Po letošním XXXVII. ročníku EPLCond rally Agropa skončila dlouhá éra pačejovské rally, které nikdo neřekl jinak, než „Agropa“. Zástupci společnosti Agropa s.r.o. Olšany se rozhodli ukončit veškeré aktivity spojené s podporou pačejovské rally. Nebylo to však rozhodnutí neočekávané, Agropa s.r.o. se na tento rozchod připravovala již několik let. Díky pochopení vedení firmy však vždy došlo k další dohodě o spolupráci. Letos v létě však rally v Agropě dostala definitivní stopku.
Pořadatelé z AMK Pačejov se tak ocitli v nezáviděníhodné situaci, kdy museli rozhodovat o další existenci oblíbené západočeské soutěže. Po zralé úvaze byla v září odeslána přihláška do Rallysprint serie 2017 s žádostí o tradiční termín. Podmínkou uspořádání rally je však náhrada generálního partnera rally. Shánění peněz je stále složitější, tím spíše zajištění hlavního partnera sportovního podniku. Kolotoč nejrůznějších jednání a žádostí zatím pozitivní výsledek bohužel nepřinesl. Věřme, že se nakonec podaří najít hlavního partnera pačejovské rally a tato soutěž nebude muset odejít z české „rallyscény“. V souvislosti s hledáním hlavního partnera je velkou neznámou i samotný název tohoto podniku.
Se ztrátou hlavního partnera ztratila rally i zázemí pro ředitelství. V tomto směru probíhá velmi dobrá spolupráce s vedením obce Pačejov, které nabídlo prostory pro zázemí rally i další spolupráci při přípravě. Pořadatelé spoléhají i na podporu města Horažďovice, kde by mělo být tradičně centrum podniku. Také všechny obce na trati rally přislíbily po letošním ročníku další spolupráci. Předběžně tak začínají jednání o podobě trati XXXVIII. pačejovské rally. Zda se však XXXVIII. ročník této soutěže stane i realitou, rozhodne až získání nového hlavního partnera...
Dlouhých 33 let byla firma Agropa s.r.o. hlavním partnerem pačejovské rally. Když se v roce 1983 rally prvně přestěhovala do areálu tehdejšího ACHP Pačejov, nikdo netušil, že tato spolupráce vydrží až do roku 2016. Za podpory ACHP Pačejov se rally jezdila jako oblastní nebo krajský přebor. Po revoluci z ACHP Pačejov vznikla firma Agropa a.s. Olšany. Soutěž se dostala do Mistrovství České republiky a v roce 1993 dostala i název „Rally Agropa“. Tento název zdomácněl mezi fanoušky i odbornou motoristickou veřejností. Proto se dodnes pačejovské rally mezi zasvěcenými říká zkráceně „Agropa“. Všechno jednou končí, letos tedy končí i tato dlouholetá spolupráce. Pořadatelé z AMK Pačejov děkují ing. Jiřímu Kyliánovi, řediteli firmy Agropa s.r.o. (ale i tehdejšího ACHP Pačejov a firmy Agropa a.s.) za dlouholetou spolupráci. Ing. Kylián byl po celá léta předsedou organizačního ředitelství rally, což si zaslouží uznání. Poděkování patří i Ing. Janu Fridrichovi a celému vedení firmy Agropa s.r.o. Tak dlouhá spolupráce pořadatele s hlavním partnerem rally nemá obdoby a jistě už se nebude opakovat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.