Dominik Brož – sezona 2016: 6 * 17 * 11 * 84 * 6 Spleť čísel není poblázněný početní příklad pro školáky, ale číselný kód z letošní sezony Dominika Brože. I když Dominik svým způsobem vlastně školákem byl. Pojďme se nyní ohlédnout za sezonou 2016, kterou turnovský jezdec absolvoval v juniorském mistrovství Evropy, kde dojel šestý.
Dominik Brož si odbyl premiéru v rally v roce 2014, kdy nakoukl do rallysprintů. O rok později startoval ve velkém českém mistráku a ve třídě 6 si dojel pro konečné 3. místo a mezi dvoukolkáři byl sedmý. V letošní sezoně TMS Czech National Junior Team vyrážel na závody po Evropě. Dominik Brož s Petrem Těšínským totiž absolvovali kompletní seriál juniorského mistrovství Evropy. Cílem posádky bylo hlavně sbírat zkušenosti a osahat si tratě, na kterých běžně nestartuje. V průběhu sezony se zapojilo do ERCJ celkem 17 jezdců z 11 zemí Evropy.
První závod juniorů byl na začátku dubna v Irsku a Dominik s Petrem si dojeli pro první body. Vedle spousty poznatků zažila posádka i jeden úsměvný moment. „Po jednom z horizontů došlo ke kontaktu našeho vozu s irskou mezí, od které se ford odrazil a otočil do protisměru. Jelikož byla cesta úzká a já nechtěl riskovat jízdu v protisměru, abych se otočil, musel jsem kousek couvat. Pokud by nás dojela za námi startující posádka, zřejmě by byla v šoku, že jedeme erzetu pozpátku :-)),“ vzpomíná na veselý zážitek z úvodní soutěže sezony Dominik. Z Irska si přivezla turnovská posádka body za 5. místo v ERCJ. Následovala šotolinová rally na Azorských ostrovech. Zde se projevila malá zkušenost jízdy na nezpevněném povrchu, přesto sedmá příčka rozhodně nebyla zklamáním.
Na belgickou Ypres rally odjížděl Dominik Brož coby čerstvý dvacetiletý mladík a na asfaltovou soutěž se velmi těšil. Jenže není asfalt jako asfalt, o čemž se přesvědčila posádka víc než důkladně. Při shakedownu posadil Dominik svou fiestu do příkopy na jednu stranu a při kvalifikační zkoušce na druhou stranu. Posádka si smůlu vybrala před závodem a v samotné soutěži si dojela pro nejlepší výsledek sezony – čtvrté místo mezi juniory. Pokud se Dominikovi s Petrem v Belgii zadařilo, tak na druhé šotolinové soutěži sezony na body nedosáhli. Dopomohl k tomu i lehký výlet mimo trať, takže posádka dokončila soutěž v rámci super rally.
„Necelé dva kilometry před cílem zkoušky jsem projel zatáčku hodně vnitřkem a levým kolem jsem chytil příkopu, která nás stáhla do lesa. Cestou jsme navíc přerazili slabší stromek a dostat se zpět na cestu bylo nad naše síly,“ připomněl incident, jenž odsunul posádku mimo body, turnovský jezdec. Na domácí Barum rally se celý tým velmi těšil. V cíli Dominik s Petrem zopakovali výsledek z Belgie a na své konto si připsali body za 4. místo mezi juniory.
Poslední soutěž ERCJ proběhla v Lotyšsku a pro posádku juniorského týmu to byl smolný závod, neboť soutěž nedokončila. Posádka TMS Czech National Junior Teamu Dominik Brož – Petr Těšínský obsadila 6. místo mezi juniory se shodným počtem bodů jako pátý Niinemäe Miko-Ove. Estonský jezdec ovšem zvítězil v juniorské kategorii na domácí soutěži, a proto mu patří pátá příčka.
„Letošní sezonu hodnotím jako vydařenou. A to i přes to, že jsme v průběhu roku měli kosmetických poruch víc než dost. Kladně hodnotím, že se nám podařilo odstartovat do všech šesti závodů a z toho jsme pětkrát dovezli auto až na cílovou rampu. V průběhu roku jsme posbírali obrovskou porci zkušeností nejenom v závodním autě, ale také po logistické stránce. Museli jsme si také projít a naučit se vše, co se týká závodů v zahraničí. Tyto zkušenosti bychom rádi zužitkovali v příštím roce.
Rád bych poděkoval všem, kteří nám pomohli, jak finančně, materiálně nebo obětovali svůj čas. Velké díky patří rozhodně rodičům, tátovu autoservisu a mámině Občerstveni U Jezu, za velkou finanční pomoc, dále Tomáši Prokorátovi a jeho firmě BRD KOVO za velkou podporu. Díky náleží také Autoklubu České republiky za šanci reprezentovat naší zemi, Václavu Donátovi a jeho firmě Autorent a AD Donát. Bohouši Havlovi a Františku Beranovi za pomoc během sezony a mechanikům Petru Rulcojovi, Josefu Pozdničkovi za čas a finance, které nám obětovali.
Další dík míří mechanikům Petru Bezemkovi, Láďovi Neoralovi a Milanu Machalovi. Nesmím zapomenout v děkovačce ani na Petra Linharta, bez jehož zkušeností by bylo vše daleko složitější a nákladnější, dále na Petra Těšínského za super práci, srandu a pohodu v autě a potom taky Mirku Vebrovi za čas, který nám obětoval s články a rovněž Zdenku Weiserovi za možnost zviditelnit se lehce v časopisu Rally.“
A na závěr zbývá vysvětlit čísla z úvodu: 6 soutěží v ERCJ, 17 jezdců v kategorii ERCJ z 11 zemí, 84 absolvovaných rychlostních zkoušek a konečné 6. místo v ERCJ.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.