Vítězem sedmého ročníku Mikuláš Rally all in Antiradary.net 2016 se stala ve Slušovicích dvojice Tomáš Kostka, Ladislav Kučera na voze Ford Focus RS WRC ze slovenského týmu Rufa Sport. Druhou příčku obsadil posádka Jan Černý, Petr Černohorský se ztrátou 27,5 vteřiny na voze Škoda Fabia R5. Na třetím místě dojeli s odstupem 45,2 vteřiny Roman Odložilík, Martin Tureček (Ford Fiesta R5). Mikulášská rally letos opět zakončila sezonu automobilových soutěží na českém území.
Pro Kostku to bylo již třetí vítězství v řadě a čtvrté celkově. Dvaatřicetiletý zlínský jezdec získal na mikulášské rally již třetí vítězství v řadě, celkově to byl pro domácího závodníka čtvrtý triumf. „Moc jsme si to užili. Jsem rád, že jsme splnili povinnost a dosáhli hattricku na této soutěži,“ zhodnotil v cíli spokojený Tomáš Kostka, který svým čtvrtým prvenstvím vyhrál většinu ze sedmi odjetých ročníků mikulášské rally ve Slušovicích. Jeho výkon zde nenašel konkurenci, neboť vyhrál všech pět rychlostních zkoušek sobotního odpoledne.
Domácí okruhový jezdec startoval s vozem Ford Focus WRC, stejně jako na předchozích dvou ročnících. „Naše auto je na takovou soutěž a show pořád velmi rychlé. Kluci z týmu udělali skvělou práci, potřetí auto nachystali a potřetí jsme vyhráli. Za to patří celému týmu Honzy Dohnala velké poděkování,“ řekl Kostka jedoucí za Rufa sport. Slovenský tým slavil ve Slušovicích zásluhou Kostky čistý hattrick! „Teď už se musíme vrhnout na přípravy na příští sezonu, ale prozatím není jasné, které soutěže pojedeme a co vůbec budeme dělat. Rád bych odjel minimálně Rallysprint Kopná a barumku,“ prozradil plány jezdec okruhových GT vozů, který si úspěšně každoročně odskočí k rally.
Druhou pozici obsadil letošní český vicemistr v rally Jan Černý s vozem Škoda Fabia R5 z Mogul Racing Teamu. „Tato soutěž byla super a moc jsme si to s Petrem užili. Jsem moc rád, že jsme se v takových podmínkách svezli s fabií R5. Celému týmu bych proto rád poděkoval, také musím poděkovat všem partnerům za celou sezonu. Na příští rok máme velké plány,“ zůstal tajemný šestadvacetiletý jezdec.
Celkové třetí místo získal Roman Odložilík, který si s Janem Černým pouze vyměnil svou pozici proti výsledkům v minulém ročníku. „Na Honzu jsme letos bohužel neměli, takže bych mu rád poblahopřál, jel opravdu pěkně. Byl to celkově krásný závod a také hodně těžký kvůli podmínkám a blátu,“ pověděl jezdec Fordu Fiesta R5 ze stáje TRT Czech Rally Sport.
Na čtvrté příčce se umístil zádveřický jezdec Antonín Tlusťák, který prozradil v cíli plány na příští rok: „Pokud najdeme někoho, komu bychom mohli auto s celým zázemím v příštím roce pronajímat a bude to klient, který se nám vyplatí, auto mu poskytneme. Ale pokud nikoho nenajdeme, budu v evropském šampionátu ještě závodit další sezonu.“
Mezi jezdci na vozech s jednou poháněnou nápravou byl nejrychlejší slušovický Tomáš Pospíšilík, s odstupem pouhých 6,7 vteřiny skončil druhý Jan Lunga, třetí dojel Marcel Svačina, všichni jeli na vozech Peugeot 208 R2.
Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota připravili vydařený závěr sezony rallysportu v Čechách a na Moravě. Oblíbený podnik charakteru rallyexhibice viděly tisícovky fanoušků. Uklouzaná a blátivá trať zůstala ve stejné podobě jako v loňském roce, měřila 65 km a obsahovala 5 rychlostních zkoušek na dvou úsecích s názvy Dostihovka okruh a Fagus Lípa v celkové délce 29 km.
Na startu se sešlo kvalitní a rozmanité startovní pole čítající celkem 68 posádek z původně 72 přihlášených, v cíli bylo klasifikováno 62 soutěžících. Není bez zajímavosti, že odstoupilo pouze šest posádek! Osmý ročník Mikuláš Rally se pojede v sobotu 2. prosince 2017. Začátkem dubna se vrací do rallysprintového šampionátu po dvou letech oblíbený Rallysprint Kopná, který proběhne pod taktovkou motoristické rodiny Minaříků z Podkopné Lhoty v sobotu 8. dubna 2017.
Konečné pořadí Mikuláš Rally all in Antiradary.net 2016:
1. T. Kostka, Kučera (Ford Focus WRC) 20:05,2 min
2. Černý, Černohorský (Škoda Fabia R5) + 27,5 s
3. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) + 45,2 s
4. Tlusťák, Vybíral (Škoda Fabia R5) + 1:02,4 min
5. Bisaha, Hovorka (Ford Fiesta R5) + 1:09,7 min
6. Koči, L. Kostka (SVK/CZE, Škoda Fabia R5) + 1:13,6 min
7. Tarabus, Trunkát (Škoda Fabia R5) + 1:19,0 min
8. Jelínek, Ingr (Škoda Fabia WRC) + 1:20,5 min
9. Březík, Omelka (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:46,3 min
10. Ševčík, Vajďák (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:01,1 min
Hodnocení v kategorii dvoukolek (2WD):
1./13. Pospíšilík, Žáček (Peugeot 208 R2) 22:35,1 min
2./14. Lunga, Koubek (Peugeot 208 R2) + 6,7 s
3./16. Svačina, Těšínský (Peugeot 208 R2) + 11,4 s
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.