Vítězem sedmého ročníku Mikuláš Rally all in Antiradary.net 2016 se stala ve Slušovicích dvojice Tomáš Kostka, Ladislav Kučera na voze Ford Focus RS WRC ze slovenského týmu Rufa Sport. Druhou příčku obsadil posádka Jan Černý, Petr Černohorský se ztrátou 27,5 vteřiny na voze Škoda Fabia R5. Na třetím místě dojeli s odstupem 45,2 vteřiny Roman Odložilík, Martin Tureček (Ford Fiesta R5). Mikulášská rally letos opět zakončila sezonu automobilových soutěží na českém území.
Pro Kostku to bylo již třetí vítězství v řadě a čtvrté celkově. Dvaatřicetiletý zlínský jezdec získal na mikulášské rally již třetí vítězství v řadě, celkově to byl pro domácího závodníka čtvrtý triumf. „Moc jsme si to užili. Jsem rád, že jsme splnili povinnost a dosáhli hattricku na této soutěži,“ zhodnotil v cíli spokojený Tomáš Kostka, který svým čtvrtým prvenstvím vyhrál většinu ze sedmi odjetých ročníků mikulášské rally ve Slušovicích. Jeho výkon zde nenašel konkurenci, neboť vyhrál všech pět rychlostních zkoušek sobotního odpoledne.
Domácí okruhový jezdec startoval s vozem Ford Focus WRC, stejně jako na předchozích dvou ročnících. „Naše auto je na takovou soutěž a show pořád velmi rychlé. Kluci z týmu udělali skvělou práci, potřetí auto nachystali a potřetí jsme vyhráli. Za to patří celému týmu Honzy Dohnala velké poděkování,“ řekl Kostka jedoucí za Rufa sport. Slovenský tým slavil ve Slušovicích zásluhou Kostky čistý hattrick! „Teď už se musíme vrhnout na přípravy na příští sezonu, ale prozatím není jasné, které soutěže pojedeme a co vůbec budeme dělat. Rád bych odjel minimálně Rallysprint Kopná a barumku,“ prozradil plány jezdec okruhových GT vozů, který si úspěšně každoročně odskočí k rally.
Druhou pozici obsadil letošní český vicemistr v rally Jan Černý s vozem Škoda Fabia R5 z Mogul Racing Teamu. „Tato soutěž byla super a moc jsme si to s Petrem užili. Jsem moc rád, že jsme se v takových podmínkách svezli s fabií R5. Celému týmu bych proto rád poděkoval, také musím poděkovat všem partnerům za celou sezonu. Na příští rok máme velké plány,“ zůstal tajemný šestadvacetiletý jezdec.
Celkové třetí místo získal Roman Odložilík, který si s Janem Černým pouze vyměnil svou pozici proti výsledkům v minulém ročníku. „Na Honzu jsme letos bohužel neměli, takže bych mu rád poblahopřál, jel opravdu pěkně. Byl to celkově krásný závod a také hodně těžký kvůli podmínkám a blátu,“ pověděl jezdec Fordu Fiesta R5 ze stáje TRT Czech Rally Sport.
Na čtvrté příčce se umístil zádveřický jezdec Antonín Tlusťák, který prozradil v cíli plány na příští rok: „Pokud najdeme někoho, komu bychom mohli auto s celým zázemím v příštím roce pronajímat a bude to klient, který se nám vyplatí, auto mu poskytneme. Ale pokud nikoho nenajdeme, budu v evropském šampionátu ještě závodit další sezonu.“
Mezi jezdci na vozech s jednou poháněnou nápravou byl nejrychlejší slušovický Tomáš Pospíšilík, s odstupem pouhých 6,7 vteřiny skončil druhý Jan Lunga, třetí dojel Marcel Svačina, všichni jeli na vozech Peugeot 208 R2.
Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota připravili vydařený závěr sezony rallysportu v Čechách a na Moravě. Oblíbený podnik charakteru rallyexhibice viděly tisícovky fanoušků. Uklouzaná a blátivá trať zůstala ve stejné podobě jako v loňském roce, měřila 65 km a obsahovala 5 rychlostních zkoušek na dvou úsecích s názvy Dostihovka okruh a Fagus Lípa v celkové délce 29 km.
Na startu se sešlo kvalitní a rozmanité startovní pole čítající celkem 68 posádek z původně 72 přihlášených, v cíli bylo klasifikováno 62 soutěžících. Není bez zajímavosti, že odstoupilo pouze šest posádek! Osmý ročník Mikuláš Rally se pojede v sobotu 2. prosince 2017. Začátkem dubna se vrací do rallysprintového šampionátu po dvou letech oblíbený Rallysprint Kopná, který proběhne pod taktovkou motoristické rodiny Minaříků z Podkopné Lhoty v sobotu 8. dubna 2017.
Konečné pořadí Mikuláš Rally all in Antiradary.net 2016:
1. T. Kostka, Kučera (Ford Focus WRC) 20:05,2 min
2. Černý, Černohorský (Škoda Fabia R5) + 27,5 s
3. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) + 45,2 s
4. Tlusťák, Vybíral (Škoda Fabia R5) + 1:02,4 min
5. Bisaha, Hovorka (Ford Fiesta R5) + 1:09,7 min
6. Koči, L. Kostka (SVK/CZE, Škoda Fabia R5) + 1:13,6 min
7. Tarabus, Trunkát (Škoda Fabia R5) + 1:19,0 min
8. Jelínek, Ingr (Škoda Fabia WRC) + 1:20,5 min
9. Březík, Omelka (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:46,3 min
10. Ševčík, Vajďák (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:01,1 min
Hodnocení v kategorii dvoukolek (2WD):
1./13. Pospíšilík, Žáček (Peugeot 208 R2) 22:35,1 min
2./14. Lunga, Koubek (Peugeot 208 R2) + 6,7 s
3./16. Svačina, Těšínský (Peugeot 208 R2) + 11,4 s
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?