Za vysloveně domácí soutěž může považovat Minařík Racing Ageus Rallysprint Kopná. Nejenom, že v organizačním výboru je téměř celá rodina Minaříků, ale také trať rychlostních zkoušek vede před branami garáží týmu. Na Kopnou byly připraveny tři vozy ze slušovického týmu.
Pavel Mika s Radimem Strnadem využili, stejně jako v loňském roce, Renault Clio R3 zařazeného do třídy 5. V této třídě startovalo šest posádek a u Pavla se jednalo o první letošní start. Byť je to pro něj Kopná domácí soutěž, na klidu mu nepřidalo počasí a kluzká trať rychlostních zkoušek. „Na domácí rally jsem se velice moc těšil. Bohužel špatná volba termínu přitahovala nepěkné počasí, a tato předpověď se vyplnila. Před závodem jsme si byli s Radimem dvakrát projet shakedown, abychom se po zimní pauze rozhýbali. Přece jen, v závodním autě jsem seděl naposledy na podzim. Původní plán projet „shake“ víckrát vzdalo více posádek, proto jsme jej projeli pouze dvakrát a soustředili se na sobotní závod. Již páteční „shake“ naznačil, že erzety budou kluzké a blátivé. V sobotu ráno jsme s Lubou spekulovali, jaké obujeme pneumatiky. Rozhodnutí nakonec padlo na řezaný slick, což se však ukázalo jako špatná volba pro dvoukolky. Hodně na tomto počasí vydělali kluci, co obuli mokré pneu. Trať byla uklouzaná a pro nás dvoukolkáře to bylo spíše trápení, ale podmínky jsme měli všichni stejné. Po absolvování úvodních třech rychlostních zkoušek jsme se v servisu, s ohledem na velkou časovou ztrátu ve třídě, rozhodli neřešit volbu pneu, ale soustředili se na nastavení tlumičů. Tady jsme se hodně posunuli dopředu, ale ještě je co dolaďovat. My jezdíme pro radost a jednu velkou nám udělala osychající RZ Hvozdná, kde jsme se krásně svezli a dosáhli pěkného času. Letošní Kopná byla velmi těžká a opět potvrdila pověst TOP sprintu. Chtěl bych smeknout před pořadateli a partou okolo Josefa Minaříka, kteří připravili po třech letech sprint na velmi kvalitní úrovni. Návraty bývají těžké, ale tady se to povedlo se vší parádou. Díky patří i Radimovi Strnadovi za perfektní spolupráci v autě, Lubovi Minaříkovi a jeho týmu Minařík racing za pohodovou atmosféru během závodu. Klobouk dolů i před mechaniky, kterým jsme dovezli zablácenou kouli a oni z ní vytvořili závodní auto,“ podělil se o dojmy z prvního startu v sezoně Pavel Mika. Dvojice Mika – Strnad dokončila Ageus Rallysprint Kopná na 22. místě absolutně, 10. místě v RSS a 5. místě ve třídě 5.
Druhou posádku na Renaultu tvořili zástupci Rally Klubu Paseky o.s. Petr Krajča s Honzou Houštěm. Dvojice z Želechovickách pasek byla rozjetá z Valašské rally, ale podmínky na Slušovicku byly zcela rozdílné oproti prvnímu startu v sezoně. Modro žlutý Renault Clio Sport spadá do třídy 8 a účast posádek v této třídě byla žalostná. Proto se ani nebylo divit zklamání Petra, když se neměl pořádně s kým poměřovat. „Na Kopnou jsem se strašně těšil, protože mi Petr dopředu popisoval, jaké tratě nás čekají. Také pohled do startovní listiny sliboval zajímavé souboje, protože v seznamu nás bylo hned pět. Po pátečních seznamovacích jízdách jsme ale zjistili, že ve třídě budeme pouze tři. Rampu jsme přejeli za lehkého deště, ale naše šikovné hostesky ani to neodradilo a přešly ji s námi. Původně si holky plánovaly, že deštník použijí proti slunci, ale nakonec byly rády, že se mají pod čím schovat JJJ. Už když jsme jeli na 1. RZ, tak jsme tušili, že bude hodně vyházeného bláta, jenže jsme ani v nejmenším nepočítali, že ho bude až tak moc. Erzetu jsme projeli, jako bychom jeli na nákup, jak řekl Petr. Dosažené časy nebyly úplně podle našich představ, ale nějak jsme je přešli, protože jsme se uklidňovali, že na vodě a blátě jedeme poprvé. Jakmile tratě po obědě oschly, začali jsme zajíždět i pěkné časy, ale na Matěje (Řehák), to stále nestačilo. Závod byl krásný, žádné protikatovací tyče a také minimum retardérů. Tímto palec nahoru pro pořadatele, že se do toho opět parta Minaříků pustila. Velké poděkování patří Lubovi a celému Minařík racing, za přípravu vozu, který fungoval výborně. Poděkování míří také partnerům, bez kterých bychom ve Slušovicích nestartovali: Expecta, Premier Container, Mašlaň, Apled, Restaurace Lešná, Čistící technika Zachar a celému našemu fanklubu, který nás hnal dopředu. Nezbývá mi už nic jiného, než oznámit, že se uvidíme ve Vyškově a snad nás bude ve třídě více,“ zhodnotil slušovický sprint Honza Houšť. Zástupci Želechovických pasek úvodní sprint sezony dokončili na 32. místě absolutně, 20. příčce v RSS a pohár získali za 2. místo ve třídě 8.
Třetí posádka na startu Lukáš Nášel – Marek Štěpán s Renaultem Clio Sport odstoupila na první zkoušce závodu pro ulomený držák převodovky.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?