž součástí je dvanáct rychlostních zkoušek (150,60 km). Ty budou rozděleny do dvou etap po šesti testech, v každé etapě se bude závodit na třech úsecích. Nejdelší rychlostní zkouškou letošního ročníku bude RZ Horní Bojanovice – Diváky – Nikolčice (22,50 km). Její druhý průjezd bude zároveň posledním testem soutěže. Z programu AGROTEC PETRONAS Syntium rally můžeme zmínit, že ve dnech 15. – 16. června se uskuteční seznamovací jízdy, po technické a administrativní přejímce si budou moci posádky naposledy vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce. Její podoba se nemění, opět to bude na části Starovické okruhové zkoušky (pátek 16. června, 13:30 – 17:30 hod.). V posledních letech se osvědčil i servisní prostor v areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích.

Na detailnější informace k trati XIII. ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally je zatím brzy, jednu žhavou aktualitu si ovšem nemůžeme nechat jen pro sebe. Po mnoha letech se do programu vrací osvědčené a dříve hojně navštěvované divácké místo v obci Diváky, průjezd návsí, včetně ostrůvku v křižovatce.

Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.