Již posedmé uzavře sezonu automobilových soutěžích v České republice Mikuláš Rally all-in antiradary.net, která se pojede v sobotu 10. prosince 2016 ve Slušovicích. Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota připravili jezdecky i divácky oblíbený volný podnik charakteru rallyexhibice s centrem dění kolem slušovické dostihové dráhy. Trať zůstala ve stejné podobě jako v loňském roce, měří 65 km a obsahuje 5 rychlostních zkoušek na dvou úsecích s názvy Dostihovka okruh a Fagus Lípa v celkové délce 29 km. Prvenství bude obhajovat Tomáš Kostka, který vyhrál mikulášskou rally již třikrát.
Oficiální název poslední letošní závěrečné soutěže zapsané v kalendáři Autoklubu České republiky zní Mikuláš Rally all-in Antiradary.net „Po skončení spolupráce s firmou Zaremba se nám podařilo získat dva významné partnery. Pomohl nám bývalý rallyový jezdec a nyní úspěšný podnikatel Petr Poulík. V těchto dnech přichází na trh jeho kniha s názvem Rally all in, což je strhující román z prostředí české rally. Dalším partnerem je společnost antiradary.net, se kterou jsme úspěšně spolupracovali například i při Rallysprintu Kopná,“ pověděl Josef Minařík, předseda Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota a šéf organizačního výboru Mikuláš Rally.
Trať zůstala stejná s loňským rokem, neboť pořadatelé nechtěli zasahovat do úspěšné koncepce z roku 2015. „Měli jsme od jednotlivých týmů spoustu pozitivních ohlasů. Startujeme opět třicet minut před polednem a první posádka se objeví v cíli krátce po půl čtvrté. Připraveny jsou opět dva úseky rychlostních zkoušek. Okruh kolem dostihové dráhy jedeme třikrát a při každé erzetě se odjedou dvě kola. Úsek Fagus Lípa má start uvnitř jmenované firmy, poté trať pokračuje krátce po hlavní cestě, napojí se na erzetu Raková a končí na cestě nad benzinovou stanicí ve Slušovicích,“ uvedl Minařík.
Během sobotního dopoledne se uskuteční technické přejímky, letos proběhnou nově v dílnách Minařík Racing v Nových Dvorech a dále seznamovací jízdy (7 – 10:30 hodin). Výdej itinerářů začne v pátečním večeru v penzionu Kopná v Podkopné Lhotě a bude pokračovat během sobotního rána v prostorách ředitelství rally, letos premiérově v nové administrativní budově firmy Fagus v Nových Dvorech (u banky) v blízkosti servisní zóny. Ta bude umístěna na větším prostoru na zpevněných prostorách v areálu firem Fytos, AOP okna a Zaremba. „Novinkou je umístění časové kontroly při výjezdu ze servisu v prostorách točny u budovy AB, soutěžní vozy poté pojedou po známé louce z barumky a pokračují ve směru na Bílou hlínu. Tuto přejezdovou trasu jsme zvolili z hlediska bezpečnosti a plynulosti provozu, abychom se vyhnuli průjezdu hlavní cestou nad dostihovou dráhou,“ řekl šéf organizačního výboru.
Slavnostní vyhlášení výsledků a předání cen proběhne tradičně v Derby clubu (sud) u dostihové dráhy ve Slušovicích. Vyhlášení moderují Dalibor Gondík a Lukáš Langmajer, který se objeví i ve startovním poli mikulášské rally. Propustnost tratě činí 80 posádek, přičemž uzávěrka přihlášek pro soutěžící je stanovena na pátek 2. prosince. „Počítáme s účastí minimálně šedesáti posádek. Startovat mohou i zahraniční účastníci, tradičně k nám jezdí hodně posádek ze Slovenska. Co se týče vozového parku, mohou startovat všechna vozidla, co mají platnou homologaci a prošla povinným jarním testováním. Zkrátka od soudobých vozů jednotlivých vypsaných objemových tříd až po historické vozy,“ upřesnil Josef Minařík.
Příznivou informací pro všechny příznivce rally je návrat Rallysprintu Kopná po třech letech do rallysprintového šampionátu v roce 2017. Naposledy se jel nejoblíbenější rallysprint v roce 2014 a poté se odmlčel na dva roky. „Za minulostí jsme udělali tlustou čáru. K návratu Kopné jsme se rozhodli v únoru při setkání našich nejbližších spolupracovníků. Řekli jsme si, že do toho opět půjdeme. Postupně se informace dostala do éteru a koncem srpna jsme podali oficiální přihlášku. Máme přidělený termín na začátku dubna a v současnosti již probíhají jednání ohledně povolení na obcích. Plánujeme uskutečnit opět shakedown, v plánu máme čtyři úseky erzet a ty pojedeme dvakrát. Proběhla už úspěšně jednání ohledně zařazení klasické rychlostní zkoušky Kopná, další jednání vedeme,“ řekl Josef Minařík.
Fanoušci rallysportu se mají nejen druhou prosincovou sobotu ve Slušovicích při rozloučení s rally sezonou opravdu na co těšit! Další informace budou postupně zveřejněny na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz, www.autosport.cz a v příštích tiskových informacích. V těchto dnech budou schválena zvláštní ustanovení Mikuláš Rally all-in Antiradary.net a zveřejněna přihláška pro soutěžící.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.