O třiatřicetiletém Václavu Dunovském se klidně může říci, že patří k legendám české rally. Na své pomyslné pažbě má spoustu zářezů v podobě vítězství či mistrovských titulů ve třídách, vítězství ve dvoukolkách i starty s vozem tehdejší TOP třídy – S2000.
Na úvod dnešního povídání jednoduchá otázka. Jak hodnotíš svou právě skončenou sezonu?
„Za mě, a co se výsledků a předvedených výkonů týká, panuje maximální spokojenost. Kromě soutěže v Českém Krumlově, kde nás spláchla průtrž mračen a brali jsme bronz, jsme ve třídě vše vyhráli a obhájili mistrovský titul. Nic na tom nemění ani smůla v Příbrami a proklouznutí obhajoby titulu ve 2WD doslova mezi prsty.“
„Navíc se povedla ještě jedna obhajoba, a to v poháru Pirelli, který jsme také vyhráli. Toho si cením hodně, protože díky odlišnému bodování jedeme vlastně všichni v jednom absolutním pořadí.“
Do jaké míry se naplnily cíle, které jste si v týmu kladli na jaře?
„Věřím, že v týmu i mezi našimi partnery panuje stejná spokojenost. Těžko jsme mohli udělat více. Pracovali jsme a připravovali se dle nejlepšího vědomí a svědomí. Uspěli jsme, i když naši soupeři seděli v autě výrazně více.“
Upřímně, kvalita posádek ve třídě, kde jsi letos startoval, byla hodně vysoká…
„Říkal jsem to dlouho před startem samotné sezony, a proto jsem nebyl překvapen, jak se jelo rychle a jakou práci dalo urvat každou vteřinu ve svůj prospěch. Kluci jsou mladí, šikovní, přitom mají již něco odjeto, testují a jdou do toho po hlavě. Není důvod, aby se pohybovali někde v hloubi výsledkové listiny.“
„I když, jedna výjimka, která mě opravdu překvapila, tu je. Byla to velká rychlost Janka Kundláka. Toho jsem, přiznám se, do letoška neznal.“
Jedno jediné odstoupení, jak moc tě mrzelo?
„Štvalo – to je to správné slovo, protože jsem mu nemohl nijak zabránit.“
„Jestli mě to mrzelo, tak kvůli Peugeotu ČR, partnerům a mechanikům i Petrovi, který z toho byl hodně smutný.“
„Na vysokou kvalitu poděbradské i zlínské rozlučkové party to ale rozhodně vliv nemělo :-).“
Jedna sezona skončila, co plánuješ do té nastávající?
„Teď už nic konkrétního. Začátkem kalendářního roku se postupně rozhodnu, jestli se někde svezu.“
Jak budeš trávit zimní přestávku a vánoční svátky?
„Kromě práce věnuji většinu volného času sportu. Mám v hlavě nějaké nové cíle, tak musím makat. O Vánocích trochu vysadím, ale hned po Novém roce budu pokračovat v nastaveném režimu. A pokud čas a sněhové podmínky dovolí, vyrazím určitě někam na lyže.“
Co bys rád našel pod stromečkem?
„Stačí mi, když budeme doma všichni zdraví. Nic jiného nepotřebuji.“
„Jeden předčasný dárek jsem ale přeci jen dostal – s taťkou jsme jeli Mikulášskou Rallye ve Slušovicích. Po 13 letech jsme se sešli v jednom soutěžním autě, jen jsme si prohodili pozice. Tenkrát jsem s ním totiž jel jako spolujezdec Labskou Rallye 2003, abych zjistil, o čem jsou soutěže na rozdíl od závodů do vrchu, které jsem do té doby sem tam jezdil.“
„Dostal jsem tak příležitost ukázat v reálných podmínkách, co jsem se za tu dobu naučil a částečně mu tak za vše poděkovat. Nikdy ani na jeden z těch dvou startů nezapomenu. Oba byly obrovsky silný zážitek.“
A co bys naopak nadělil ty osobně čtenářům?
„Kromě zdraví a osobních úspěchů bych čtenářům a fanouškům obecně, nadělil sezónu, ve které by nerozhodovaly peníze nebo politika.“
Poděkování…
„Chci poděkovat všem lidem, se kterými jsem letos pracoval a kteří tvořili náš tým. Vedení, skvělým mechaniků, spolupracovníkům, rodinným příslušníkům a samozřejmě partnerům, díky kterým jsme dostali možnost přidat ještě jeden zlatý zářez na pažbu. MOC DÍKY.“
„Zvlášť poděkovat musím Petrovi za jeho přednes na RZ.“
„Všem fanouškům bez rozdílu děkuji, že si našli cestu na RZ, do servisních zón, nebo sledovali soutěže třeba jen u počítače. Myslím, že sezóna nabídla spoustu skvělých momentů napříč startovním polem a že si přišli na své. Pokud jsme k jejich potěšení přispěli i my s Petrem a s Peugeotem, opravdu moc nás to těší. Děkujeme za podporu.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.