Přestavba vozu za půl milionu vyvrcholí o víkendu útokem na bednu.
Posádka MOGUL Czech National Teamu Jan Černý a Petr Černohorský věnovala včerejší den intenzivní přípravě na náročnou Rallye Waldviertel, která se jede o tomto víkendu.
Zima, kluzký povrch, kamení a 12 evropských střelců s vozy kategorie R5 - to je charakteristika 36. ročníku této tradiční rakouské soutěže. Pro Honzu s Petrem je tak víkendový start další zahraniční výzvou. V tomto případě šotolinovou, a ta bude pro posádku MOGUL Czech National Teamu s vozem specifikace R5 premiérová.
Nejdříve však bylo třeba pro tuto příležitost „převléknout“ týmovou zbraň – soutěžní Škodu Fabia R5. Celý tým věnoval den na přestavbu vozu v dílnách. Zásadní byla výměna tlumičů, pružin, brzdových kotoučů, ramen a dalších komponent, bez kterých by Fabia R5 na nezpevněném povrchu nemohla startovat. Soutěžní speciál tak dostal nový nezaměnitelný bojovný výraz, vzdáleně připomínající malé SUV. Není rovněž bez zajímavosti, že zmíněná přestavba vozu z asfaltové verze na šotolinu vyjde tým na více než půl milionu korun.
V úterý se následně začala připravovat samotná posádka. S přestavěnou Fabií R5 vyrazila do okolí Klatov, kde využila vhodně zvolený lesní úsek s šotolinovým a kamenitým povrchem, připomínajícím rychlostní zkoušky nadcházející rakouské rallye. Ranní sníh pak Honzovi nabídnul možnost vyzkoušet speciální pneumatiky s hroty. Počasí se naštěstí během krátké doby umoudřilo a tak mohl přijít ke slovu tvrdý trénink. Celkem 45 km v plném závodním režimu otestovalo nejen Honzu samotného za volantem, ale také několik druhů pneumatik i nastavení podvozku.
“V přípravě jsme šli na úplné maximum, protože v Rakousku budeme reprezentovat nejen Českou republiku, ale i náš MOGUL Czech National Team a také Autoklub ČR. Za velkou motivaci hovoří i mé nové osobní motto: Jet na maximum je můj kompromis! V Rakousku to určitě dodržím,” potvrzuje před víkendovým startem Jan Černý.
Rallye Waldviertel bude pro Honzu velikou výzvou, protože její trať bude ze 60% na šotolině a navíc se bude moci na tomto povrchu porovnat s velmi kvalitní konkurencí. Na start se o víkendu postaví 12 vozů kategorie R5 a z toho hned čtveřice Fabií s touto specifikací.
36. ročník Rallye Waldviertel se jede ve dnech 17.-19. listopadu 2016 v okolí rakouského města St.Pölten. Na divácky zajímavé startovní pole, čeká ve dvou dnech 12 rychlostních zkoušek o jejich celkové délce 163 km. Jedním z výrazných favoritů soutěže bude domací matador Raimund Baumschlager, který pojede, stejně jako Honza Černý, s vozem Škoda Fabia R5.
Posádka Černý – Černohorský se ihned po skončení soutěže v Rakousku přesouvá do Sosnové, aby v neděli potěšila velké množství svých fanoušků na tradičním Setkání mistrů. „V Sosnové pojedeme rovněž na šotolinovém podvozku, takže se tímto mají diváci rozhodně na co těšit,“ uzavírá s úsměvem nejbližší plány Honza Černý.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.