Nový rok 2017 již sice odstartoval, ale dovolte nám se ještě očima Jaroslawa Szeji ohlédnout za tím minulým. Pro náš tým to byl druhý rok, kdy jsme se účastnili Mistrovství České republiky, zároveň druhý rok za volantem produkčního vozu Subaru Impreza. Byly to velmi intenzivní měsíce, během kterých jsme zažili všemožné emoce. Slastné momenty vítězství se míchaly s hořkostí proher. Ale vše, co se stalo, nám dalo zkušenosti a motivovalo nás k ještě lepším výkonům. Za námi je jedna z nejtěžších sezón v kariéře, která nám však přinesla největší úspěchy.
Rakouská výzva „na rozehřátí”: Sezóna nám začala druhý dubnový víkend startem na Rally Lavanttal. Především to měl být náš trénink, ale rychle se ukázalo, jak těžký tento rakouský závod je. S takovou kumulací zatáček, podjezdů a různých druhů asfaltů jsem se snad ještě nesetkal. Bláto, déšť, mlha – o tomto víkendu jsme narazili snad na vše, co na rally potkat můžete. Do Polska jsme se vraceli s pozitivní náladou, s cennými daty a s 8. místem v absolutní klasifikaci a prvním mezi vozy skupiny N, což nás velmi potěšilo.
Cesta za titulem: O necelé tři týdny později odstartovalo Mistrovství ČR v rally 2016 a prvním podnikem ze šesti byla Rallye Šumava. Postavili jsme se na start už ne jako debutanti, ale bohatší o zkušenosti. Brzy se ukázalo, že konkurence ve skupině N je velmi silná. Ale nemohli jsme si přát lepší začátek. V cíli jsme slavili již druhé vítězství ve skupině N v řadě.
Další měsíce byly podstatně horší. Technické problémy a neočekávané příhody na závodech v Českém Krumlově, v Hustopečích a na Bohemii se zdály být překážkou k dobrému výsledku. Pozitivem tak byly alespoň dílčí výsledky a pár dodatečných bonusových bodů, které se nakonec ukázaly být tak důležité. Ani v těchto těžkých chvílích jsme se nevzdávali. Tým se ještě s větším odhodláním pustil do další práce a výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat…
Barum rally 2016 – nedobytná pevnost byla poražena: Zlínské vítězství ve skupině N nám dalo šanci vrátit se do boje o místa na stupni vítězů pro rok 2016. Na tomto výsledku záleželo vše. Barumka považována ze nejtěžší český závod, pro české závodníky je úspěch nebo neúspěch na Barumce otázkou prestiže a pro vítězství udělají maximum. Proto je pro cizince tak těžké ve Zlíně uspět. GK Forge Roto Rally Teamu se takový zázrak povedl. Zvítězili jsme ve skupině N a do posledního momentu jsme se nevzdávali v boji s největším konkurentem. Navíc se ukázal rozpor jeho auto s pravidly. Tento výsledek znamenal zvrat sezóny.
Titul mistrů ČR v rally ve skupině N: Na cestě jsme nakonec dosáhli tří vítězství – na Rally Šumava, Barum a Příbram. Největší radost jsme měli z vítězství ve Zlíně, ale každé bylo našim úspěchem, když vezmeme v úvahu letošní kvalitní konkurenci. Další závodníci byli na vysoké úrovni a my jsme museli naplno využít všechny technické možnosti našeho Subaru, což se bohužel neobešlo bez občasných incidentů.
Kdybychom chtěli sezónu popsat ve statistikách, tak při celkem devíti startech jsme absolvovali skoro 90 měřených úseků a celkem i s testy jsme najezdili více než 1600 km ( z toho skoro 1, 5 km na třech kolech J ). Celkem jsme spotřebovali 200 pneumatik a asi 2000 litrů závodního paliva.
Polští fanoušci a polské závody: V Polsku jsme svůj program omezili pouzena jeden závod. Rajd Rzeszowski měl být důležitým kláním roku, ale Subaru v barvách týmu se v polském závodě mistrovství Evropy neobjevilo. Ale více než neúčast v závodě nás mrzelo, že jsme se nesetkali s našimi fanoušky.
Prosincový závod Barbórka se tak stal jedinou příležitostí k návratu do Polska a naším cílem byl co nejlepší výsledek, jako poděkování polské veřejnosti. Kromě problému na druhém testu jsme udrželi naše Subaru v první desítce a mohli jsme se objevil na finálovém testu na ulici Karowá. Po problémech s počasím z minulého roku jsme věděli, že Paní Karowá nás může i nepříjemně překvapit, ale návrat do cíle na třech kolech, to jsme opravdu nečekali. Dobrého výsledku jsme nedosáhli, ale určitě jsme předvedli fanouškům jednu z nejzajímavějších jízd této sezóny…
Kdy usedáme do závoďáku, většinou nás od domovů dělí několik set kilometrů ( v případě Rallye Lavanttal těch kilometrů bylo až 600 ), ale mohli jsme s radostí reprezentovat tým před fanoušky z Ustroně – našeho rodného města, se kterým je svázána část našich partnerů a hlavní sponzor týmu, firma GK Forge Grelowski.
Prezentace týmu na Dnech Ustroně byl proto pro nás velmi emotivní moment a vřelé přivítání, kterého se nám dostalo, předčilo naše očekávání. Počet osob, které navštívily servisní zázemí a shlédly ukázkové jízdy, byl ohromující. Jsme pyšní, že motosport se stal důležitým prvkem života ve městě, které máme čest reprezentovat.
Lidé jsou silou týmu GK Forge Roto Rally Team: Poděkování našim partnerům na konci každého článku se stalo již tradicí, ale je pravdou, že kdybychom je neměli, žádné články bychom ani nepsali. Již několik let máme velkou podporu a důvěru našich partnerů a sponzorů, se kterými společně dosahujeme úspěchů, a se kterými můžeme počítat i v nepříznivých situacích. Celou sezónu nás podporovali: GK FORGE GRELOWSKI Kovoobrábění, ROTO PLZEŇ, DARMA, DECO-CAR, EUROGOLD, MINIMAX, VIRALSEED, STEŠNÍ KRYTINY PNIOK SYLWESTER a mediální patneři MOTOWIZJA a OX.PL. Nedá se jmenovat všechny, kteří zapracovali na našich výsledcích a drželi nám palce, ale na každém startu se česko – polský tým skládal z téměř dvaceti osob, které obsluhovaly Subaru, pracovaly v servisu nebo se staraly o styk s fanoušky.
Výzvy pro sezónu 2017: Uzavíráme rok 2016, ale již delší dobu intenzivně pracujeme na tom dalším. Dovolte nám prozradit, že v roce 2017 se na sto procent uvidíme na rychlostních zkouškách. Více podrobností Vám ovšem poodhalíme až zanedlouho…
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).