Jen jedna vteřina dělila posádku týmu MOGUL ŠKODA ACA RACING od druhého místa na Valašské rally.
V okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice o víkendu odstartoval seriál TrueCam mistrovství České republiky v rally. První soutěží roku byla 36. Janča Valašská rally Valmez a na této soutěži se ve velmi dobrém světle ukázala posádka týmu MOGUL ŠKODA ACA RACING. Jan Černý s Petrem Černohorským vstoupili do soutěže v roli obhájců loňského vítězství. Konkurence meziročně ale citelně posílila a bylo jasné, že na rychlostních zkouškách převážně hodně rychlého charakteru se svede nelítostný souboj o vteřiny. Jan Černý s Petrem Černohorským vstoupili do soutěže sérií rychlých časů, které posádce v závěru první etapy zajistily třetí příčku jen 7,1 vteřiny za největším soupeřem, kterým byl tentokrát Václav Pech jun.
Hned od počátku druhé etapy Jan s Petrem po vteřinkách ukrajovali z náskoku jejich nejbližšího soupeře, aby se jim po desáté rychlostní zkoušce podařilo se dostat před něj na pomyslné stříbro. Škoda Fabia R5 týmu MOGUL ŠKODA ACA RACING do té doby bezchybně fungovala a vyrovnané výkony, které po celou soutěž posádka podávala dávaly tušit, že v boji o druhou příčku již může být rozhodnuto ve prospěch Jana Černého a Petra Černohorského. Bohužel technický problém po desáté rychlostní zkoušce znamenal, že Jan Černý musel výrazně zvolnit a až v samotném závěru soutěže jej o mizivou jednu vteřinu soupeř znovu předstihl a sesadil na třetí místo. Přes počáteční zklamání je celý MOGUL ŠKODA ACA RACING tým s výsledkem na Valašské rally spokojený a za daných podmínek si jej váží. Třetí místo v nebývale silné konkurenci po kvalitním výkonu posádky má velkou sportovní hodnotu, a i přesto, že by na stříbrné pozici bylo radosti ještě více, tak MOGUL ŠKODA ACA RACING tým neodjíždí z Valašska smutný.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA racing týmu: „Celkového výsledku z Valašské rally si vážím. Celá soutěž se nám s Petrem povedla a ve velké pohodě se nám dařilo zajíždět kvalitní časy na rychlostních zkouškách. Souboj s Václavem Pechem mě osobně hodně bavil a je škoda, že jej v závěru v náš neprospěch rozhodl technický problém, kdy se nám po projetí rychlostní zkoušky Kopřivnice začalo zadírat ložisko kola, které nakonec úplně odešlo a my měli dost problémů udržet auto na cestě. Neustále se nám rozhazovala geometrie a auto se v každé zatáčce chovalo jinak. Nakonec nám praskl brzdový kotouč, auto špatně brzdilo a museli jsme dost citelně zvolnit. To, že nám uniklo druhé místo o tak malý kousek mě mrzí, ale současně mám dobrý pocit z toho, že jsme podali výkon, za který se nemusíme stydět, a že jsme dobře reprezentovali naše partnery. Už v pondělí nás čeká přesun na Azorské ostrovy, kde odstartujeme do první soutěže mistrovství Evropy. Jsme v dobré náladě a chtěl bych tam podat stejně vyrovnaný výkon, jako tady na Valašce.“
Autor: MOGUL ŠKODA ACA RACING – PR
https://www.facebook.com/jancernyrally
https://www.youtube.com/user/JanCernyRallyDriver
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.