Představujeme start značkového šampionátu Opel ADAM Cup do jeho už třetí sezony.
Ageus Rallysprint 2017 (mezi fanoušky známější jako „Rallysprint Kopná“), který se jede 7. a 8. dubna 2017, představuje start značkového šampionátu Opel ADAM Cup do jeho už třetí sezony. Do nového ročníku českého rallysprintového mistrovství vyjedou posádky, pro které promotér (XTG motorsport) připravil kvalitnější servisní zázemí a šampionát získal i nového hlavního partnera – společnost LENZ. Účastníci LENZ ADAM Cupu se i letos svezou v některých etapách „velkých“ dvoudenních rally. Významným momentem sezony 2017 je partnerství Opelu s Barum Czech Rally Zlín. A v tuzemském rallyovém šampionátu se objeví hned tři české posádky ostřejších vozů Opel ADAM R2.
Výborná sezona 2016
Loňská sezona Opel ADAM Cupu ukázala, že koncept dostupného závodění na „dospělé“ technice je populární a má budoucnost: „Potvrdilo se, že pohárový ADAM je optimálním vozem pro všechny, kteří uvažují o vstupu do světa automobilových soutěží,“ komentuje dva uplynulé ročníky Opel ADAM Cupu zástupce promotéra XTG motorsport Zdeněk Pekárek. „V Opel ADAM Cupu vloni odstartovalo celkem deset posádek, což z šampionátu dělalo nejsilnější tuzemský značkový pohár řady posledních let.“
Loňská sezona Opel ADAM Cupu znamenala nástup dravého mládí: Zatímco první ročník 2015 vyhrál velezkušený Josef Peták, vloni se už prosadil reprezentant nejmladší generace Matěj Kamenec, který ale o svůj pohárový triumf musel tvrdě bojovat až do posledního závodu sezony.
Do dalšího ročníku s hvězdou FTV Prima
„S Opel ADAM Cupem jsme jednoznačně vzbudili v českém rallysportu velkou pozornost – a letos ukážeme ještě více,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel. „Jsme samozřejmě nadšeni, že náš šampionát plní své hlavní poslání, totiž výchovu začínajících pilotů – to dokládá např. přestup dvou loňských pohárových jezdců do vyšší kategorie R2, přičemž jeden z nich pojede přímo s vozem Opel ADAM R2. A moc nás těší i fakt, že LENZ ADAM Cup letos pojede i Tomáš Hauptvogel, populární „tvář“ FTV Prima.“
„O této chvíli jsem snil od doby, kdy jsem poprvé držel v ruce volat, tedy zhruba od dvou let. Plní se mi obrovský životní sen,“ říká nadšeně moderátor Tomáš Hauptvogel. „Lepší vstup do světa rally než přes LENZ ADAM Cup jsem si nemohl přát: Těším se na čistokrevný soutěžák ADAM Cup se skvělým závodním podvozkem a sekvenční převodovkou, který ale zároveň není přemotorovaný a dovolí mi krok po kroku pilovat techniku jízdy.“
Tomáš a ADAM pojedou pro Adama
Start v LENZ ADAM Cupu není pro Tomáš Hauptvogela čistě jen o závodění, ale i o pomoci: „Moji kamarádi mají syna Adama, kterému bylo ve 13 měsících diagnostikováno vzácné genetické onemocnění. Napadlo nás tedy, že odstartujeme i charitativní projekt „ADAM jede pro Adama“ a v průběhu rally-sezony se budeme snažit vybrat nějaké peníze, které by Adamovi mohly pomoci.“
Nabitý kalendář a lákavé prémie
Pohárový kalendář LENZ ADAM Cupu 2017 obsahuje celkem sedm podniků: Rally Kopná, Rally Vyškov, Rally Jeseníky, premiérově v rámci dvoudenních soutěží Rally Hustopeče a stejně jako loni i Rally Příbram a Barum Czech Rally Zlín. V případě „velkých“ dvoudenních rally bude do LENZ ADAM Cupu započítávána pouze úvodní etapa. Vrcholem sezony bude opět německá 3-Städte Rallye, kde zároveň proběhne i finále německého poháru ADAC Opel ADAM Cup.
Kromě sběru zkušeností nabízí LENZ ADAM Cup i lákavé finanční a věcné prémie v celkové výši přes 400 tisíc Kč, za absolutní umístění pak ve výši 150 tisíc Kč. Pohár se jede na pneumatikách Pirelli, takže účastníci se zároveň stanou i účastníky Pirelli cupu, kde se také mohou dostat k zajímavým výhrám. Velkým lákadlem je také možná podpora startu nejúspěšnějšího mladého jezdce českého LENZ ADAM Cupu v příští sezoně německého poháru ADAC Opel Rallye Cup.
Er-dvojky posilují
O kategorii nad vozy pro Opel ADAM Cup stojí výkonnější speciály ADAM R2, které jsou díky výrazným úspěchům továrních pilotů týmu Opel Motorsport v ostře sledovaném evropském šampionátu ERC žádaným artiklem. Výtečnou reklamu vozu ADAM R2 udělali Emil Bergkvist a Marijan Griebel, absolutní vítězové juniorského šampionátu ERC 2015 resp. 2016. V ČR do sezony 2017 vyjedou hned tři tuzemské posádky vozů Opel ADAM R2 – loňské piloty Barčáka a Nekvapila letos doplní Hordossy, který ještě vloni pilotoval ADAM Cup.
Opel partnerem Barum Czech Rally Zlín
Po úspěšné loňské premiéře bude Opeli i letos partnerem Barum Czech Rally Zlín, jediného tuzemského podniku započítávaného do evropského rallyového šampionátu. „Opel se vždy snaží o partnerství se špičkami v oboru – a navázání úzké spolupráce s nejvýznamnější tuzemskou soutěží této filozofii perfektně odpovídá,“ říká Pavel Šilha.
Opel a jeho vozy budou na srpnové Barum Czech Rally pořádně vidět: Díky vstřícnosti pořadatelů se na start soutěže postaví i piloti LENZ ADAM Cupu, nebudou chybět tuzemské er-dvojky, řada Opelů bude sloužit jako pořadatelské a servisní vozy… a protože německý tovární tým Opel Motorsport považuje Barum Czech Rally Zlín za jeden ze třech nejdůležitějších podniků sezony vůbec, přijede do Zlína kompletní špička továrního týmu Opel Motorsport s vozy ADAM R2 i řada „soukromníků“.
Zdroj: Martin Hejral
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.