Tomášovi Kostkovi a slovenskému RUFA SPORT Teamu sa podarilo v Slušoviciach dosiahnuť hetrik, čiže zvíťaziť tretíkrát v rade v rámci podujatia Mikuláš Rally. Ak vezmeme v úvahu, že toto je už štvrté víťazstvo na tomto podujatí, jazdca a tím opäť prepísali históriu.
Tohtoročná Mikuláš Rally All – In Antiradary.net, ktorá odštartovala počas uplynulej soboty (10.12.2016) ako posledná česká rally súťaž v tomto roku pritiahla na štart viac ako šesťdesiatku štartujúcich. Medzi nimi samozrejme nechýbal ani slovenský RUFA SPORT Team s posádkou Tomáš Kostka – Ladislav Kučera a vozidlom Ford Focus WRC. Rovnaká posádka, rovnaké vozidlo, rovnaký výsledok. Aj takto by sa zjednodušene dal zhodnotiť výkon mladej moravskej dvojice, ktorá rovnako ako na Slovakia Ringu, či v Prahe, aj tu v Slušoviciach, ovládli hneď po štarte celú súťaž a nakoniec, už po tretíkrát v rade, absolútne ovládli Mikuláš Rally v Slušoviciach. Ak vezmeme v úvahu aj Tomášove víťazstvo z roku 2011, kedy však nereprezentoval RUFA SPORT Team, jednoznačne na tomto podujatí dominuje.
„Máme za sebou poslednú súťaž tohtoročnej sezóny a ja som nesmierne šťastný, že sa našej posádke podarilo vyhrať. Spoločne sa nám tak podarilo dosiahnuť hetrik, ale zároveň aj prepísať históriu, keď zo siedmych uskutočnených ročníkov patria hneď tri víťazstvá nášmu RUFA SPORT Teamu a Tomášovi. Máme za sebou neskutočný, ba priam fantastický záver sezóny, kde ako vieme sa našim jazdcom podarilo vyhrať absolútne štyri za sebou nasledujúce podujatia. Toto sa ešte žiadnemu tímu na Slovensku, ale aj v Čechách v histórii nepodarilo. Samozrejme, toto by nešlo bez podpora našich partnerov, ale aj obetavosti a šikovnosti posádok a mechanikov, či bez podpory fanúšikov a všetkých blízkych. Za toto im všetkým ďakujem,“ zhodnotil manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.