Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově představí na Valašce

RallyCup Kopřivnice VII.
RallyCup Kopřivnice VII., foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Radka Matthey 20. března 2017 11:20
Sdílej:

Český šampionát v rallye odstartuje ve dnech 24. – 26. března ve Valašském Meziříčí a Kopřivnici. V okolí obou měst se uskuteční JANČA - 36. Valašská rally Valmez. V rámci tohoto podniku se poprvé na českých tratích bude prezentovat Peugeot Total Rally Cup 2017. Do hodnocení poháru je zatím přihlášeno šest jezdců, čtyři z nich se představí už na Valašské rally.

Pohár vozů značky Peugeot má ve Francii dlouholetou tradici a mnohokrát přispěl k tomu, že se v jeho řadách objevila budoucí hvězda rallysportu. Snahou divize Peugeot Sport je rozšířit pohárové programy i do dalších zemí. I díky tomu vznikl projekt Peugeot Total Rally Cup, jehož cílem je vytvořit podobné podmínky českým jezdcům, kteří v stále hojnější míře využívají vozy Peugeot 208 R2. Tyto vozy jsou aktuálně nejpočetnějším sportovním nářadím v nabité třídě 6. Také na Valašské rally je tomu tak a třída 6 se dělí v počtu startujících vozů o první příčku s produkční kategorií (16 vozů ve tř. 6, z toho 11 vozů Peugeot 208 R2).

Tomáš Pletka (Gekon Racing) se z pozice promotéra pustil do nelehkého úkolu, který se ovšem podařilo s přispěním partnerů realizovat. Přesto je stále na čem pracovat, zejména s ohledem na budoucnost tohoto poháru.      

„Jsem rád, že se do poháru přihlásily nejlepší dvě posádky třídy 6 z loňského hodnocení českého mistráku, a také ostatní účastníci mají svou kvalitu. Od Valašky očekávám bezproblémový průběh a skvělé závodění v poháru i ve třídě 6, která je opět nabitá. Na druhou stranu jsem čekal trochu více zájemců o pohár. Myslím si, že nižší počet je způsobený výší letošních odměn. Nějak jsme ale museli začít a nebylo vůbec jednoduché vše zorganizovat a zajistit,“ přiznává Tomáš Pletka.

Do Peugeot Total Rally Cupu se zatím registrovalo šest jezdců: Václav Dunovský, Filip Mareš, Matěj Kamenec, Jan Lunga, Simon Wagner a René Dohnal. Čtyři z nich figurují v seznamu přihlášených posádek Valašské rally. Z pohledu dvoukolek opanují čelo startovní listiny, v první pětici jezdců jsou čtyři pohároví účastníci s vozy Peugeot 208 R2.

Nejvýše jsou nasazeni úřadující čeští vicemistři 2WD a mistři ve třídě 6 Václav Dunovský – Petr Glössl. Hodně se spekulovalo o budoucnosti špičkového poděbradského jezdce, ale nyní už je potvrzeno, že ho na českých tratích i v poháru budeme nadále vídat.

„V průběhu dosavadní kariéry jsem nikdy v žádném poháru nezávodil, tak jsem rád, že Peugeot Total Rally Cup vzniká a budu ho moci vyzkoušet. Konkurence bude asi obrovská, očekávám, že nás čeká atraktivní zápolení. Určitě nebudeme mít lehkou pozici, ale jsme s Petrem rozhodnuti, že pro kvalitní výsledek uděláme maximum. Auto jsme otestovali v Žiželicích, následně ještě absolvujeme shakedown. Znovu chceme být na špici mezi dvoukolkami i ve třídě 6, budeme bojovat, co nám budou síly stačit,“ naznačuje Václav Dunovský.

Svou rychlost během loňského roku stupňovala i druhá posádka třídy 6 v sezoně 2016 Filip Mareš – Jan Hloušek. Středočeskou dvojici navíc kromě českého šampionátu budeme vídat i na tratích evropských závodů v barvách ACCR Czech Teamu.

„Zařazení Peugeot Total Rally Cupu do MČR v rally mě velmi potěšilo, neboť ve Francii je tento pohár velmi úspěšný. Radost mám i z návratu Valašky do MČR, i když tato soutěž je pro mě zatím spíše neznámou. Startoval jsem na tamním sprintu jen v roce 2015, a tak částečně bych mohl znát jen Bystřičku. Ani v areálu kopřivnického polygonu jsem nikdy nebyl. Očekávám tam odlišné rychlostní zkoušky od zbytku závodu, které by mohly výrazně promluvit do konečných výsledků soutěže,“ říká Filip Mareš, jenž se postaví na start Valašské rally s vozem týmu MRS racing. Vůz stáje Gekon Racing už totiž míří na úvodní podnik ERC na Azorské ostrovy.

Naopak Valašská rally bude doslova domácí půdou pro Reného Dohnala. Ve dvojici s Romanem Švecem loni startovali s podporou AČR hlavně v Rallysprint sérii (3. místo ve třídě 6), přičemž jejich letošní ambice mohou být ještě vyšší.

„Když se po Novém roce objevily zvěsti o pořádání poháru, nebylo co řešit. Návrat Valašky do mistráku je skvělá zpráva a moc se na start těším. Soutěž asi letos tratěmi spíše neoslní, ale je to předzvěst do dalších let, kdy by se měla vrátit na tratě, které jí v minulosti zajistily dřívější věhlas. Kopřivnici znám z loňska, polygon je hrozně zrádný a nesmí se podcenit. Naší prioritou bude hlavně pokořit všechny testy a spatřit cíl soutěže. Až v průběhu uvidíme, jak se porovnáme s Václavem či s Filipem. Momentálně jsou však pro mě nedostižitelní, ale zkusíme se jim co nejvíce přiblížit,“ říká René Dohnal.

Posledním účastníkem Peugeot Total Rally Cupu na Valašské rally bude 23letý Simon Wagner. Rakouský šampion 2WD a mezi juniory se loni v Česku prezentoval na Barum rally. Letos na Valašce se spolujezdcem Geraldem Winterem pochopitelně nebude chtít zůstat stranou. „Při plánování sezony jsme si říkali, že bychom mohli zkusit něco na zahraniční scéně a ve spolupráci se Sparrow Racingem a Tomášem Hrabcem jsme se rozhodli pro starty v Česku. A k tomu se objevíme i na čtyřech závodech juniorského ERC. Prvotně se budu chtít učit a zlepšovat své schopnosti, ale samozřejmě v průběhu sezony bude naším cílem bojovat o podium. Valašská rally bude pro nás s Geraldem kompletně novým závodem. Na začátku se budeme muset zaměřit hlavně na doladění podvozku pro specifické české tratě, přesto věřím, že budeme domácí konkurenci více než dobrým soupeřem,“ přiznává Simon Wagner.

JANČA – 36. Valašská rally Valmez 2017 slavnostně odstartuje v pátek 24. března 2017 v 17 hodin z náměstí ve Valašském Meziříčí. Dále bude soutěž pokračovat v sobotu i neděli. Na účastníky je připraveno dvanáct rychlostních zkoušek v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice. Šest v sobotní etapě (úseky Hukvaldy, Kopřivnice - Tatra 1, Lešná), dalších šest v nedělní etapě (testy Bystřička, Juřinka, Kopřivnice - Tatra 2). Tahákem pro fanoušky se stanou v obou závodních dnech zejména divácké speciálky na kopřivnickém polygonu (v neděli okruhový formát), kde bude umístěn i servisní areál. V jeho prostoru nabídne atraktivní zázemí i organizátor Peugeot Total Rally Cupu. Jeho součástí bude simulátor, nejrychlejší jezdec bude moci získat motorový olej Total. S Gekonem Racing je dlouhodobě spojena i výtečná káva Dallmayr, dostupné budou i časopisy TopGear, Speed a Auto4drive. Pro nejmenší budou připraveny nafukovací balónky a pexeso All4car.

Na cílové rampě na náměstí ve Valašském Meziříčí budou nejrychlejší posádky očekávány v neděli odpoledne 26. března 2017 krátce před 15. hodinou.

Kalendář PEUGEOT TOTAL RALLY CUP 2017:

24. - 26. 3.         Valašská Rallye 19. - 20. 5.         Rallye Český Krumlov 16. - 17. 6.         Agrotec Petronas Rally Hustopeče   1. - 2. 7.           Rally Bohemia Mladá Boleslav 25. - 27. 8.         Barum Czech Rally Zlín

Podrobnosti o poháru najdete na internetových stránkách www.gekonracing.cz   a na facebookovémprofilu https://www.facebook.com/Gekon-Racing-sro-168494039868208/ 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.