Několik let bylo pro zlínský tým CERS performance tradicí odstartovat novou soutěžní sezonu hned zkraje roku na rakouské Jänner Rallye. Jenže ta je od roku 2016 minulostí a ani letos na svou bohatou tradici nenaváže. V CERSu ale mají klouzání po sněhu a ledu rádi a proto se rozhodli, že s příchodem roku 2017 se závodním vozem navštíví matku všech automobilových soutěží – legendární Rallye Monte Carlo.
Historicky nejstarší podnik na světě s tradicí sahající až do roku 1911 se koná ve francouzských Alpách nad Monakem a jak je zvykem, otevírá novou sezonu šampionátu WRC. Pro zlínskou stáj bude náročná rally, která na necelých čtyřech stovkách ostrých kilometrů rychlostních zkoušek záludně kombinuje asfalt, vodu, sníh i led, to bude vůbec první kontakt se světovým šampionátem. Posádka Ondřej Bisaha – Jiří Hovorka do ní odstartuje s Fordem Fiesta R5, a to v nabité konkurenci šestadvaceti dalších posádek jedoucích na vozech třídy RC2. „Minulý rok jsme zakončili velkou kadencí závodů u nás a na Slovensku,“ říká Ondřej Bisaha. „Díky společnosti ICARI jsme mohli absolvovat množství testů i závodů a naše společné nadšení ke konci roku vyvrcholilo rozhodnutím odjet společně úvodní podnik WRC 2017, kterým je právě Rallye Monte Carlo. Je to soutěž nesoucí snad všechny superlativy – má nejdelší tradici, má nejvíce kilometrů rychlostních zkoušek, měnícími se podmínkami patří k nejméně předvídatelným, spí se na ní nejméně, je logisticky suverénně nejnáročnější a v neposlední řadě bohužel i nejdražší. Na druhou stranu mé aktuální nadšení trochu brzdí časová tíseň, takže se na závod zatím nesoustředím tak, jak bych si představoval. Máme po testech, kde jsem přesvědčen, že se nám povedlo udělat dobré auto na suchý nebo mokrý asfalt, ale na sněhu se ještě hledáme. Věříme však v dojetou soutěž a nasbírání mnoha zkušeností s autem i samotným závodem.“
A jak Ondřej vidí spolupráci týmů CERS performace a ICARI Racing? „Těším se z našeho společného projektu, neboť nyní mám dobrý pocit z naprosto profesionálního seskupení lidí i techniky. Doufám, že letos budeme hodně vidět! S tím souvisí i dobrá zpráva pro fanoušky – během Rallye Monte Carlo budeme vysílat zprávy z tréninku, závodu, servisu anebo třeba hotelu či restaurace, abychom všem přiblížili všem atmosféru tohoto úžasného závodu. Držte nám všem palce, zanedlouho žijeme sen o Monte Carlu společně!“ dodává Ondřej.
Více než týdenní maraton na jihu Francie pro posádku Bisaha – Hovorka začíná již tuto neděli prezentací v monackém autoklubu a v pondělí pokračuje seznamovacími jízdami. Samotný závod startuje ve čtvrtek v monackém knížectví a po absolvování více než 1400 km dlouhé trati vyvrcholí v neděli na témže místě. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?