Posádka Hejtmánek Historic Rally Teamu ve složení Petr Hejtmánek – Michal Cibulka úspěšně v cíli 23. Ageus Rallysprint Kopná. Položili jsme Petrovi Hejtmánkovi několik otázek.
Petře, jak hodnotíš první soutěž RI-OKNA RallySprint Serie 2017?
Soutěž hodnotím velmi pozitivně, protože jsme splnili stanovený cíl, tj. soutěž dokončit a napravit tak loňské Waterloo. Probíhala nějaká speciální příprava před Kopnou?
Příprava byla naprosto standardní, hektické dokončování auta až poslední týden před soutěží, a vychytávání posledních mušek ještě v pátek večer. V sobotu ráno jsme pak s nabalenými řízky a frgály vyrazili směr Slušovice. Tolik k přípravě týmu. Petře, jak hodnotíš novou spolupráci s Michalem Cibulkou? Poprvé jste společně usedli do auta na loni ve Vsetíně. Zajímalo by nás, jak ke spolupráci došlo?
Já jsem s Míšou spokojený. Sice se učí a občas udělá během soutěže chybičku, ale já jsem na tom naprosto stejně, takže si nemáme co vyčítat. Naopak musím vyzdvihnout jeho organizační schopnosti, jelikož spoustu věcí zařídí, domluví a zajistí, navíc je na něho absolutní spolehnutí, i proto si myslím, že je určitě použitelný. Pokud se nepletu, tak kontakt na něj jsem dostal od Dana Hamšíka a domluva byla velice rychlá. Povedlo se vám společně vybojovat 3. místo ve třídě 17, byl to boj do poslední chvíle nebo jste jeli stylem start-cíl?
Upřímně, výsledky jsem během závodu moc detailně nesledoval, věděl jsem, že se pohybujeme okolo třetího místa, ale rozestupy jsem neřešil. Jenom vím, že před poslední sekcí byl odstup na posádku před námi i za námi přibližně minutu. Míša si pak asi řekl, že by to tak mohla být už nuda ty poslední dvě vložky, tak nám tam hodil minutovou penalizaci za předčasný příjezd do ČK, ať se do konce moc nebabráme , tak jsem se trochu snažil až do cíle poslední vložky. Nicméně, třetí místo ve třídě je pro nás nad plán a jsme za něj moc rádi. Vyskytly se nějaké problémy během soutěže, či nějaká vtipná situace, kterou byste chtěli sdělit, nebo bylo vše v pořádku? Téměř žádné problémy nebyly, sice se mi už od začátku neustále zdálo, že něco v autě cvaká, vrže, bouchá, apod., ale asi to bude jen nějaká drobná duševní porucha, protože v servisu se vše zdálo v pořádku. Z velkého množství odstoupených posádek, které byly vidět podél trati první sekce, jsem usoudil, že ostatní jsou na tom hůře. Navíc téměř všichni barvitě popisovali své „krizovky“ na měřených úsecích, kdežto my jsme měli nejkrizovější moment na přejezdu, konkrétně na lesní cestě vedoucí z cíle Kameňáku do Držkové, kdy se proti nám ze zatáčky vyřítilo civilní vozidlo. Naštěstí jsme i tento moment zvládli a cílovou rampu přejeli. Na Facebooku koluje spousta fotek s bandou v puntíkatých tričkách nabíhající až úplně k trati. Jak hodnotíš jejich chovaní? Hodnotím ho jako neuposlechnutí pokynu pořadatele. Samozřejmě si dělám srandu! Moc jim děkujeme za podporu, ale nejen bandě přerostlých dalmatinů. Děkujeme i všem ostatním, kteří nám fandili z větší vzdálenosti u trati, nebo ještě bezpečnější vzdálenosti doma u výsledků... A v neposlední řadě děkujeme i našim partnerům, jejichž důvěru se snažíme splácet. Kde vás dále mohou fanoušci vidět s vaší krásnou Škodou 130RS v barvách Barum Teamu? Buď přijedete na pokec o nějakém víkendu do týmové základny v Jasenné, ale pokud nebudete mít cestu kolem, tak se uvidíme 5. a 6. května na Rally Vyškov. Těšíme se!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.