O nadcházejícím víkendu odstartuje nová sezona mistrovství České republiky v rallye. V okolí Kopřivnice se uskuteční Valašská rallye a právě na této soutěži se EuroOil-invelt team a jeho posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel poprvé představí se zbrusu novým vozem Ford Fiesta R5. Pro sedminásobné mistry republiky je to po roce stráveném v atraktivním Porsche opět návrat do čtyřkolky.
„Jsem rád, že se nám podařilo zrealizovat tento projekt, na kterém celý team hodně pracoval. Fiestu máme přes měsíc v dílně a všichni se na ní učíme. Několikrát se nám povedlo testovat, kde jsem si musel osvojit návyky ze čtyřkolky, ale především poznával chování a fungování nového speciálu. Věřím, že budeme dobře připravení a chceme se znovu zapojit do bojů o čelní příčky v mistrovství. Konkurence je letos obrovská nebude to jednoduché. Tím, že se našeho mistrovství zúčastní letos tolik vyrovnaných vozů kategorie R5, bude záležet hlavně na jezdcích a detailech v přípravě. To je pro nás velká motivace a i pro diváky to přinese pěkné a vyrovnané závody, které budou hodně atraktivní,“ říká Václav Pech jun.
Valašská rallye bude mít servisní zónu na Kopřivnickém polygonu, kde se zároveň odjedou čtyři rychlostní zkoušky, což bude zajímavý jak pro diváky tak výjimečně budou závodní auta na trati moci sledovat i servisní teamy.
„Na tatrovácký polygon si pamatuju z Barum rallye 1998. Byla to naše první Barumka a v Kopřivnici bylo tolik diváků, že doslova lemovali celou trať. Tehdy jsem z toho byl trochu vyděšený,“ vzpomíná Václav Pech jun. a zároveň zve za EuroOil-invelt team všechny fanoušky motoristického sportu k návštěvě Valašské rallye, která startuje v sobotu 25. března v poledne s následnými šesti rychlostními zkouškami a pokračuje druhou etapou v neděli 26. března. Cílová rampa čeká ve Valašském Meziříčí na úspěšné posádky po celkem dvanácti rychlostních zkouškách a 434 km tratě v neděli ve 14:40 hodin.
Zdroj: Media Václava Pecha
www.VaclavPech.cz
www.minimotorsport.cz
www.invelt.com
www.vaclavpech-fanclub.cz
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?