EuroOil-invelt team na Setkání mistrů představil senzační změny

Setkání mistrů
Setkání mistrů, foto: Nesrovnal, Ivo
Petr Eliáš 21. listopadu 2016 15:14
Sdílej:

Václav Pech jun. a jeho EuroOil-invelt team si nemůžou na nudu stěžovat. Po velmi úspěšné éře se soutěžním speciálem MINI RRC korunované ziskem dalšího titulu mistra České republiky v rally, následovala roční etapa s diváky milovaným Porsche 911 GT3, které Václav Pech jun.celý rok učil jezdit a to ne zcela bez úspěchu. Teď se ale zdá, že v týmu nezůstane kámen na kameni. Porsche se stěhuje na příští roky do rukou šéfa týmu, Jiřího Jirovce, který tímto po letech opouští historiky a Václav Pech jun. s Petrem Uhlem v příští sezoně usednou do nového vozu Ford Fiesta R5.

„Myšlenku o jiném vozu jsme načali dřív, než naše soutěžní Porsche vyjelo z garáže. Už na začátku sezony totiž proběhl velký lobbing ze strany některých konkurentů proti našim startům s Poršákem na domácích tratích a my nevěděli, zda to nepovede k podobné situaci, jaká se stala vozům RRC, které byly předpisy výkonově utlumeny. Když se v letošní sezoně nerozběhl pohár R-GT v MS a ME, na který jsme se těšili a chtěli se jej zúčastnit, začali jsme s Jiřím Jirovcem vymýšlet co dál. Většinou naše rozhovory o budoucnosti probíhají mnohem dříve než vůbec rallyové publikum tuší,“ říká k této horké novince Václav Pech jun.

EuroOil-invelt team si aktuálně jako dodavatele nového vozu vybral M-Sport Malcolma Wilsona, protože tým s dlouholetou zkušeností v mistrovství světa v rally je pověstný svým dobrým zákaznickým přístupem. Vůz Ford Fiesta R5 EVO se zdá být vysoce konkurenceschopný a M-Sport se snaží co nejvíce vyjít vstříc, co se týká dodacího termínu. Věříme, že rodí nové silné partnerství v boji o český titul v příštích letech.

„O tom, že v letošním roce pojedeme s Porsche, se rozhodlo někdy v půlce roku 2015, kdy byla situace trochu jiná, co se týká R-GT skupiny. Ta se bohužel nechytla a postupně ji téměř všichni jezdci na mezinárodní úrovni opustili. O důvodech nešťastného postupu ze strany FIA ohledně homologace a udušení výkonu vozů, tak, že se s nimi nedá bojovat vpředu, se hodně napsalo. Nicméně tím se úplně rozpadl náš program s vozem na mezinárodním kolbišti v R-GT cupu, který měl být prioritní a domácí šampionát pouze doplňkový. Jeli jsme tedy  pouze domácí šampionát a asi v polovině roku nám bylo již zcela jasné, kde jsou limity vozu. Ty se dost liší podle trakčních podmínek a druhu tratě. Došlo tedy k internímu rozhodnutí pořídit vůz R5 a s ním se vrátit do bojů na špičce domácího šampionátu, protože to je stále náš cíl. Porsche tady ale stále pořád bude a jeho druhá úloha je zajistit v týmu úlohu „záložního vozu“, pokud by se s Fordem něco nenadálého stalo,“ vysvětluje dále Jiří Jirovec

Tým má zatím s Fiestou naplánovaný tříletý program a o jeho cílech není třeba pochybovat. Je to zcela jednoznačně boj o domácí titul. „S Petrem jsme se shodli, že svezení s Porsche bylo jedno z nejhezčích, co jsme zažili. I podle ohlasů diváků se náš styl a projev auta hodně líbil. Zároveň jsme ale cítili, kde jsou limity a schopnosti auta, a že bychom chtěli zkusit ještě bojovat o nejvyšší příčky a domácí titul. To s Porsche na českých tratích v součtu všech závodů nejde, proto padla volba na Fiestu R5,“ dodává Václav Pech jun.

Nový Ford Fiesta R5 EVO ale není poslední změna v týmu. Do sedadla spolujezdce Jiřího Jirovce se posadí Kateřina Janovská, která byla dříve vidět většinou v roli spolujezdce některých jezdců na Renaultech Clio, a která střídá Jiří Horáka. „Musím tady poděkovat Jirkovi Horákovi za krásné čtyři roky. Užili jsme si vše, co si „retrosoutěžák“ dokáže představit – BMW M3, Ford RS 200 sk. B, Toyotu Corolla WRC a nakonec i ten boj o titul v historicích. Získal jsem výborného kamaráda a rád se s ním opět svezu, když bude příležitost. Nicméně život jde dál, a jakmile se rozhodlo o Porsche, tak jsem se rozhodl pro nový impuls i na spolujezdeckém sedadle. Katka je celkem zkušený spolujezdec, a pro nás oba bude Porsche obrovská výzva, na kterou se oba dost těšíme,“ představuje další změnu v týmu Jiří Jirovec. Poslední novinkou v EuroOil-invelt teamu je příchod Jindřicha Kalivody do pozice šéfa oddělení motorsport a classic u firmy invelt. Jindřich pracoval v podobné pozici u soutěžního jezdce Jana Černého a bude mít na starosti veškerý backoffice týkající se výše zmíněných oddělení.

Všechny tyto změny tým EuroOil-invelt team představil na víkendovém Setkání mistrů v Sosnové, kterého se zúčastnil v nebývale silné sestavě Václav Pech jun. – Porsche 911 GT3 a Markku Alén – Toyota Corolla WRC. Václav Pech jun. srdnatě bojoval na kluzkém povrchu s týmovým Porsche 911 GT3 proti přesile čtyřkolek R5 a zcela jasně se projevily výhody i nevýhody koncepce zadního náhonu. Porsche ztrácelo na výjezdech z pomalých zatáček, ale získávalo si na svou stranu publikum, které nadšeně čekalo na každou jízdu tohoto speciálu s neskutečným zvukem. „Setkání mistrů jsem si jako každý rok užil, i když letos nebylo možné se s Porsche probojovat až do finále. Myslím ale, že divákům se tohle rozloučení s Poršákem líbilo. Celý tým jsme si také užili profesionalitu a přátelství Markku Aléna, který byl naším hostem a závodil s týmovou Toyotou Corolla WRC. Markku byl z auta nadšený a my sledovali, s jakou precizností k této show přistupuje. Závodili jsme s Alénem proti sobě, a i když sem do jízdy s Porsche dal všechno, tak se mi tohoto 65 letého soutěžáka s WRC nepodařilo zdolat. Klobouk dolů, před touto legendou,“ uzavírá Václav Pech jun.

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.