Dvě posádky využily soutěžní vozidla připravované v dílnách K.I.T. Racing k úvodnímu sprintu letošní sezony – Ageus Rallysprint Kopná 2017. Lumír Firla s Mitsubishi obsadil celkové 9. místo a debutant v týmu Michal Červenka dokončil závod v rallsprint sérii na 12. příčce.
Celkem osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích a téměř 70 ostrých kilometrů čekalo druhou dubnovou sobotu na 88 posádek přihlášených k prvnímu sprintu letošní sezony ve Slušovicích. Mezi nimi i dvě zastupující tým K.I.T. Racing. Lumír Firla společně se Zdeňkem Jůrkou v minulosti v týmu Vlastimila Neumanna několikrát působili. Poslední tři roky měl ovšem jezdec z Orlové spojené spíše s vozy Subaru. I když jsou vozy Mitsubishi a Subaru lehce podobné, jízdní styly a návyky jsou zcela odlišné. Lumír se Zdeňkem vstupovali do závodu bez testů, a proto si nekladli ani vysoké cíle. První polovina sprintu byla ze strany posádky o sžívání s vozem, v druhé už pomalu začínali vystrkovat růžky. „U mne hodně sehrálo to, že jsem skoro půl roku neseděl v závodním autě. Navíc poslední starty jsem absolvoval se Subaru a přeskočit do Mitsubishi není až tak jednoduché. Bez velkého testu jsem do Lanceru usedl až těsně před shakedownem a i tuto zkoušku jsem projel pouze dvakrát, neboť jsme s mechaniky dolaďovali nastavení vozu. Podmínky v závodě byly hrůzostrašné, ale všichni jsme to měli stejné. Paradoxně jsme obuli slicky, ale já v tento druh pneumatik neměl důvěru, byť auto na nich drželo perfektně. Nedokázal jsem využít potenciál vozu a soupeři nám ujížděli. Samozřejmě z přemíry snahy jsem vyrobil i pár jezdeckých chyb včetně hodin. Na druhé kolo erzet již trať osychala a i časy se zlepšovaly. S konečným výsledkem jsem spokojený, auto fungovalo bez problémů a my jsme si dokázali, že můžeme bojovat o přední místa. O to více se těším na Rally Vyškov, kde chci být více vepředu – auto i my na to máme,“ zhodnotil první start v letošní sezoně Lumír Firla. Po úvodní zkoušce, kde Firla s Jůrkou zajeli 16. nejrychlejší čas, se kluci postupně propracovávali výše, a po závěrečné rychlostní zkoušce byli klasifikováni na 9. místě v absolutní klasifikaci. Posádce dále náleží 8. příčka v kategorii P2+ a čtvrté místo mezi produkčními vozy. Debut v profesionálním týmu i voze Peugeot 208 R2 si na tratích Kopné odbyli Michal Červenka s Martinem Ševčíkem. Tato posádka je spíše spojená se starším typem Peugeotu, a to 205 GTi, ale poškozený motor ještě nebyl opravený a tak Michal s Martinem hledali alternativu, s čím odstartovat na Kopné. Tu našli v K.I.T. Racing a i přes menší seznamovací komplikace s vozem se se závodem vypořádali skvěle. Michal si na nové auto rychle zvykal a s přibývajícími kilometry bude jistě patřit mezi štiky třídy. Na uklouzané Kopné už zaznamenali velmi slušný čas na druhém průjezdu RZ Kameňák, kdy v RSS zajeli osmý a ve třídě 6 dokonce pátý nejrychlejší čas. „Na domácí Rallysprint Kopná jsme se s Michalem velice těšili, ale protože Michalův Peugoet 205 GTi nemá opravený motor, tak jsme řešili, s čím a jestli vůbec pojedeme. Po naplnění určitého rozpočtu padla volba na Peugoet 208 R2 od pana Neumanna a jeho K.I.T. Racing. Před závodem jsme měli krátký test na letišti, kde jsme si zkusili, jaké to je sedět v opravdovém "Áčku". Byl to nádherný pocit, i když těch nových informací bylo na jeden den až přespříliš. Po absolvování seznamovacích jízd jsme měli jasno, že nás čeká opravdu náročná soutěž se spoustou vytahaných nečistot na trati. Kolikrát jsme až nevěřícně kroutili hlavou, kde všude špička katuje, ale podmínky měli všichni stejné, tak jsme to brali jakou součást závodů.
V sobotu ráno jsme se trochu s obavami sešli v servisu a laborovali s nastavením vozidla. Prosadili jsme si své a udělali nějaké změny na podvozku. Od prvních rychlejších pasáží jsme ovšem zjistili, že jsme udělali chybu a z toho plynula velká krize na horizontu před Zádveřicemi. Raději jsme tedy zvolnili a snažili se udržet auto na cestě. Do prvního servisu jsme ještě stihli udělat hodiny v diváckém místě na rozcestí v Trnavě. Po poradě s panem Neumannem provedli mechanici v servisu změny na podvozku a hned na prvním průjezdu RZ Hvozdná to bylo znát a my si začali užívat každý kilometr s tímhle krásným autem. 208 od té doby fungovala skvěle a my se tak mohli soustředit na poznávání auta a zkoušení, co vše si k němu můžeme dovolit. Závěrem bych chtěl poděkovat oběma našim rodinám za podporu a to hlavně našim rodičům a přítelkyním, kteří jsou vždy při nás a ženou nás za lepším výkonem. Poděkování patří rovněž bratrovi za fotky. Také chci poděkovat panu Neumannovi za užitečné rady, i když to s námi neměl ze začátku jednoduché a za půjčení skvěle připraveného auta. V neposlední řadě patří velký dík mechanikům. Hrozně se mi líbilo, jak do servisu přijelo auto celé od bláta a za pár minut z něj byla zase krásná leštěnka. Díky kluci! Co se týče dalších závodů, tak zatím není nic rozhodnuté, každopádně bychom se s Michalem rádi přidali ke K.I.T. Racing i na některé další závody,“ ohlédl se za slušovickým sprintem Martin Ševčík. Na závěr zbývá ještě doplnit umístění dvojice Červenka – Ševčík, takže 24. místo v absolutní klasifikaci, 12. místo v RSS a 7. místo ve třídě 6.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.