O třiatřicetiletém Václavu Dunovském se klidně může říci, že patří k legendám české rally. Na své pomyslné pažbě má spoustu zářezů v podobě vítězství či mistrovských titulů ve třídách, vítězství ve dvoukolkách i starty s vozem tehdejší TOP třídy – S2000.
Na úvod dnešního povídání jednoduchá otázka. Jak hodnotíš svou právě skončenou sezonu?
„Za mě, a co se výsledků a předvedených výkonů týká, panuje maximální spokojenost. Kromě soutěže v Českém Krumlově, kde nás spláchla průtrž mračen a brali jsme bronz, jsme ve třídě vše vyhráli a obhájili mistrovský titul. Nic na tom nemění ani smůla v Příbrami a proklouznutí obhajoby titulu ve 2WD doslova mezi prsty.“
„Navíc se povedla ještě jedna obhajoba, a to v poháru Pirelli, který jsme také vyhráli. Toho si cením hodně, protože díky odlišnému bodování jedeme vlastně všichni v jednom absolutním pořadí.“
Do jaké míry se naplnily cíle, které jste si v týmu kladli na jaře?
„Věřím, že v týmu i mezi našimi partnery panuje stejná spokojenost. Těžko jsme mohli udělat více. Pracovali jsme a připravovali se dle nejlepšího vědomí a svědomí. Uspěli jsme, i když naši soupeři seděli v autě výrazně více.“
Upřímně, kvalita posádek ve třídě, kde jsi letos startoval, byla hodně vysoká…
„Říkal jsem to dlouho před startem samotné sezony, a proto jsem nebyl překvapen, jak se jelo rychle a jakou práci dalo urvat každou vteřinu ve svůj prospěch. Kluci jsou mladí, šikovní, přitom mají již něco odjeto, testují a jdou do toho po hlavě. Není důvod, aby se pohybovali někde v hloubi výsledkové listiny.“
„I když, jedna výjimka, která mě opravdu překvapila, tu je. Byla to velká rychlost Janka Kundláka. Toho jsem, přiznám se, do letoška neznal.“
Jedno jediné odstoupení, jak moc tě mrzelo?
„Štvalo – to je to správné slovo, protože jsem mu nemohl nijak zabránit.“
„Jestli mě to mrzelo, tak kvůli Peugeotu ČR, partnerům a mechanikům i Petrovi, který z toho byl hodně smutný.“
„Na vysokou kvalitu poděbradské i zlínské rozlučkové party to ale rozhodně vliv nemělo :-).“
Jedna sezona skončila, co plánuješ do té nastávající?
„Teď už nic konkrétního. Začátkem kalendářního roku se postupně rozhodnu, jestli se někde svezu.“
Jak budeš trávit zimní přestávku a vánoční svátky?
„Kromě práce věnuji většinu volného času sportu. Mám v hlavě nějaké nové cíle, tak musím makat. O Vánocích trochu vysadím, ale hned po Novém roce budu pokračovat v nastaveném režimu. A pokud čas a sněhové podmínky dovolí, vyrazím určitě někam na lyže.“
Co bys rád našel pod stromečkem?
„Stačí mi, když budeme doma všichni zdraví. Nic jiného nepotřebuji.“
„Jeden předčasný dárek jsem ale přeci jen dostal – s taťkou jsme jeli Mikulášskou Rallye ve Slušovicích. Po 13 letech jsme se sešli v jednom soutěžním autě, jen jsme si prohodili pozice. Tenkrát jsem s ním totiž jel jako spolujezdec Labskou Rallye 2003, abych zjistil, o čem jsou soutěže na rozdíl od závodů do vrchu, které jsem do té doby sem tam jezdil.“
„Dostal jsem tak příležitost ukázat v reálných podmínkách, co jsem se za tu dobu naučil a částečně mu tak za vše poděkovat. Nikdy ani na jeden z těch dvou startů nezapomenu. Oba byly obrovsky silný zážitek.“
A co bys naopak nadělil ty osobně čtenářům?
„Kromě zdraví a osobních úspěchů bych čtenářům a fanouškům obecně, nadělil sezónu, ve které by nerozhodovaly peníze nebo politika.“
Poděkování…
„Chci poděkovat všem lidem, se kterými jsem letos pracoval a kteří tvořili náš tým. Vedení, skvělým mechaniků, spolupracovníkům, rodinným příslušníkům a samozřejmě partnerům, díky kterým jsme dostali možnost přidat ještě jeden zlatý zářez na pažbu. MOC DÍKY.“
„Zvlášť poděkovat musím Petrovi za jeho přednes na RZ.“
„Všem fanouškům bez rozdílu děkuji, že si našli cestu na RZ, do servisních zón, nebo sledovali soutěže třeba jen u počítače. Myslím, že sezóna nabídla spoustu skvělých momentů napříč startovním polem a že si přišli na své. Pokud jsme k jejich potěšení přispěli i my s Petrem a s Peugeotem, opravdu moc nás to těší. Děkujeme za podporu.“
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?