Šestidílný seriál Autoklub Rallysprint Série otevře začátkem dubna XXIII. AGEUS rallysprint 2017. Nejpopulárnější český rallysprint na Kopné se vrací po dvouleté odmlce zpět do kalendáře domácích rallysprintů s novým názvem, pojede se v termínu 7. – 8. dubna v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty. Návrat divácky populárního a jezdecky oblíbeného rallysprintu na soutěžní scénu se nerodil vůbec lehce a zda se jedná o trvalý jev, se ukáže v příštích letech. Slušovický rallysprint pod křídly firmy AGEUS se započítává vedle rallysprintové série do Poháru 2+, značkového seriálu LENZ Adam Cup, posádky budou zápolit i do hodnocení Poháru Pirelli, Poháru mládeže a Poháru pořadatele.
„K návratu jsme se rozhodli v loňském únoru při setkání našich nejbližších spolupracovníků. Řekli jsme si, že do toho opět půjdeme. Postupně se informace dostala do éteru a koncem srpna jsme podali oficiální přihlášku. Návrat zpět je náročnější než jsme předpokládali a v současné době lituji, že jsme tohle rozhodnutí udělali. Uspořádat motoristický podnik v České republice je rok od roku složitější,“ pověděl Josef Minařík, předseda organizačního výboru.
Podmínky řady obcí se stávají pro pořadatele nepřijatelné, obecní úřady se chovají velmi tržně, přičemž rozpočet rally není nafukovací. „Bohužel obce se chovají zcela jinak než před pěti lety. Před časem nás vítali s otevřenou náručí, dnes jsme spíše na obtíž. Získat potřebné razítko a povolení k průjezdu rychlostní zkoušky je stále těžší. Povolenky dáte na úřady ještě před vánočními svátky, bohužel zastupitelstva v malých obcích se scházejí omezeně a kladné nebo záporné stanovisko máte k dispozici až koncem února,“ uvedl předseda z pořádajícího Rallysprint Klubu v AČR. Na druhou stranu velmi dobře funguje spolupráce s Lesy České republiky. „Uvítali bychom například pomoc Autoklubu ČR, aby nám otevřel cestu na ministerstva a pomohl při jednání. Tím bychom mohli rallysprint přesměrovat do lesních úseků. Byla by to rozhodně lepší varianta než dávat obcím nesmyslné částky a pořádat soutěž v místech, kde si rally nepřejí,“ řekl Minařík.
Aby těch problémů nebylo málo, odřekl na poslední chvíli spolupráci hlavní partner rallysprintu. Naštěstí se pořadatelům z Podkopné Lhoty podařilo sehnat významného partnera, který se objevuje v názvu. Jedná se o společnost AGEUS z moravských Lužic, jejichž hlavní činnost spadá do odvětví chemicko-technických produktů pro výrobu i údržbu a průmyslových těsnících materiálů.
Harmonogram a skladba rallysprintu vychází z osvědčeného modelu z předchozích let. V pátek odpoledne se uskuteční testovací rychlostní zkouška neboli shakedown na úseku kolem letiště Bílá Hlína u Slušovic. V sobotu se pojedou čtyři úseky erzet s názvy Zádveřice, Kameňák, Kopná a Hvozdná, které posádky absolvují během sobotního dne dvakrát. „Včetně shakedownu máme celkem pět úseků. Nechtěli jsme jít cestou, že jeden úsek pojedeme třikrát. Testovací erzeta se nám osvědčila a byl na ni velmi pozitivní ohlas. Před rallysprintem je zakázáno testování, navíc okolní obce si stěžovaly v týdnu konání soutěže na ruch soutěžních vozů. Pořádáme úvodní rallysprint sezony a posádky mají velký zájem vyzkoušet si soutěžní techniku ještě před startem sezony na uzavřeném úseku,“ upřesnil Minařík.
Ředitelství bude podobně jako při prosincové Mikulášské rally umístěno v prostorách nové administrativní budovy Fagus v Nových Dvorech, kde proběhne i administrativní přejímka. Technická přejímka soutěžních vozů se uskuteční v prostorách dílny Minařík Racing v Nových Dvorech. Soutěžní týmy naleznou prostory servisního parkoviště na osvědčeném místě kolem areálu dostihové dráhy ve Slušovicích, uzavřené parkoviště po cíli soutěže bude umístěno u budovy AB Nové Dvory. Start a cíl rallysprintu je situován na náměstí Svobody ve Slušovicích.
AGEUS rallysprint 2017 startuje v sobotu 8. dubna v 9 hodin, na soutěžní posádky čeká 172,80 km dlouhá trať, která obsahuje 8 rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 69,58 km. V cíli soutěže se objeví první vůz v 15:17 hodin. Vyhlášení výsledků a rozdílení cen proběhne ve večerních hodinách v Derby clubu (sud) u dostihové dráhy, moderátorské taktovky se ujme Dalibor Gondík. V těchto dnech byla schválena po změnách a úpravách zvláštní ustanovení, ke stažení jsou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz, kterou najdete v novém grafickém hávu. Naleznete zde rovněž přihlášku pro soutěžící, uzávěrka je stanovena na 28. března.
Fanoušci rallysportu se mají druhou dubnovou sobotu ve Slušovicích opravdu na co těšit! Slušovický rallysprint nabídne kvalitní startovní pole, rozmanitý vozový park, ale především náročné a technické tratě rychlostních zkoušek. Další informace přineseme v příštích tiskových informacích.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.