Václav Pech jun. a jeho EuroOil-invelt team si nemůžou na nudu stěžovat. Po velmi úspěšné éře se soutěžním speciálem MINI RRC korunované ziskem dalšího titulu mistra České republiky v rally, následovala roční etapa s diváky milovaným Porsche 911 GT3, které Václav Pech jun.celý rok učil jezdit a to ne zcela bez úspěchu. Teď se ale zdá, že v týmu nezůstane kámen na kameni. Porsche se stěhuje na příští roky do rukou šéfa týmu, Jiřího Jirovce, který tímto po letech opouští historiky a Václav Pech jun. s Petrem Uhlem v příští sezoně usednou do nového vozu Ford Fiesta R5.
„Myšlenku o jiném vozu jsme načali dřív, než naše soutěžní Porsche vyjelo z garáže. Už na začátku sezony totiž proběhl velký lobbing ze strany některých konkurentů proti našim startům s Poršákem na domácích tratích a my nevěděli, zda to nepovede k podobné situaci, jaká se stala vozům RRC, které byly předpisy výkonově utlumeny. Když se v letošní sezoně nerozběhl pohár R-GT v MS a ME, na který jsme se těšili a chtěli se jej zúčastnit, začali jsme s Jiřím Jirovcem vymýšlet co dál. Většinou naše rozhovory o budoucnosti probíhají mnohem dříve než vůbec rallyové publikum tuší,“ říká k této horké novince Václav Pech jun.
EuroOil-invelt team si aktuálně jako dodavatele nového vozu vybral M-Sport Malcolma Wilsona, protože tým s dlouholetou zkušeností v mistrovství světa v rally je pověstný svým dobrým zákaznickým přístupem. Vůz Ford Fiesta R5 EVO se zdá být vysoce konkurenceschopný a M-Sport se snaží co nejvíce vyjít vstříc, co se týká dodacího termínu. Věříme, že rodí nové silné partnerství v boji o český titul v příštích letech.
„O tom, že v letošním roce pojedeme s Porsche, se rozhodlo někdy v půlce roku 2015, kdy byla situace trochu jiná, co se týká R-GT skupiny. Ta se bohužel nechytla a postupně ji téměř všichni jezdci na mezinárodní úrovni opustili. O důvodech nešťastného postupu ze strany FIA ohledně homologace a udušení výkonu vozů, tak, že se s nimi nedá bojovat vpředu, se hodně napsalo. Nicméně tím se úplně rozpadl náš program s vozem na mezinárodním kolbišti v R-GT cupu, který měl být prioritní a domácí šampionát pouze doplňkový. Jeli jsme tedy pouze domácí šampionát a asi v polovině roku nám bylo již zcela jasné, kde jsou limity vozu. Ty se dost liší podle trakčních podmínek a druhu tratě. Došlo tedy k internímu rozhodnutí pořídit vůz R5 a s ním se vrátit do bojů na špičce domácího šampionátu, protože to je stále náš cíl. Porsche tady ale stále pořád bude a jeho druhá úloha je zajistit v týmu úlohu „záložního vozu“, pokud by se s Fordem něco nenadálého stalo,“ vysvětluje dále Jiří Jirovec
Tým má zatím s Fiestou naplánovaný tříletý program a o jeho cílech není třeba pochybovat. Je to zcela jednoznačně boj o domácí titul. „S Petrem jsme se shodli, že svezení s Porsche bylo jedno z nejhezčích, co jsme zažili. I podle ohlasů diváků se náš styl a projev auta hodně líbil. Zároveň jsme ale cítili, kde jsou limity a schopnosti auta, a že bychom chtěli zkusit ještě bojovat o nejvyšší příčky a domácí titul. To s Porsche na českých tratích v součtu všech závodů nejde, proto padla volba na Fiestu R5,“ dodává Václav Pech jun.
Nový Ford Fiesta R5 EVO ale není poslední změna v týmu. Do sedadla spolujezdce Jiřího Jirovce se posadí Kateřina Janovská, která byla dříve vidět většinou v roli spolujezdce některých jezdců na Renaultech Clio, a která střídá Jiří Horáka. „Musím tady poděkovat Jirkovi Horákovi za krásné čtyři roky. Užili jsme si vše, co si „retrosoutěžák“ dokáže představit – BMW M3, Ford RS 200 sk. B, Toyotu Corolla WRC a nakonec i ten boj o titul v historicích. Získal jsem výborného kamaráda a rád se s ním opět svezu, když bude příležitost. Nicméně život jde dál, a jakmile se rozhodlo o Porsche, tak jsem se rozhodl pro nový impuls i na spolujezdeckém sedadle. Katka je celkem zkušený spolujezdec, a pro nás oba bude Porsche obrovská výzva, na kterou se oba dost těšíme,“ představuje další změnu v týmu Jiří Jirovec. Poslední novinkou v EuroOil-invelt teamu je příchod Jindřicha Kalivody do pozice šéfa oddělení motorsport a classic u firmy invelt. Jindřich pracoval v podobné pozici u soutěžního jezdce Jana Černého a bude mít na starosti veškerý backoffice týkající se výše zmíněných oddělení.
Všechny tyto změny tým EuroOil-invelt team představil na víkendovém Setkání mistrů v Sosnové, kterého se zúčastnil v nebývale silné sestavě Václav Pech jun. – Porsche 911 GT3 a Markku Alén – Toyota Corolla WRC. Václav Pech jun. srdnatě bojoval na kluzkém povrchu s týmovým Porsche 911 GT3 proti přesile čtyřkolek R5 a zcela jasně se projevily výhody i nevýhody koncepce zadního náhonu. Porsche ztrácelo na výjezdech z pomalých zatáček, ale získávalo si na svou stranu publikum, které nadšeně čekalo na každou jízdu tohoto speciálu s neskutečným zvukem. „Setkání mistrů jsem si jako každý rok užil, i když letos nebylo možné se s Porsche probojovat až do finále. Myslím ale, že divákům se tohle rozloučení s Poršákem líbilo. Celý tým jsme si také užili profesionalitu a přátelství Markku Aléna, který byl naším hostem a závodil s týmovou Toyotou Corolla WRC. Markku byl z auta nadšený a my sledovali, s jakou precizností k této show přistupuje. Závodili jsme s Alénem proti sobě, a i když sem do jízdy s Porsche dal všechno, tak se mi tohoto 65 letého soutěžáka s WRC nepodařilo zdolat. Klobouk dolů, před touto legendou,“ uzavírá Václav Pech jun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.