Mezi pomyslný inventář českých soutěží by se mohl pomalu ale jistě zařadit Marcel Svačina. Jezdec z Martinic u Holešova před šesti lety na Mikuláš rally poprvé usedl do Cé dvojky a letos na stejné soutěži úspěšně odstartoval kariéru v 208 R2.
Na úvod rozhovoru otázka trošku z jiného soudku, jsi pověrčivý?
„Musím přiznat, že trošku ano. Na startu každé rychlostní zkoušky mám svůj rituál, který pravidelně opakuji. Vždy zavírám dveře přesně devět sekund před startem. A proč zrovna devět sekund? Protože to je moje šťastné číslo !“
S předchozím dotazem totiž souvisí pověra, že 13 je nešťastné číslo. Tvá sezona byla právě třináctá, tak byla šťastná nebo nešťastná?
„Sezóna byla určitě nejrychlejší ze všech, co jsem doposud odjel. Letos jsem zaznamenal i jeden pozitivní moment, neboť tato sezona byla mou první, kdy jsem dokončil úplně všechny závody, do kterých jsem odstartoval. Z toho mám radost. Takže z tohoto pohledu to byla dobrá sezóna.“
Vstup do sezony ti vyšel a z Valašska sis odvezl 3. místo ve třídě. V čem spočíval tento úspěch?
„Naše rychlost na Valašsku nebyla náhodná. Od začátku sprintu jsme chtěli jet hodně rychle, což se nám dařilo, a navíc byl vůz perfektně připravený. Navíc před závodem jsem toho dost natestoval a velký přínos k výsledku mělo i hodně změn, které jsme přes zimu udělali na podvozku. Nasadili jsme nové pneu a začali opravdu na našem limitu. Nebýt našeho nedobrzdění, tuším na RZ 3, tak to mohlo být i lepší.“
Třída 6 je doslova nabitá, jak těžké je v ní se prosazovat?
„Těžké:-). Velké množství nové techniky a mladá krev dělá ze třídy 6 nejtěžší třídu. Už dlouho si nepamatuji, aby ve dvoukolkách startovalo v jednodenních soutěžích čtyřicet jezdců. Nikdo nechce být poslední, a tak se jede opravdu rychle a rozhodují maličkosti. Je tam pár velmi talentovaných kluků. Za mě bych vyzvedl Karla Kupce, který je podle mě opravdu velký talent.“
Na konci roku přišlo loučení s citroënem. Co v tobě tento vůz zanechal?
„Cé dvojka byla velice spolehlivá a zábavná. V poměru cena a výkon asi nebylo nikdy lepší auto. Měl jsem ji proto moc rád a loučení nebylo jednoduché. Šla ale do Slovinska jednomu talentovanému jezdci a těším se, že s ní ještě bude dělat dobré výsledky.“
Byla těžká volba nového vozu? Co se ti honilo hlavou?
„No, nebylo to jednoduché rozhodování a ve hře bylo několik variant. Nakonec vše rozhodla trochu i náhoda, kdy jsem se dozvěděl, že je na prodej dobrý Peugeot za solidní cenu. Trochu se přiznám, že jsem byl právě na tohle auto opravdu hodně zvědavý.“
Máš s pegym start ve Slušovicích při Mikuláš rally, jaké jsou tvé dojmy z nového domácího mazlíka?
„Auto jsem přivezl dva dny před startem a chtěl jsem si ho ještě projít, takže už nezbyl čas na větší společné seznamování. Vlastně, první ostré kilometry jsme absolvovali až na úvodní okruhové zkoušce. Z auta jsem byl okamžitě velmi nadšený. Velmi dobře brzdí a reaguje na volant a motor na plyn. Lepší je i odstupňování převodovky proti C2. Celkově je auto mnohem dál a rychlejší. Slabinou byly zatím jen tlumiče, které nefungovaly, jak bych si představoval. Přes zimu ale celé auto projde repasemi a v březnu natestujeme setupy.“
Co plánuješ na příští sezonu, kde tě uvidíme?
„Chtěl bych se zúčastnit jednoho z našich mistráků, ale zatím nevím kterého, protože chci 208ku nabídnout k pronájmu. Takže nevím, co na mě zbyde J. Rád bych popřál všem fanouškům rally a lidem, co se kolem ní točí, klidné Vánoce a hodně zdraví a štěstí v roce 2017!“
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.