Po letošním XXXVII. ročníku EPLCond rally Agropa skončila dlouhá éra pačejovské rally, které nikdo neřekl jinak, než „Agropa“. Zástupci společnosti Agropa s.r.o. Olšany se rozhodli ukončit veškeré aktivity spojené s podporou pačejovské rally. Nebylo to však rozhodnutí neočekávané, Agropa s.r.o. se na tento rozchod připravovala již několik let. Díky pochopení vedení firmy však vždy došlo k další dohodě o spolupráci. Letos v létě však rally v Agropě dostala definitivní stopku.
Pořadatelé z AMK Pačejov se tak ocitli v nezáviděníhodné situaci, kdy museli rozhodovat o další existenci oblíbené západočeské soutěže. Po zralé úvaze byla v září odeslána přihláška do Rallysprint serie 2017 s žádostí o tradiční termín. Podmínkou uspořádání rally je však náhrada generálního partnera rally. Shánění peněz je stále složitější, tím spíše zajištění hlavního partnera sportovního podniku. Kolotoč nejrůznějších jednání a žádostí zatím pozitivní výsledek bohužel nepřinesl. Věřme, že se nakonec podaří najít hlavního partnera pačejovské rally a tato soutěž nebude muset odejít z české „rallyscény“. V souvislosti s hledáním hlavního partnera je velkou neznámou i samotný název tohoto podniku.
Se ztrátou hlavního partnera ztratila rally i zázemí pro ředitelství. V tomto směru probíhá velmi dobrá spolupráce s vedením obce Pačejov, které nabídlo prostory pro zázemí rally i další spolupráci při přípravě. Pořadatelé spoléhají i na podporu města Horažďovice, kde by mělo být tradičně centrum podniku. Také všechny obce na trati rally přislíbily po letošním ročníku další spolupráci. Předběžně tak začínají jednání o podobě trati XXXVIII. pačejovské rally. Zda se však XXXVIII. ročník této soutěže stane i realitou, rozhodne až získání nového hlavního partnera...
Dlouhých 33 let byla firma Agropa s.r.o. hlavním partnerem pačejovské rally. Když se v roce 1983 rally prvně přestěhovala do areálu tehdejšího ACHP Pačejov, nikdo netušil, že tato spolupráce vydrží až do roku 2016. Za podpory ACHP Pačejov se rally jezdila jako oblastní nebo krajský přebor. Po revoluci z ACHP Pačejov vznikla firma Agropa a.s. Olšany. Soutěž se dostala do Mistrovství České republiky a v roce 1993 dostala i název „Rally Agropa“. Tento název zdomácněl mezi fanoušky i odbornou motoristickou veřejností. Proto se dodnes pačejovské rally mezi zasvěcenými říká zkráceně „Agropa“. Všechno jednou končí, letos tedy končí i tato dlouholetá spolupráce. Pořadatelé z AMK Pačejov děkují ing. Jiřímu Kyliánovi, řediteli firmy Agropa s.r.o. (ale i tehdejšího ACHP Pačejov a firmy Agropa a.s.) za dlouholetou spolupráci. Ing. Kylián byl po celá léta předsedou organizačního ředitelství rally, což si zaslouží uznání. Poděkování patří i Ing. Janu Fridrichovi a celému vedení firmy Agropa s.r.o. Tak dlouhá spolupráce pořadatele s hlavním partnerem rally nemá obdoby a jistě už se nebude opakovat.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?