Dvě posádky využily soutěžní vozidla připravované v dílnách K.I.T. Racing k úvodnímu sprintu letošní sezony – Ageus Rallysprint Kopná 2017. Lumír Firla s Mitsubishi obsadil celkové 9. místo a debutant v týmu Michal Červenka dokončil závod v rallsprint sérii na 12. příčce.
Celkem osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích a téměř 70 ostrých kilometrů čekalo druhou dubnovou sobotu na 88 posádek přihlášených k prvnímu sprintu letošní sezony ve Slušovicích. Mezi nimi i dvě zastupující tým K.I.T. Racing. Lumír Firla společně se Zdeňkem Jůrkou v minulosti v týmu Vlastimila Neumanna několikrát působili. Poslední tři roky měl ovšem jezdec z Orlové spojené spíše s vozy Subaru. I když jsou vozy Mitsubishi a Subaru lehce podobné, jízdní styly a návyky jsou zcela odlišné. Lumír se Zdeňkem vstupovali do závodu bez testů, a proto si nekladli ani vysoké cíle. První polovina sprintu byla ze strany posádky o sžívání s vozem, v druhé už pomalu začínali vystrkovat růžky. „U mne hodně sehrálo to, že jsem skoro půl roku neseděl v závodním autě. Navíc poslední starty jsem absolvoval se Subaru a přeskočit do Mitsubishi není až tak jednoduché. Bez velkého testu jsem do Lanceru usedl až těsně před shakedownem a i tuto zkoušku jsem projel pouze dvakrát, neboť jsme s mechaniky dolaďovali nastavení vozu. Podmínky v závodě byly hrůzostrašné, ale všichni jsme to měli stejné. Paradoxně jsme obuli slicky, ale já v tento druh pneumatik neměl důvěru, byť auto na nich drželo perfektně. Nedokázal jsem využít potenciál vozu a soupeři nám ujížděli. Samozřejmě z přemíry snahy jsem vyrobil i pár jezdeckých chyb včetně hodin. Na druhé kolo erzet již trať osychala a i časy se zlepšovaly. S konečným výsledkem jsem spokojený, auto fungovalo bez problémů a my jsme si dokázali, že můžeme bojovat o přední místa. O to více se těším na Rally Vyškov, kde chci být více vepředu – auto i my na to máme,“ zhodnotil první start v letošní sezoně Lumír Firla. Po úvodní zkoušce, kde Firla s Jůrkou zajeli 16. nejrychlejší čas, se kluci postupně propracovávali výše, a po závěrečné rychlostní zkoušce byli klasifikováni na 9. místě v absolutní klasifikaci. Posádce dále náleží 8. příčka v kategorii P2+ a čtvrté místo mezi produkčními vozy. Debut v profesionálním týmu i voze Peugeot 208 R2 si na tratích Kopné odbyli Michal Červenka s Martinem Ševčíkem. Tato posádka je spíše spojená se starším typem Peugeotu, a to 205 GTi, ale poškozený motor ještě nebyl opravený a tak Michal s Martinem hledali alternativu, s čím odstartovat na Kopné. Tu našli v K.I.T. Racing a i přes menší seznamovací komplikace s vozem se se závodem vypořádali skvěle. Michal si na nové auto rychle zvykal a s přibývajícími kilometry bude jistě patřit mezi štiky třídy. Na uklouzané Kopné už zaznamenali velmi slušný čas na druhém průjezdu RZ Kameňák, kdy v RSS zajeli osmý a ve třídě 6 dokonce pátý nejrychlejší čas. „Na domácí Rallysprint Kopná jsme se s Michalem velice těšili, ale protože Michalův Peugoet 205 GTi nemá opravený motor, tak jsme řešili, s čím a jestli vůbec pojedeme. Po naplnění určitého rozpočtu padla volba na Peugoet 208 R2 od pana Neumanna a jeho K.I.T. Racing. Před závodem jsme měli krátký test na letišti, kde jsme si zkusili, jaké to je sedět v opravdovém "Áčku". Byl to nádherný pocit, i když těch nových informací bylo na jeden den až přespříliš. Po absolvování seznamovacích jízd jsme měli jasno, že nás čeká opravdu náročná soutěž se spoustou vytahaných nečistot na trati. Kolikrát jsme až nevěřícně kroutili hlavou, kde všude špička katuje, ale podmínky měli všichni stejné, tak jsme to brali jakou součást závodů.
V sobotu ráno jsme se trochu s obavami sešli v servisu a laborovali s nastavením vozidla. Prosadili jsme si své a udělali nějaké změny na podvozku. Od prvních rychlejších pasáží jsme ovšem zjistili, že jsme udělali chybu a z toho plynula velká krize na horizontu před Zádveřicemi. Raději jsme tedy zvolnili a snažili se udržet auto na cestě. Do prvního servisu jsme ještě stihli udělat hodiny v diváckém místě na rozcestí v Trnavě. Po poradě s panem Neumannem provedli mechanici v servisu změny na podvozku a hned na prvním průjezdu RZ Hvozdná to bylo znát a my si začali užívat každý kilometr s tímhle krásným autem. 208 od té doby fungovala skvěle a my se tak mohli soustředit na poznávání auta a zkoušení, co vše si k němu můžeme dovolit. Závěrem bych chtěl poděkovat oběma našim rodinám za podporu a to hlavně našim rodičům a přítelkyním, kteří jsou vždy při nás a ženou nás za lepším výkonem. Poděkování patří rovněž bratrovi za fotky. Také chci poděkovat panu Neumannovi za užitečné rady, i když to s námi neměl ze začátku jednoduché a za půjčení skvěle připraveného auta. V neposlední řadě patří velký dík mechanikům. Hrozně se mi líbilo, jak do servisu přijelo auto celé od bláta a za pár minut z něj byla zase krásná leštěnka. Díky kluci! Co se týče dalších závodů, tak zatím není nic rozhodnuté, každopádně bychom se s Michalem rádi přidali ke K.I.T. Racing i na některé další závody,“ ohlédl se za slušovickým sprintem Martin Ševčík. Na závěr zbývá ještě doplnit umístění dvojice Červenka – Ševčík, takže 24. místo v absolutní klasifikaci, 12. místo v RSS a 7. místo ve třídě 6.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?