Také druhý start v letošní sezóně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX proměnili Adam Fabrika s Martinem Fabiánem v úspěšně zakončenou misi. Na Ageus Rallysprint Kopná dojeli na 20. místě v absolutní klasifikaci a 11. místě v kategorii P2+.
Pouhých čtrnáct dní po Valašské rally usedli Adam Fabrika s Martinem Fabiánem do závodního Mitsubishi znovu. Tentokrát to měli o pár kilometrů blíže od domova, neboť po třech letech se vrátila do rallysprintového mistrovství Kopná. O této soutěži se hovoří z pohledu náročnosti jako o „malé Barumce“ a již po seznamovacích jízdách toto tvrzení potvrdili i Adam s Martinem. „Po absolvování seznamovacích jízd jsme věděli, že Kopná bude opět tradičně, jako minulé ročníky, náročná soutěž. Už tak náročnou soutěž umocnilo počasí, kdy na tréninky pršelo a na trať se rychle dostávalo bláto. Rčení o „malé Barumce“ se tedy naplňovalo do posledního puntíku. O Kopné se tedy dá říct, že to je krásná, ale i místy hodně zrádná soutěž. Se čtyřkolkou jsem neměl doposud žádné zkušenosti na vodě a blátu, proto jsme vše pečlivě při tréninku probírali a poznamenávali do rozpisu, abychom nebyli při závodě překvapeni, nebo zaskočeni,“ prozradil po seznamovacích jízdách Adam Fabrika. Na samotný závod nemělo byt žádné excelentně pěkné počasí, což se ráno v servisu potvrdilo. Tím byla volba obutí pro posádku jasně daná. Po prvních pár průjezdech soutěžních aut, bylo na rychlostních zkouškách neskutečné množství vytahaného bláta a ostatní posádky už jely takřka po jiné trati. Soutěžící s vyššími startovními čísly přirovnávaly trať místy k rallycrosu, ale i takové jsou někdy závody. Na druhou stranu to byla ta stará dobrá rally, která se jezdila dříve a kdy musel každý jezdec ukázat na co má a co umí. Po třech odjetých erzetách byli Adam s Martinem na 24. příčce. „Svezení bylo pěkné, ale zároveň velmi těžké. Jezdec musel předvídat a kalkulovat s blátem na cestě, proto se nemohl pustit bezhlavě do rychlostních zkoušek. Potěšilo nás i malé množství retardéru, a když už se nějaký objevil, tak byl velice citlivě postaven, tak aby plnil účel. První dvě ranní rychlostky jsem zkoušel, jak se za takových podmínek auto chová a jak ho řídit. Proto i časy nebyly takové, jaké jsme si představovali. Hledali jsme i správné nastavení diferenciálů, aby bylo auto na nečistotách dobře ovladatelné. Pro mne je jízda v Mitsubishi stále o učení. Například nastavení variant diferenciálů má auto hned sedm a s ním se automaticky mění několik dalších nastavení. Je to velká škola,“ zhodnotil úvodní sekci soutěže jezdec z Březůvek u Zlína. S přibývajícími kilometry začala trať osychat a na dosažených časech to bylo znát. Adam s Martinem si závod užívali a těšili se z maličkostí, které jim přinášely rychlostní zkoušky. Velkou radost měli kluci z RZ Hvozdná a Kameňák2, kde zajeli shodně celkově čtrnáctý nejrychlejší čas. „V dalších rychlostních testech jsem už věděl, jak se chovat k autu, i diferenciály byly správně nastavené a my začali zrychlovat. Podařilo se nám zajet pár časů, které nás potěšily a tím nás utvrdily, že jsme se zase někam posunuli, jak jezdecky, tak v poznávání vozu. Poznávání bylo o to složitější, že na Valašské rally panovalo zcela rozdílné počasí než teď na Kopné. Cíl daný před soutěží jsme však splnili a bez technických problémů, krizovek a poškození Mitsubishi jsme dojeli až na cílovou rampu. V celém týmu zavládla spokojenost z dobře odvedené práce. Poděkování proto patří klukům za dobře nachystaný vůz a hladký průběh soutěže, ale i partnerům a Defrs rally teamu za vloženou důvěru na další závody. Mé velké poděkování patří i spolujezdci Martinovi za perfektně odvedenou práci, i za to, že přistupuje k soutěžím naprosto profesionálně a vytváří v autě dobrou atmosféru. Díky jeho zkušenostem mám nové poznatky v rozpise, můžu se na ně stoprocentně spolehnout a postupně začít zrychlovat,“ shrnul start na sprintu ve Slušovicích Adam Fabrika. Na závěr pouze doplním informaci, která se objevila v úvodu článku. Posádka Adam Fabrika – Martin Fabián na voze Mitsubishi Lancer EVO IX dokončila Ageus Rallysprint Kopná 2017 na 20. místě v absolutní klasifikaci, 11. místě v kategorii P2+ a mezi Produkčními vozy by posádka obsadila pátou příčku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.