Také druhý start v letošní sezóně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX proměnili Adam Fabrika s Martinem Fabiánem v úspěšně zakončenou misi. Na Ageus Rallysprint Kopná dojeli na 20. místě v absolutní klasifikaci a 11. místě v kategorii P2+.
Pouhých čtrnáct dní po Valašské rally usedli Adam Fabrika s Martinem Fabiánem do závodního Mitsubishi znovu. Tentokrát to měli o pár kilometrů blíže od domova, neboť po třech letech se vrátila do rallysprintového mistrovství Kopná. O této soutěži se hovoří z pohledu náročnosti jako o „malé Barumce“ a již po seznamovacích jízdách toto tvrzení potvrdili i Adam s Martinem. „Po absolvování seznamovacích jízd jsme věděli, že Kopná bude opět tradičně, jako minulé ročníky, náročná soutěž. Už tak náročnou soutěž umocnilo počasí, kdy na tréninky pršelo a na trať se rychle dostávalo bláto. Rčení o „malé Barumce“ se tedy naplňovalo do posledního puntíku. O Kopné se tedy dá říct, že to je krásná, ale i místy hodně zrádná soutěž. Se čtyřkolkou jsem neměl doposud žádné zkušenosti na vodě a blátu, proto jsme vše pečlivě při tréninku probírali a poznamenávali do rozpisu, abychom nebyli při závodě překvapeni, nebo zaskočeni,“ prozradil po seznamovacích jízdách Adam Fabrika. Na samotný závod nemělo byt žádné excelentně pěkné počasí, což se ráno v servisu potvrdilo. Tím byla volba obutí pro posádku jasně daná. Po prvních pár průjezdech soutěžních aut, bylo na rychlostních zkouškách neskutečné množství vytahaného bláta a ostatní posádky už jely takřka po jiné trati. Soutěžící s vyššími startovními čísly přirovnávaly trať místy k rallycrosu, ale i takové jsou někdy závody. Na druhou stranu to byla ta stará dobrá rally, která se jezdila dříve a kdy musel každý jezdec ukázat na co má a co umí. Po třech odjetých erzetách byli Adam s Martinem na 24. příčce. „Svezení bylo pěkné, ale zároveň velmi těžké. Jezdec musel předvídat a kalkulovat s blátem na cestě, proto se nemohl pustit bezhlavě do rychlostních zkoušek. Potěšilo nás i malé množství retardéru, a když už se nějaký objevil, tak byl velice citlivě postaven, tak aby plnil účel. První dvě ranní rychlostky jsem zkoušel, jak se za takových podmínek auto chová a jak ho řídit. Proto i časy nebyly takové, jaké jsme si představovali. Hledali jsme i správné nastavení diferenciálů, aby bylo auto na nečistotách dobře ovladatelné. Pro mne je jízda v Mitsubishi stále o učení. Například nastavení variant diferenciálů má auto hned sedm a s ním se automaticky mění několik dalších nastavení. Je to velká škola,“ zhodnotil úvodní sekci soutěže jezdec z Březůvek u Zlína. S přibývajícími kilometry začala trať osychat a na dosažených časech to bylo znát. Adam s Martinem si závod užívali a těšili se z maličkostí, které jim přinášely rychlostní zkoušky. Velkou radost měli kluci z RZ Hvozdná a Kameňák2, kde zajeli shodně celkově čtrnáctý nejrychlejší čas. „V dalších rychlostních testech jsem už věděl, jak se chovat k autu, i diferenciály byly správně nastavené a my začali zrychlovat. Podařilo se nám zajet pár časů, které nás potěšily a tím nás utvrdily, že jsme se zase někam posunuli, jak jezdecky, tak v poznávání vozu. Poznávání bylo o to složitější, že na Valašské rally panovalo zcela rozdílné počasí než teď na Kopné. Cíl daný před soutěží jsme však splnili a bez technických problémů, krizovek a poškození Mitsubishi jsme dojeli až na cílovou rampu. V celém týmu zavládla spokojenost z dobře odvedené práce. Poděkování proto patří klukům za dobře nachystaný vůz a hladký průběh soutěže, ale i partnerům a Defrs rally teamu za vloženou důvěru na další závody. Mé velké poděkování patří i spolujezdci Martinovi za perfektně odvedenou práci, i za to, že přistupuje k soutěžím naprosto profesionálně a vytváří v autě dobrou atmosféru. Díky jeho zkušenostem mám nové poznatky v rozpise, můžu se na ně stoprocentně spolehnout a postupně začít zrychlovat,“ shrnul start na sprintu ve Slušovicích Adam Fabrika. Na závěr pouze doplním informaci, která se objevila v úvodu článku. Posádka Adam Fabrika – Martin Fabián na voze Mitsubishi Lancer EVO IX dokončila Ageus Rallysprint Kopná 2017 na 20. místě v absolutní klasifikaci, 11. místě v kategorii P2+ a mezi Produkčními vozy by posádka obsadila pátou příčku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?