Několik let bylo pro zlínský tým CERS performance tradicí odstartovat novou soutěžní sezonu hned zkraje roku na rakouské Jänner Rallye. Jenže ta je od roku 2016 minulostí a ani letos na svou bohatou tradici nenaváže. V CERSu ale mají klouzání po sněhu a ledu rádi a proto se rozhodli, že s příchodem roku 2017 se závodním vozem navštíví matku všech automobilových soutěží – legendární Rallye Monte Carlo.
Historicky nejstarší podnik na světě s tradicí sahající až do roku 1911 se koná ve francouzských Alpách nad Monakem a jak je zvykem, otevírá novou sezonu šampionátu WRC. Pro zlínskou stáj bude náročná rally, která na necelých čtyřech stovkách ostrých kilometrů rychlostních zkoušek záludně kombinuje asfalt, vodu, sníh i led, to bude vůbec první kontakt se světovým šampionátem. Posádka Ondřej Bisaha – Jiří Hovorka do ní odstartuje s Fordem Fiesta R5, a to v nabité konkurenci šestadvaceti dalších posádek jedoucích na vozech třídy RC2. „Minulý rok jsme zakončili velkou kadencí závodů u nás a na Slovensku,“ říká Ondřej Bisaha. „Díky společnosti ICARI jsme mohli absolvovat množství testů i závodů a naše společné nadšení ke konci roku vyvrcholilo rozhodnutím odjet společně úvodní podnik WRC 2017, kterým je právě Rallye Monte Carlo. Je to soutěž nesoucí snad všechny superlativy – má nejdelší tradici, má nejvíce kilometrů rychlostních zkoušek, měnícími se podmínkami patří k nejméně předvídatelným, spí se na ní nejméně, je logisticky suverénně nejnáročnější a v neposlední řadě bohužel i nejdražší. Na druhou stranu mé aktuální nadšení trochu brzdí časová tíseň, takže se na závod zatím nesoustředím tak, jak bych si představoval. Máme po testech, kde jsem přesvědčen, že se nám povedlo udělat dobré auto na suchý nebo mokrý asfalt, ale na sněhu se ještě hledáme. Věříme však v dojetou soutěž a nasbírání mnoha zkušeností s autem i samotným závodem.“
A jak Ondřej vidí spolupráci týmů CERS performace a ICARI Racing? „Těším se z našeho společného projektu, neboť nyní mám dobrý pocit z naprosto profesionálního seskupení lidí i techniky. Doufám, že letos budeme hodně vidět! S tím souvisí i dobrá zpráva pro fanoušky – během Rallye Monte Carlo budeme vysílat zprávy z tréninku, závodu, servisu anebo třeba hotelu či restaurace, abychom všem přiblížili všem atmosféru tohoto úžasného závodu. Držte nám všem palce, zanedlouho žijeme sen o Monte Carlu společně!“ dodává Ondřej.
Více než týdenní maraton na jihu Francie pro posádku Bisaha – Hovorka začíná již tuto neděli prezentací v monackém autoklubu a v pondělí pokračuje seznamovacími jízdami. Samotný závod startuje ve čtvrtek v monackém knížectví a po absolvování více než 1400 km dlouhé trati vyvrcholí v neděli na témže místě. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?