Po letošním XXXVII. ročníku EPLCond rally Agropa skončila dlouhá éra pačejovské rally, které nikdo neřekl jinak, než „Agropa“. Zástupci společnosti Agropa s.r.o. Olšany se rozhodli ukončit veškeré aktivity spojené s podporou pačejovské rally. Nebylo to však rozhodnutí neočekávané, Agropa s.r.o. se na tento rozchod připravovala již několik let. Díky pochopení vedení firmy však vždy došlo k další dohodě o spolupráci. Letos v létě však rally v Agropě dostala definitivní stopku.
Pořadatelé z AMK Pačejov se tak ocitli v nezáviděníhodné situaci, kdy museli rozhodovat o další existenci oblíbené západočeské soutěže. Po zralé úvaze byla v září odeslána přihláška do Rallysprint serie 2017 s žádostí o tradiční termín. Podmínkou uspořádání rally je však náhrada generálního partnera rally. Shánění peněz je stále složitější, tím spíše zajištění hlavního partnera sportovního podniku. Kolotoč nejrůznějších jednání a žádostí zatím pozitivní výsledek bohužel nepřinesl. Věřme, že se nakonec podaří najít hlavního partnera pačejovské rally a tato soutěž nebude muset odejít z české „rallyscény“. V souvislosti s hledáním hlavního partnera je velkou neznámou i samotný název tohoto podniku.
Se ztrátou hlavního partnera ztratila rally i zázemí pro ředitelství. V tomto směru probíhá velmi dobrá spolupráce s vedením obce Pačejov, které nabídlo prostory pro zázemí rally i další spolupráci při přípravě. Pořadatelé spoléhají i na podporu města Horažďovice, kde by mělo být tradičně centrum podniku. Také všechny obce na trati rally přislíbily po letošním ročníku další spolupráci. Předběžně tak začínají jednání o podobě trati XXXVIII. pačejovské rally. Zda se však XXXVIII. ročník této soutěže stane i realitou, rozhodne až získání nového hlavního partnera...
Dlouhých 33 let byla firma Agropa s.r.o. hlavním partnerem pačejovské rally. Když se v roce 1983 rally prvně přestěhovala do areálu tehdejšího ACHP Pačejov, nikdo netušil, že tato spolupráce vydrží až do roku 2016. Za podpory ACHP Pačejov se rally jezdila jako oblastní nebo krajský přebor. Po revoluci z ACHP Pačejov vznikla firma Agropa a.s. Olšany. Soutěž se dostala do Mistrovství České republiky a v roce 1993 dostala i název „Rally Agropa“. Tento název zdomácněl mezi fanoušky i odbornou motoristickou veřejností. Proto se dodnes pačejovské rally mezi zasvěcenými říká zkráceně „Agropa“. Všechno jednou končí, letos tedy končí i tato dlouholetá spolupráce. Pořadatelé z AMK Pačejov děkují ing. Jiřímu Kyliánovi, řediteli firmy Agropa s.r.o. (ale i tehdejšího ACHP Pačejov a firmy Agropa a.s.) za dlouholetou spolupráci. Ing. Kylián byl po celá léta předsedou organizačního ředitelství rally, což si zaslouží uznání. Poděkování patří i Ing. Janu Fridrichovi a celému vedení firmy Agropa s.r.o. Tak dlouhá spolupráce pořadatele s hlavním partnerem rally nemá obdoby a jistě už se nebude opakovat.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.