O třiatřicetiletém Václavu Dunovském se klidně může říci, že patří k legendám české rally. Na své pomyslné pažbě má spoustu zářezů v podobě vítězství či mistrovských titulů ve třídách, vítězství ve dvoukolkách i starty s vozem tehdejší TOP třídy – S2000.
Na úvod dnešního povídání jednoduchá otázka. Jak hodnotíš svou právě skončenou sezonu?
„Za mě, a co se výsledků a předvedených výkonů týká, panuje maximální spokojenost. Kromě soutěže v Českém Krumlově, kde nás spláchla průtrž mračen a brali jsme bronz, jsme ve třídě vše vyhráli a obhájili mistrovský titul. Nic na tom nemění ani smůla v Příbrami a proklouznutí obhajoby titulu ve 2WD doslova mezi prsty.“
„Navíc se povedla ještě jedna obhajoba, a to v poháru Pirelli, který jsme také vyhráli. Toho si cením hodně, protože díky odlišnému bodování jedeme vlastně všichni v jednom absolutním pořadí.“
Do jaké míry se naplnily cíle, které jste si v týmu kladli na jaře?
„Věřím, že v týmu i mezi našimi partnery panuje stejná spokojenost. Těžko jsme mohli udělat více. Pracovali jsme a připravovali se dle nejlepšího vědomí a svědomí. Uspěli jsme, i když naši soupeři seděli v autě výrazně více.“
Upřímně, kvalita posádek ve třídě, kde jsi letos startoval, byla hodně vysoká…
„Říkal jsem to dlouho před startem samotné sezony, a proto jsem nebyl překvapen, jak se jelo rychle a jakou práci dalo urvat každou vteřinu ve svůj prospěch. Kluci jsou mladí, šikovní, přitom mají již něco odjeto, testují a jdou do toho po hlavě. Není důvod, aby se pohybovali někde v hloubi výsledkové listiny.“
„I když, jedna výjimka, která mě opravdu překvapila, tu je. Byla to velká rychlost Janka Kundláka. Toho jsem, přiznám se, do letoška neznal.“
Jedno jediné odstoupení, jak moc tě mrzelo?
„Štvalo – to je to správné slovo, protože jsem mu nemohl nijak zabránit.“
„Jestli mě to mrzelo, tak kvůli Peugeotu ČR, partnerům a mechanikům i Petrovi, který z toho byl hodně smutný.“
„Na vysokou kvalitu poděbradské i zlínské rozlučkové party to ale rozhodně vliv nemělo :-).“
Jedna sezona skončila, co plánuješ do té nastávající?
„Teď už nic konkrétního. Začátkem kalendářního roku se postupně rozhodnu, jestli se někde svezu.“
Jak budeš trávit zimní přestávku a vánoční svátky?
„Kromě práce věnuji většinu volného času sportu. Mám v hlavě nějaké nové cíle, tak musím makat. O Vánocích trochu vysadím, ale hned po Novém roce budu pokračovat v nastaveném režimu. A pokud čas a sněhové podmínky dovolí, vyrazím určitě někam na lyže.“
Co bys rád našel pod stromečkem?
„Stačí mi, když budeme doma všichni zdraví. Nic jiného nepotřebuji.“
„Jeden předčasný dárek jsem ale přeci jen dostal – s taťkou jsme jeli Mikulášskou Rallye ve Slušovicích. Po 13 letech jsme se sešli v jednom soutěžním autě, jen jsme si prohodili pozice. Tenkrát jsem s ním totiž jel jako spolujezdec Labskou Rallye 2003, abych zjistil, o čem jsou soutěže na rozdíl od závodů do vrchu, které jsem do té doby sem tam jezdil.“
„Dostal jsem tak příležitost ukázat v reálných podmínkách, co jsem se za tu dobu naučil a částečně mu tak za vše poděkovat. Nikdy ani na jeden z těch dvou startů nezapomenu. Oba byly obrovsky silný zážitek.“
A co bys naopak nadělil ty osobně čtenářům?
„Kromě zdraví a osobních úspěchů bych čtenářům a fanouškům obecně, nadělil sezónu, ve které by nerozhodovaly peníze nebo politika.“
Poděkování…
„Chci poděkovat všem lidem, se kterými jsem letos pracoval a kteří tvořili náš tým. Vedení, skvělým mechaniků, spolupracovníkům, rodinným příslušníkům a samozřejmě partnerům, díky kterým jsme dostali možnost přidat ještě jeden zlatý zářez na pažbu. MOC DÍKY.“
„Zvlášť poděkovat musím Petrovi za jeho přednes na RZ.“
„Všem fanouškům bez rozdílu děkuji, že si našli cestu na RZ, do servisních zón, nebo sledovali soutěže třeba jen u počítače. Myslím, že sezóna nabídla spoustu skvělých momentů napříč startovním polem a že si přišli na své. Pokud jsme k jejich potěšení přispěli i my s Petrem a s Peugeotem, opravdu moc nás to těší. Děkujeme za podporu.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.