Po letošním XXXVII. ročníku EPLCond rally Agropa skončila dlouhá éra pačejovské rally, které nikdo neřekl jinak, než „Agropa“. Zástupci společnosti Agropa s.r.o. Olšany se rozhodli ukončit veškeré aktivity spojené s podporou pačejovské rally. Nebylo to však rozhodnutí neočekávané, Agropa s.r.o. se na tento rozchod připravovala již několik let. Díky pochopení vedení firmy však vždy došlo k další dohodě o spolupráci. Letos v létě však rally v Agropě dostala definitivní stopku.
Pořadatelé z AMK Pačejov se tak ocitli v nezáviděníhodné situaci, kdy museli rozhodovat o další existenci oblíbené západočeské soutěže. Po zralé úvaze byla v září odeslána přihláška do Rallysprint serie 2017 s žádostí o tradiční termín. Podmínkou uspořádání rally je však náhrada generálního partnera rally. Shánění peněz je stále složitější, tím spíše zajištění hlavního partnera sportovního podniku. Kolotoč nejrůznějších jednání a žádostí zatím pozitivní výsledek bohužel nepřinesl. Věřme, že se nakonec podaří najít hlavního partnera pačejovské rally a tato soutěž nebude muset odejít z české „rallyscény“. V souvislosti s hledáním hlavního partnera je velkou neznámou i samotný název tohoto podniku.
Se ztrátou hlavního partnera ztratila rally i zázemí pro ředitelství. V tomto směru probíhá velmi dobrá spolupráce s vedením obce Pačejov, které nabídlo prostory pro zázemí rally i další spolupráci při přípravě. Pořadatelé spoléhají i na podporu města Horažďovice, kde by mělo být tradičně centrum podniku. Také všechny obce na trati rally přislíbily po letošním ročníku další spolupráci. Předběžně tak začínají jednání o podobě trati XXXVIII. pačejovské rally. Zda se však XXXVIII. ročník této soutěže stane i realitou, rozhodne až získání nového hlavního partnera...
Dlouhých 33 let byla firma Agropa s.r.o. hlavním partnerem pačejovské rally. Když se v roce 1983 rally prvně přestěhovala do areálu tehdejšího ACHP Pačejov, nikdo netušil, že tato spolupráce vydrží až do roku 2016. Za podpory ACHP Pačejov se rally jezdila jako oblastní nebo krajský přebor. Po revoluci z ACHP Pačejov vznikla firma Agropa a.s. Olšany. Soutěž se dostala do Mistrovství České republiky a v roce 1993 dostala i název „Rally Agropa“. Tento název zdomácněl mezi fanoušky i odbornou motoristickou veřejností. Proto se dodnes pačejovské rally mezi zasvěcenými říká zkráceně „Agropa“. Všechno jednou končí, letos tedy končí i tato dlouholetá spolupráce. Pořadatelé z AMK Pačejov děkují ing. Jiřímu Kyliánovi, řediteli firmy Agropa s.r.o. (ale i tehdejšího ACHP Pačejov a firmy Agropa a.s.) za dlouholetou spolupráci. Ing. Kylián byl po celá léta předsedou organizačního ředitelství rally, což si zaslouží uznání. Poděkování patří i Ing. Janu Fridrichovi a celému vedení firmy Agropa s.r.o. Tak dlouhá spolupráce pořadatele s hlavním partnerem rally nemá obdoby a jistě už se nebude opakovat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?