Také druhý start v letošní sezóně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX proměnili Adam Fabrika s Martinem Fabiánem v úspěšně zakončenou misi. Na Ageus Rallysprint Kopná dojeli na 20. místě v absolutní klasifikaci a 11. místě v kategorii P2+.
Pouhých čtrnáct dní po Valašské rally usedli Adam Fabrika s Martinem Fabiánem do závodního Mitsubishi znovu. Tentokrát to měli o pár kilometrů blíže od domova, neboť po třech letech se vrátila do rallysprintového mistrovství Kopná. O této soutěži se hovoří z pohledu náročnosti jako o „malé Barumce“ a již po seznamovacích jízdách toto tvrzení potvrdili i Adam s Martinem. „Po absolvování seznamovacích jízd jsme věděli, že Kopná bude opět tradičně, jako minulé ročníky, náročná soutěž. Už tak náročnou soutěž umocnilo počasí, kdy na tréninky pršelo a na trať se rychle dostávalo bláto. Rčení o „malé Barumce“ se tedy naplňovalo do posledního puntíku. O Kopné se tedy dá říct, že to je krásná, ale i místy hodně zrádná soutěž. Se čtyřkolkou jsem neměl doposud žádné zkušenosti na vodě a blátu, proto jsme vše pečlivě při tréninku probírali a poznamenávali do rozpisu, abychom nebyli při závodě překvapeni, nebo zaskočeni,“ prozradil po seznamovacích jízdách Adam Fabrika. Na samotný závod nemělo byt žádné excelentně pěkné počasí, což se ráno v servisu potvrdilo. Tím byla volba obutí pro posádku jasně daná. Po prvních pár průjezdech soutěžních aut, bylo na rychlostních zkouškách neskutečné množství vytahaného bláta a ostatní posádky už jely takřka po jiné trati. Soutěžící s vyššími startovními čísly přirovnávaly trať místy k rallycrosu, ale i takové jsou někdy závody. Na druhou stranu to byla ta stará dobrá rally, která se jezdila dříve a kdy musel každý jezdec ukázat na co má a co umí. Po třech odjetých erzetách byli Adam s Martinem na 24. příčce. „Svezení bylo pěkné, ale zároveň velmi těžké. Jezdec musel předvídat a kalkulovat s blátem na cestě, proto se nemohl pustit bezhlavě do rychlostních zkoušek. Potěšilo nás i malé množství retardéru, a když už se nějaký objevil, tak byl velice citlivě postaven, tak aby plnil účel. První dvě ranní rychlostky jsem zkoušel, jak se za takových podmínek auto chová a jak ho řídit. Proto i časy nebyly takové, jaké jsme si představovali. Hledali jsme i správné nastavení diferenciálů, aby bylo auto na nečistotách dobře ovladatelné. Pro mne je jízda v Mitsubishi stále o učení. Například nastavení variant diferenciálů má auto hned sedm a s ním se automaticky mění několik dalších nastavení. Je to velká škola,“ zhodnotil úvodní sekci soutěže jezdec z Březůvek u Zlína. S přibývajícími kilometry začala trať osychat a na dosažených časech to bylo znát. Adam s Martinem si závod užívali a těšili se z maličkostí, které jim přinášely rychlostní zkoušky. Velkou radost měli kluci z RZ Hvozdná a Kameňák2, kde zajeli shodně celkově čtrnáctý nejrychlejší čas. „V dalších rychlostních testech jsem už věděl, jak se chovat k autu, i diferenciály byly správně nastavené a my začali zrychlovat. Podařilo se nám zajet pár časů, které nás potěšily a tím nás utvrdily, že jsme se zase někam posunuli, jak jezdecky, tak v poznávání vozu. Poznávání bylo o to složitější, že na Valašské rally panovalo zcela rozdílné počasí než teď na Kopné. Cíl daný před soutěží jsme však splnili a bez technických problémů, krizovek a poškození Mitsubishi jsme dojeli až na cílovou rampu. V celém týmu zavládla spokojenost z dobře odvedené práce. Poděkování proto patří klukům za dobře nachystaný vůz a hladký průběh soutěže, ale i partnerům a Defrs rally teamu za vloženou důvěru na další závody. Mé velké poděkování patří i spolujezdci Martinovi za perfektně odvedenou práci, i za to, že přistupuje k soutěžím naprosto profesionálně a vytváří v autě dobrou atmosféru. Díky jeho zkušenostem mám nové poznatky v rozpise, můžu se na ně stoprocentně spolehnout a postupně začít zrychlovat,“ shrnul start na sprintu ve Slušovicích Adam Fabrika. Na závěr pouze doplním informaci, která se objevila v úvodu článku. Posádka Adam Fabrika – Martin Fabián na voze Mitsubishi Lancer EVO IX dokončila Ageus Rallysprint Kopná 2017 na 20. místě v absolutní klasifikaci, 11. místě v kategorii P2+ a mezi Produkčními vozy by posádka obsadila pátou příčku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.