Celkem 71 posádek se přihlásilo na závěrečný podnik soutěžáckého roku v České republice. Sedmý ročník Mikuláš Rally all in Antiradary.net 2016 se pojede v okolí Slušovic již v sobotu 10. prosince. Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota připravili trať v délce 65 km, která obsahuje 5 rychlostních zkoušek na dvou úsecích s názvy Dostihovka okruh a Fagus Lípa v celkové délce 29 km. K největším diváckým tahákům patří trojnásobný vítěz mikulášské rally Tomáš Kostka, dále Jaromír Tarabus, Jan Černý nebo Martin Koči ze Slovenska. Fanoušky rallysportu určité pobaví slovenský showman Igor Drotár nebo plejáda jezdců s „dvoukolkami.“
Sedm vozů kategorie R5, čtyři vozy specifikace WRC, dva vozy kategorie Super 2000, celá řada dvoukolek, ale i historiky uvidí fanoušci na rallyexhibici ve Slušovicích. Prvenství z loňského roku obhajuje trojnásobný vítěz mikulášského rallysprintu Tomáš Kostka. Vítěz Pražského rallysprintu z minulého víkendu se posadí opět za volant vozu Ford Focus RS WRC. Poprvé od srpnové barumky se vrátí na tratě rychlostních zkoušek Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5), jenž se zaskvěl v letošní sezoně třetím místě na legendární Rally Acropolis v Řecku v rámci evropského šampionátu. Na startu nebude scházet ani letošní český vicemistr Jan Černý, jezdec stáje Mogul Racing Team se objeví opět za volantem fabie R5. Do Slušovic přijede i Slovák Martin Koči, juniorský vicemistr světa z letošního roku a český šampion v hodnocení dvoukolek i třídy 5 s vozem Citroën DS3 R3 Max. Košický jezdec přesedlal v závěru sezony na exhibičních podnicích do vyšší kategorie R5, v Praze skončil před týdnem v nabité konkurenci s fiestou na skvělé druhé příčce Na Mikuláš Rally pojede tentokrát s fabií.
Své umění předvedou početným fanouškům kolem dostihové dráhy ve Slušovicích a v blízkém okolí dále Roman Odložilík, Martin Vlček, Ondřej Bisaha (všichni Ford Fiesta R5), Antonín Tlusťák (Škoda Fabia R5), Miroslav Jakeš a Daniel Zpěvák (oba Škoda Fabia S2000). Vedle Kostky budou další vozy WRC pilotovat Jan Jelínek, Igor Drotár (oba Škoda Fabia WRC) a Silvestr Mikuláštík (Škoda Octavia WRC). Plejádě jezdců s produkčními vozy vévodí Martin Březík, Pavel Ševčík, Radim Vavřík, Jaromír Tomaštík, Lukáš Matěna (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) nebo Václav Kopáček (Subaru Impreza WRX STi).
V hodnocení dvoukolek patří k největším tahákům jezdci Egon Smékal (Citroën DS3 R3T), Václav Dunovský, Ján Kundlák, Karel Kupec, Jan Lunga, Tomáš Pospíšilík a Marcel Svačina (všichni Peugeot 208 R2). V rozmanitém vozovém parku najdeme i historiky, přihlášeni jsou například Petr Hustý (Mercedes-Benz 190 E) nebo Aleš Máčala (Mercedes-Benz 500 SLC). V seznamu přihlášených najdeme i hvězdy ze světa showbyznysu, své umění předvedou herci David Suchařípa (Subaru Impreza WRC STi) a Lukáš Langmajer (Renault Clio Sport).
Start Mikulášské rally je druhou prosincovou sobotu v 11:30 hodin z výjezdu ze servisní zóny u budovy AB, do cíle přijede první vůz v rámci uzavřeného parkoviště umístěného v prostorách firmy Gazel v Nových Dvorech v 15:36 hodin. Další informace jsou zveřejněny na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.