Skvělou tečku za velmi úspěšnou sezónou 2016 udělala o předešlém víkendu posádka Filip Mareš a Jan Hloušek. Se svým Peugeotem 208 R2 v barvách týmu Autoklub Peugeot Rally Talent totiž zvítězila mezi účastníky finálového podniku European Rally Trophy, který představovala 36. Int. Rallye Waldviertel. Filip s Honzou se už od úvodních RZ pohybovali mezi nejrychlejšími posádkami s vozy 2WD a po parádním výkonu si z rakouské soutěže odvezli trofeje pro celkové vítěze nejen v kategorii ERT JUNIOR, ale také v ERT 3 vypsané pro posádky všech „dvoukolek“!
Samotný závod ale nebyl pro nikoho ze zúčastněných ničím jednoduchým, ba právě naopak. Soutěž, známá dříve jako Semperit Rally, nabídla tradičně velmi náročné tratě, které byly navíc okořeněny o hustou mlhu a po vydatných deštích mnohdy o velmi rozblácený povrch trati. Ani podstatné zastoupení asfaltu tak Filipovi s Honzou situaci neusnadňovalo a při jejich druhém šotolinovém startu na ně čekala skutečná výzva. Hned úvodní RZ ale naznačila, jaký potenciál v mladé dvojici dřímá a kluci šli se svým Peugeotem 208 R2 senzačně do čela „dvoukolek“. „V Rakousku se sešla velmi silná konkurence nejen domácích posádek a my jsme se v ní určitě nechtěli ztratit. Vítězství mezi „dvoukolkami“ hned na první RZ bylo přesto i pro nás překvapením, zvláště potom, když nás v závěru RZ zbrzdil pomaleji jedoucí soupeř. Od úvodních metrů jsme ale chytili slušné tempo a jízda na kluzké trati, kde se často střídal asfalt s šotolinou, nás velmi bavila. Hodně nás proto mrzelo zrušení druhého průjezdu touto RZ. První etapu tak doplnil už jen dvojí průjezd krátkou speciálkou, po němž se nám dařilo vedení mezi „dvoukolkami“ uhájit,“ vylíčil skvělý vstup do závodu Filip Mareš.
Ve druhé etapě bylo na programu hned 8 měřených úseků, které v součtu představovali porci více než 130 ostrých kilometrů. „Sobotní harmonogram obsahoval náročné, dlouhé RZ a očekávali jsme, že domácí posádky využijí znalosti tratí a bude těžké je udržet za svými zády. Přeci jen byl charakter rakouských RZ hodně odlišný od toho, co jsme poznali při našem předchozím startu na německé Lausitz Rally a zvlášť k některým úsekům jsme tak i cíleně přistupovali s velkým respektem. Vše navíc umocňovala místy velmi hustá mlha. Přesto se nám dařilo zajíždět kvalitní časy na úrovni rakouského mistra Simona Wagnera, což pro nás bylo velmi pozitivním impulzem. Souboje s dalšími posádkami jsme si po celý závod užívali a i přes jedno probrždění odbočky a drobný problém s řízením, který nás potkal na RZ 8, jsme si dojeli pro druhé místo ve třídě RC4 a celkově čtvrté ve „dvoukolkách“, pokračuje Filip v hodnocení posledního podniku letošní sezóny. Tím nejdůležitějším pro celý Autoklub Peugeot Rally Talent bylo ale pořadí v rámci finále European Rally Trophy a tam se Filipovi s Honzou dařilo držet přesvědčivé vedení od startu až do cíle. K titulu Juniorského mistra ČR tak mladá posádka přidala další senzační úspěch v podobě celkového vítězství v ERT JUNIOR i ERT 3! Krásné trofeje pak Filipovi s Honzou předal mistr světa z roku 1984 – Stig Blomqvist. „Samozřejmě jsme z tohoto úspěchu nadšení, před sezónou bychom si něco takového jen těžko dokázali představit. Samotné přebírání cen z rukou takové osobnosti tohoto sportu, bylo nezapomenutelným zážitkem. Asi ještě důležitější je pro nás ale dobrý pocit a velmi cenné zkušenosti z rakouského startu. Cítili jsme se silnější s každou odjetou RZ a už teď se nemůžeme dočkat, až budeme znovu sedět v kokpitu soutěžního vozu! Zde bych chtěl poděkovat všem, kteří mají na našem úspěchu svůj velký podíl. Především pak Autoklubu ČR, který v nás vložil svou důvěru a já věřím, že jsme ji nezklamali. Byla to pro nás krásná sezóna!“
„Letošní sezóna s Filipem a Honzou byla velice zajímavá. Po drobném zaváhání na Šumavě měly jejich výsledky už jen stoupající úroveň. Posádka nás opravdu překvapila nárůstem rychlosti a soutěžáckých dovedností. Máme velikou radost z výsledků Filipa s Honzou a osobně jim velmi gratuluji. Jejich vystoupení ukázalo správnost cesty intenzivní podpory mladých jezdců. Nyní usilovně pracujeme na zajištění druhého roku projektu Talent a připravujeme podklady pro další nulté kolo v příštím roce“, dodává manažer Autoklub Peugeot Rally Talent Stanislav Kafka.
Tým Autoklub Peugeot Rally Talent děkuje za celoroční spolupráci také svým partnerům, kterými jsou Peugeot ČR, TOTAL, Faster magazín, Legendy, Pirelli, MK Racing, AP Freight a Nástrojaři.cz.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.