Posádka Hejtmánek Historic Rally Teamu ve složení Petr Hejtmánek – Michal Cibulka úspěšně v cíli 23. Ageus Rallysprint Kopná. Položili jsme Petrovi Hejtmánkovi několik otázek.
Petře, jak hodnotíš první soutěž RI-OKNA RallySprint Serie 2017?
Soutěž hodnotím velmi pozitivně, protože jsme splnili stanovený cíl, tj. soutěž dokončit a napravit tak loňské Waterloo. Probíhala nějaká speciální příprava před Kopnou?
Příprava byla naprosto standardní, hektické dokončování auta až poslední týden před soutěží, a vychytávání posledních mušek ještě v pátek večer. V sobotu ráno jsme pak s nabalenými řízky a frgály vyrazili směr Slušovice. Tolik k přípravě týmu. Petře, jak hodnotíš novou spolupráci s Michalem Cibulkou? Poprvé jste společně usedli do auta na loni ve Vsetíně. Zajímalo by nás, jak ke spolupráci došlo?
Já jsem s Míšou spokojený. Sice se učí a občas udělá během soutěže chybičku, ale já jsem na tom naprosto stejně, takže si nemáme co vyčítat. Naopak musím vyzdvihnout jeho organizační schopnosti, jelikož spoustu věcí zařídí, domluví a zajistí, navíc je na něho absolutní spolehnutí, i proto si myslím, že je určitě použitelný. Pokud se nepletu, tak kontakt na něj jsem dostal od Dana Hamšíka a domluva byla velice rychlá. Povedlo se vám společně vybojovat 3. místo ve třídě 17, byl to boj do poslední chvíle nebo jste jeli stylem start-cíl?
Upřímně, výsledky jsem během závodu moc detailně nesledoval, věděl jsem, že se pohybujeme okolo třetího místa, ale rozestupy jsem neřešil. Jenom vím, že před poslední sekcí byl odstup na posádku před námi i za námi přibližně minutu. Míša si pak asi řekl, že by to tak mohla být už nuda ty poslední dvě vložky, tak nám tam hodil minutovou penalizaci za předčasný příjezd do ČK, ať se do konce moc nebabráme , tak jsem se trochu snažil až do cíle poslední vložky. Nicméně, třetí místo ve třídě je pro nás nad plán a jsme za něj moc rádi. Vyskytly se nějaké problémy během soutěže, či nějaká vtipná situace, kterou byste chtěli sdělit, nebo bylo vše v pořádku? Téměř žádné problémy nebyly, sice se mi už od začátku neustále zdálo, že něco v autě cvaká, vrže, bouchá, apod., ale asi to bude jen nějaká drobná duševní porucha, protože v servisu se vše zdálo v pořádku. Z velkého množství odstoupených posádek, které byly vidět podél trati první sekce, jsem usoudil, že ostatní jsou na tom hůře. Navíc téměř všichni barvitě popisovali své „krizovky“ na měřených úsecích, kdežto my jsme měli nejkrizovější moment na přejezdu, konkrétně na lesní cestě vedoucí z cíle Kameňáku do Držkové, kdy se proti nám ze zatáčky vyřítilo civilní vozidlo. Naštěstí jsme i tento moment zvládli a cílovou rampu přejeli. Na Facebooku koluje spousta fotek s bandou v puntíkatých tričkách nabíhající až úplně k trati. Jak hodnotíš jejich chovaní? Hodnotím ho jako neuposlechnutí pokynu pořadatele. Samozřejmě si dělám srandu! Moc jim děkujeme za podporu, ale nejen bandě přerostlých dalmatinů. Děkujeme i všem ostatním, kteří nám fandili z větší vzdálenosti u trati, nebo ještě bezpečnější vzdálenosti doma u výsledků... A v neposlední řadě děkujeme i našim partnerům, jejichž důvěru se snažíme splácet. Kde vás dále mohou fanoušci vidět s vaší krásnou Škodou 130RS v barvách Barum Teamu? Buď přijedete na pokec o nějakém víkendu do týmové základny v Jasenné, ale pokud nebudete mít cestu kolem, tak se uvidíme 5. a 6. května na Rally Vyškov. Těšíme se!
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?