Celkem 71 posádek se přihlásilo na závěrečný podnik soutěžáckého roku v České republice. Sedmý ročník Mikuláš Rally all in Antiradary.net 2016 se pojede v okolí Slušovic již v sobotu 10. prosince. Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota připravili trať v délce 65 km, která obsahuje 5 rychlostních zkoušek na dvou úsecích s názvy Dostihovka okruh a Fagus Lípa v celkové délce 29 km. K největším diváckým tahákům patří trojnásobný vítěz mikulášské rally Tomáš Kostka, dále Jaromír Tarabus, Jan Černý nebo Martin Koči ze Slovenska. Fanoušky rallysportu určité pobaví slovenský showman Igor Drotár nebo plejáda jezdců s „dvoukolkami.“
Sedm vozů kategorie R5, čtyři vozy specifikace WRC, dva vozy kategorie Super 2000, celá řada dvoukolek, ale i historiky uvidí fanoušci na rallyexhibici ve Slušovicích. Prvenství z loňského roku obhajuje trojnásobný vítěz mikulášského rallysprintu Tomáš Kostka. Vítěz Pražského rallysprintu z minulého víkendu se posadí opět za volant vozu Ford Focus RS WRC. Poprvé od srpnové barumky se vrátí na tratě rychlostních zkoušek Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5), jenž se zaskvěl v letošní sezoně třetím místě na legendární Rally Acropolis v Řecku v rámci evropského šampionátu. Na startu nebude scházet ani letošní český vicemistr Jan Černý, jezdec stáje Mogul Racing Team se objeví opět za volantem fabie R5. Do Slušovic přijede i Slovák Martin Koči, juniorský vicemistr světa z letošního roku a český šampion v hodnocení dvoukolek i třídy 5 s vozem Citroën DS3 R3 Max. Košický jezdec přesedlal v závěru sezony na exhibičních podnicích do vyšší kategorie R5, v Praze skončil před týdnem v nabité konkurenci s fiestou na skvělé druhé příčce Na Mikuláš Rally pojede tentokrát s fabií.
Své umění předvedou početným fanouškům kolem dostihové dráhy ve Slušovicích a v blízkém okolí dále Roman Odložilík, Martin Vlček, Ondřej Bisaha (všichni Ford Fiesta R5), Antonín Tlusťák (Škoda Fabia R5), Miroslav Jakeš a Daniel Zpěvák (oba Škoda Fabia S2000). Vedle Kostky budou další vozy WRC pilotovat Jan Jelínek, Igor Drotár (oba Škoda Fabia WRC) a Silvestr Mikuláštík (Škoda Octavia WRC). Plejádě jezdců s produkčními vozy vévodí Martin Březík, Pavel Ševčík, Radim Vavřík, Jaromír Tomaštík, Lukáš Matěna (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) nebo Václav Kopáček (Subaru Impreza WRX STi).
V hodnocení dvoukolek patří k největším tahákům jezdci Egon Smékal (Citroën DS3 R3T), Václav Dunovský, Ján Kundlák, Karel Kupec, Jan Lunga, Tomáš Pospíšilík a Marcel Svačina (všichni Peugeot 208 R2). V rozmanitém vozovém parku najdeme i historiky, přihlášeni jsou například Petr Hustý (Mercedes-Benz 190 E) nebo Aleš Máčala (Mercedes-Benz 500 SLC). V seznamu přihlášených najdeme i hvězdy ze světa showbyznysu, své umění předvedou herci David Suchařípa (Subaru Impreza WRC STi) a Lukáš Langmajer (Renault Clio Sport).
Start Mikulášské rally je druhou prosincovou sobotu v 11:30 hodin z výjezdu ze servisní zóny u budovy AB, do cíle přijede první vůz v rámci uzavřeného parkoviště umístěného v prostorách firmy Gazel v Nových Dvorech v 15:36 hodin. Další informace jsou zveřejněny na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.