Marcel Svačina přestupuje z C2 do 208 R2

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Lukáš Staněk, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 20. prosince 2016 19:15
Sdílej:

Mezi pomyslný inventář českých soutěží by se mohl pomalu ale jistě zařadit Marcel Svačina. Jezdec z Martinic u Holešova před šesti lety na Mikuláš rally poprvé usedl do Cé dvojky a letos na stejné soutěži úspěšně odstartoval kariéru v 208 R2.

Na úvod rozhovoru otázka trošku z jiného soudku, jsi pověrčivý?

„Musím přiznat, že trošku ano. Na startu každé rychlostní zkoušky mám svůj rituál, který pravidelně opakuji. Vždy zavírám dveře přesně devět sekund před startem. A proč zrovna devět sekund? Protože to je moje šťastné číslo !“

S předchozím dotazem totiž souvisí pověra, že 13 je nešťastné číslo. Tvá sezona byla právě třináctá, tak byla šťastná nebo nešťastná?

„Sezóna byla určitě nejrychlejší ze všech, co jsem doposud odjel. Letos jsem zaznamenal i jeden pozitivní moment, neboť tato sezona byla mou první, kdy jsem dokončil úplně všechny závody, do kterých jsem odstartoval. Z toho mám radost. Takže z tohoto pohledu to byla dobrá sezóna.“

Vstup do sezony ti vyšel a z Valašska sis odvezl 3. místo ve třídě. V čem spočíval tento úspěch?

„Naše rychlost na Valašsku nebyla náhodná. Od začátku sprintu jsme chtěli jet hodně rychle, což se nám dařilo, a navíc byl vůz perfektně připravený. Navíc před závodem jsem toho dost natestoval a velký přínos k výsledku mělo i hodně změn, které jsme přes zimu udělali na podvozku. Nasadili jsme nové pneu a začali opravdu na našem limitu. Nebýt našeho nedobrzdění, tuším na RZ 3, tak to mohlo být i lepší.“

Třída 6 je doslova nabitá, jak těžké je v ní se prosazovat?

„Těžké:-). Velké množství nové techniky a mladá krev dělá ze třídy 6 nejtěžší třídu. Už dlouho si nepamatuji, aby ve dvoukolkách startovalo v jednodenních soutěžích čtyřicet jezdců. Nikdo nechce být poslední, a tak se jede opravdu rychle a rozhodují maličkosti. Je tam pár velmi talentovaných kluků. Za mě bych vyzvedl Karla Kupce, který je podle mě opravdu velký talent.“

Na konci roku přišlo loučení s citroënem. Co v tobě tento vůz zanechal?

„Cé dvojka byla velice spolehlivá a zábavná. V poměru cena a výkon asi nebylo nikdy lepší auto. Měl jsem ji proto moc rád a loučení nebylo jednoduché. Šla ale do Slovinska jednomu talentovanému jezdci a těším se, že s ní ještě bude dělat dobré výsledky.“

Byla těžká volba nového vozu? Co se ti honilo hlavou?

„No, nebylo to jednoduché rozhodování a ve hře bylo několik variant. Nakonec vše rozhodla trochu i náhoda, kdy jsem se dozvěděl, že je na prodej dobrý Peugeot za solidní cenu. Trochu se přiznám, že jsem byl právě na tohle auto opravdu hodně zvědavý.“

Máš s pegym start ve Slušovicích při Mikuláš rally, jaké jsou tvé dojmy z nového domácího mazlíka?

„Auto jsem přivezl dva dny před startem a chtěl jsem si ho ještě projít, takže už nezbyl čas na větší společné seznamování. Vlastně, první ostré kilometry jsme absolvovali až na úvodní okruhové zkoušce. Z auta jsem byl okamžitě velmi nadšený. Velmi dobře brzdí a reaguje na volant a motor na plyn. Lepší je i odstupňování převodovky proti C2. Celkově je auto mnohem dál a rychlejší. Slabinou byly zatím jen tlumiče, které nefungovaly, jak bych si představoval. Přes zimu ale celé auto projde repasemi a v březnu natestujeme setupy.“

Co plánuješ na příští sezonu, kde tě uvidíme?

„Chtěl bych se zúčastnit jednoho z našich mistráků, ale zatím nevím kterého, protože chci 208ku nabídnout k pronájmu. Takže nevím, co na mě zbyde J. Rád bych popřál všem fanouškům rally a lidem, co se kolem ní točí, klidné Vánoce a hodně zdraví a štěstí v roce 2017!“

 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.