Po letošním XXXVII. ročníku EPLCond rally Agropa skončila dlouhá éra pačejovské rally, které nikdo neřekl jinak, než „Agropa“. Zástupci společnosti Agropa s.r.o. Olšany se rozhodli ukončit veškeré aktivity spojené s podporou pačejovské rally. Nebylo to však rozhodnutí neočekávané, Agropa s.r.o. se na tento rozchod připravovala již několik let. Díky pochopení vedení firmy však vždy došlo k další dohodě o spolupráci. Letos v létě však rally v Agropě dostala definitivní stopku.
Pořadatelé z AMK Pačejov se tak ocitli v nezáviděníhodné situaci, kdy museli rozhodovat o další existenci oblíbené západočeské soutěže. Po zralé úvaze byla v září odeslána přihláška do Rallysprint serie 2017 s žádostí o tradiční termín. Podmínkou uspořádání rally je však náhrada generálního partnera rally. Shánění peněz je stále složitější, tím spíše zajištění hlavního partnera sportovního podniku. Kolotoč nejrůznějších jednání a žádostí zatím pozitivní výsledek bohužel nepřinesl. Věřme, že se nakonec podaří najít hlavního partnera pačejovské rally a tato soutěž nebude muset odejít z české „rallyscény“. V souvislosti s hledáním hlavního partnera je velkou neznámou i samotný název tohoto podniku.
Se ztrátou hlavního partnera ztratila rally i zázemí pro ředitelství. V tomto směru probíhá velmi dobrá spolupráce s vedením obce Pačejov, které nabídlo prostory pro zázemí rally i další spolupráci při přípravě. Pořadatelé spoléhají i na podporu města Horažďovice, kde by mělo být tradičně centrum podniku. Také všechny obce na trati rally přislíbily po letošním ročníku další spolupráci. Předběžně tak začínají jednání o podobě trati XXXVIII. pačejovské rally. Zda se však XXXVIII. ročník této soutěže stane i realitou, rozhodne až získání nového hlavního partnera...
Dlouhých 33 let byla firma Agropa s.r.o. hlavním partnerem pačejovské rally. Když se v roce 1983 rally prvně přestěhovala do areálu tehdejšího ACHP Pačejov, nikdo netušil, že tato spolupráce vydrží až do roku 2016. Za podpory ACHP Pačejov se rally jezdila jako oblastní nebo krajský přebor. Po revoluci z ACHP Pačejov vznikla firma Agropa a.s. Olšany. Soutěž se dostala do Mistrovství České republiky a v roce 1993 dostala i název „Rally Agropa“. Tento název zdomácněl mezi fanoušky i odbornou motoristickou veřejností. Proto se dodnes pačejovské rally mezi zasvěcenými říká zkráceně „Agropa“. Všechno jednou končí, letos tedy končí i tato dlouholetá spolupráce. Pořadatelé z AMK Pačejov děkují ing. Jiřímu Kyliánovi, řediteli firmy Agropa s.r.o. (ale i tehdejšího ACHP Pačejov a firmy Agropa a.s.) za dlouholetou spolupráci. Ing. Kylián byl po celá léta předsedou organizačního ředitelství rally, což si zaslouží uznání. Poděkování patří i Ing. Janu Fridrichovi a celému vedení firmy Agropa s.r.o. Tak dlouhá spolupráce pořadatele s hlavním partnerem rally nemá obdoby a jistě už se nebude opakovat.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.