Soutěžácký rok v České republice uzavře v sobotu 10. prosince 2016 oblíbená rallyexhibice ve Slušovicích s centrem dění kolem dostihové dráhy. Oficiální název poslední letošní soutěže zapsané v kalendáři Autoklubu České republiky zní Mikuláš Rally all in Antiradary.net
„Podařilo se nám pro letošní sedmý ročník získat dva významné partnery. Jedním z nich je bývalý rallyový jezdec Petr Poulík. V těchto dnech přišla na trh jeho autorská kniha s názvem RALLY ALL IN, což je strhující román z prostředí české rally,“ pověděl Josef Minařík, šéf organizačního výboru Mikuláš Rally a zároveň předseda pořádajícího klubu z Podkopné Lhoty.
Petr Poulík prožil za volantem závodních vozů v rally deset let a získal řadu úspěchů. V roce 2002 získal se spolujezdcem Jaroslavem Novákem titul mistra České republiky ve sprintrally v hodnocení skupiny N, rok předtím vybojoval druhé místo, stejné umístění zopakoval v jednodenních rallysprintech i v roce 2004, ve velkém šampionátu skončil na výborném šestém místě v absolutním pořadí. Pětačtyřicetiletý podnikatel se rozhodl podpořit mikulášskou rally ve Slušovicích. „Pepa Minařík je mým dlouholetým kamarádem, organizátoři z Podkopné Lhoty jsou srdcaři a pořádají rovněž tradiční Kopnou. Má literární prvotina je z prostředí rally, nebylo složité tyto dvě věci spojit,“ řekl rodák z Rýmařova.
Napsat román z prostředí rally zrál u Poulíka řadu let. „Prakticky od doby, kdy jsem skončil se závoděním. Rally je vášeň, ten sport vás pohltí, stojí vás to všechen čas, všechny peníze, je to nekonečná dřina. Přesto se přiznám, že jen málo co v životě, je tak intenzivní. Vydaný román vychází z mé životní zkušenosti, pokud někoho bude motivovat, aby bojoval v každé životní situaci, má jeho vydání smysl,“ uvedl Poulík ke knize, která vyšla v polovině listopadu v nakladatelství Beletris. K dostání je u všech dobrých knihkupců po celé České republice, případně si román objednají čtenáři na internetových portálech. Autor má k dílu velmi pozitivní reakce. „Volají přátelé z dob rally. Kluci, které jsem léta neviděl mi zavolají a staví se u nás na firmě ,, zavzpomínat“. Už to je fajn. Pozitivum je, že knihu přečetli, přiznávají, že ji přečetli rychle. Kdyby je to nebavilo, tak to zkrátka zahodí,“ pověděl Poulík, který závodnickou kariéru prožil na volantem mitsubishi.
RALLY ALL IN není jedinou knihou, která se objeví před Vánocemi z autorské tvorby Petra Poulíka na knižních pultech. V nejbližší době vyjde novinka s názvem Jak chovat ženu. „Téměř kriminální kniha napsaná bývalým mistrem republiky v rally a mladou překladatelkou je zasazena do reálného světa italsko-českých obchodníků s automobily, v němž jde nejen o peníze, ale i o život. Její děj rámuje 33 nezřídka chlapsky drsných a cynických, ale často až mrazivě pravdivých úvah o ženách, s nimiž se ke svému synovi obrací úspěšný a bohatý otec, který se právě stal ne vlastní vinou figurkou ve složité partii dvou italských rodinných klanů,“ upřesnil autor, který má rozepsán další román z prostředí rallysportu. „Jmenuje se RALLY FOREVER, je to známý slogan, který je v realitě až krutě pravdivý,“ uzavřel Petr Poulík. Všichni zájemci si zakoupí knihu RALLY ALL IN ve stánku Automodely pana Antonína Babíka při Pražském rallysprintu na Strahově (sobota 3. prosince) nebo na Mikuláš Rally ve Slušovicích (sobota 10. prosince).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.