Zádveřice, Hvozdná, Všemina či Trnava. To jsou jen některá z kultovních míst, kudy procházela trať letošního ročníku Ageus Rallysprintu Kopná. Pro Vlčáka měl zvláštní nádech zejména průjezd obcí Vlčková, který otevíral náročnou rychlostní zkouškou Kameňák. Nejen, že se tu z pochopitelných důvodů mohl cítit jako doma, ale dvěma solidními časy z této zablácené „erzety“ výrazně přispěl i ke svému třetímu místu v konečné klasifikaci soutěže.
Na dnešní poměry to byla hodně zvláštní soutěž. Anebo jsou zvláštní spíše současné poměry? Každopádně, větší počet retardérů či protikatovacích zábran byste na trati letošního ročníku Kopné hledali marně. Závodnická rodina Minaříkových zůstala věrná soutěžácké klasice a po dvouleté přestávce uspořádala soutěž, kde k povinné výbavě posádky patřila i schopnost předvídat, jak se jednotlivé úseky změní po průjezdu startovního pole. Když k tomu připočteme těžké lesní úseky, které z ostatních soutěží postupně mizí, vyjde nám jeden z nejtěžších sprintů v naší republice. „Kopnou jsem vždy považoval za jeden z nejhezčích sprintů, navíc ji mám kousek od domu, takže její návrat samozřejmě vítám. Vůbec mi nevadí ani předpověď počasí – na mokro máme dobře natestováno, jen bych si přál, aby podmínky byly pokud možno konstantní a nemuselo se laborovat při volbě obutí,“ podotkl před startem Martin Vlček. Jeho parťačka Jindřiška Žáková jen doplnila, že podle podmínek v tréninku mají všechny posádky o zábavu postaráno. A nemýlila se!
Aktuální formu tandemu Vlčák – Jindřiška – Fiesta R5 důkladně prověřily hned úvodní tři blátivé testy slavných názvů Zádvěřice, Kameňák a Kopná. Jeden třetí a dva druhé časy potvrdily, že je Vlčák v těchto podmínkách jako doma. „Měli jsme natestováno dokonalé nastavení a auto se chovalo přesně tak, jak jsem očekával. Museli jsme sice pár úprav udělat, ale netrvalo to dlouho a pocit jistoty se dostavil. V náš prospěch hovořila i startovní pozice. Jede se o každou sekundu - doslova závidím divákům, myslím, že si přicházejí na své,“ hodnotil úvodní sekci soutěže pilot. V dalším průběhu soutěže platila jednoduchá rovnice: tam, kde to klouzalo, zajížděli Martin a Jindřiška časy do třetího místa; na „erzetách“, kde vykukoval suchý asfalt, však na svoje soupeře vždy něco málo ztratili. Platnost tohoto tvrzení potvrdil závěrečný test, před kterým ztráceli reprezentanti Svarmetal Motorsportu pouze 1,9 sekundy na druhé místo. V souboji s Jaromírem Tarabusem a Danielem Trunkátem se však rozhodovalo na z velké části oschlé RZ Hvozdná a v těchto podmínkách nedokázali Martin s Jindřiškou svůj tlak vystupňovat. Výsledkem byl nejhorší výsledek dne (pátý čas na závěrečném testu) a konečné třetí místo ve slušovickém cíli. „V těsném rozestupu se nacházelo několik aut a o medailových pozicích rozhodovaly desetiny. Příčinou našeho pomalejšího času byla jednoznačně volba pneumatik - rozřezaná mokrá pneumatika nemohla na suché Hvozdné sloužit podle mých představ,“ vysvětlil důvod dvousekundové prohry o stříbrnou pozici Vlčák. Jedním dechem však dodal, že si obnovenou Kopnou obrovsky užil, což potvrdila i Jindřiška: „Z mé strany panuje maximální spokojenost. Hned bych si to dala celé znovu. Mám pocit, že čím horší panuje počasí, tím víc se nám daří. Navíc, souboj o druhé místo s Mírou a Danem byl naprosto fantastický a působil na nás jako obrovský hnací motor,“ zhodnotila zážitky z Kopné Vlčákova „palubní inženýrka“.
Tandem Martin Vlček – Jindřiška Žáková zahajuje sezonu jednodenních soutěží stejným výsledkem jako loni, kdy na Valašské rally vybojovali bronz za volantem Fabie WRC. Tímto umístěním zároveň udělali první krok k obhajobě loňského prvenství v Poháru 2+, o kterou se budou snažit v průběhu celé sezony. „Stát se samozřejmě může cokoliv, nicméně rádi bychom absolvovali celý seriál. Ještě před Vyškovem nás ale čeká Šumava zařazená do „velkého“ šampionátu,“ dodává Vlčák.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.