V itineráři AGEUS Rallysprint 2017 najdeme rychlostní zkoušku s názvem Kopná, která nechyběla ani při jednom z předchozích dvaadvaceti odjetých ročníků rallysprintu v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty. Tento základní stavební kámen trati nebude chybět ani při letošním třiadvacátém ročníku, jenž je zároveň úvodním podnikem šestidílného seriálu RI OKNA Rallysprint série. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili v rámci letošního ročníku příjemný bonus v podobě soutěže o nejrychlejší posádku v prostoru penzionu Kopná u autobusové točny nad Podkopnou Lhotou.
Pořadatelé zde připravili pro diváky supertip AGEUS Rallysprintu 2017 podoznačením divácké místo E. Posádky zde v prostoru autobusové točny po rychlém příjezdu projedou divácky přehlednou technickou pasáží a odbočí doprava k bývalému rekreačnímu zařízení Moravan. „Pro větší atraktivitu zde budeme měřit soutěžním posádkám aktuální rychlost v prostoru u autobusové točny pod penzionem Kopná. S tímto nápadem přišel pan Libor Malčík z Podkopné Lhoty, jehož firma vyrábí měřící radarové zařízení. Pro vítěze je připravena pro Valašsko přímo originální cena, dva litry pravé valašské slivovice,“ pověděl Radek Minařík, člen organizačního výboru AGEUS Rallysprint 2017.
Rychlostní zkouška Kopná se jede z Kašavy do Všeminy, měří 10,45 km a je nejdelší erzetou v itineráři rallysprintu. Pojede se jako rychlostní zkouška číslo 3 a 6. „Fanouškům rallysportu můžeme divácké místo pod penzionem Kopná vřele doporučit. Jedná se o atraktivní a přehledné místo, k dispozici bude občerstvení a WC. Nevýhodou je pouze přístup po trati rychlostní zkoušky výhradně před jejím uzavřením,“ upřesnil Radek Minařík. AGEUS Rallysprint 2017 startuje v sobotu 8. dubna v 9 hodin z náměstí Svobody ve Slušovicích, v cíli soutěže se objeví první vůz na stejném místě v 15:17 hodin. Další informace najdete na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a v příštích tiskových informacích.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.