„Vlčáka“ loni na vsetínském sprintu vyhnal z vozu banální problém s elektronikou, který ho připravil nejen o dvě minuty, ale především o veškeré šance na celoroční triumf v Poháru 2+. Syndrom domácího prohrávání je však už snad definitivně zapomenut a po úspěchu na Valašce i Barumce zabodoval tandem Martin Vlček – Jindřiška Žáková také na svojí třetí letošní domácí soutěži - Bonver-Partr rally Vsetín. Lépe to dopadnout nemohlo – posádka Svarmetal Motorsportu vyhrála polovinu rychlostních testů a na cílové rampě si premiérově připila vítězným šampaňským.
„Na závěr sezony jsme si udělali radost. Co k tomu dodat, domácí závod se povedl a z našeho závodění mám dobrý pocit. Jsem o to radši, že s Jindřiškou jsme získali první společné prvenství,“ upozornil Martin, který na nejvyšším stupínku stál podruhé v životě. Předtím se mu to podařilo na Valašské rally 2013, kde ho ke zlatému věnci navigoval Richard Lasevič.
Vsetínský sprint neměl jasného favorita, což potvrdily hned výsledky úvodní „erzety“, kde se první pětice posádek srovnala do rozdílu tří sekund. Od druhé rychlostní zkoušky až do konce ale soutěž poznala jediného lídra. „Jindřiška udělala před závodem propočet bodů a bylo jasné, že vzhledem k chybějícím soupeřům ve startovním poli se nemusíme nijak zásadně honit. Lákavá ovšem byla prémie v Pirelli poháru a možnost získat absolutní vítězství v Poháru P2+. Nakonec tedy padlo rozhodnutí, že se nebudeme nijak zdržovat a zabereme,“ prozradil předstartovní taktiku „Vlčák“. Jak ukázaly dosahované časy, s naplněním plánu neměla posádka nejmenší problémy a v týmovém zázemí mohla panovat dobrá nálada. Snad jen volba pneumatik na úvodní sekci nebyla úplně stoprocentní. „Zvolili jsme měkkou směs a auto bylo pořád v powerslidu. Neměl jsem úplně důvěru, vyžadovalo to jezdecký styl, na který nejsem zvyklý. Na další rundu obouváme tvrdší kola a snad už se nebudeme bát,“ doufal Martin.
Právě prostřední sekce se čtyřmi rychlostními zkouškami byla pro úspěch Martina s Jindřiškou klíčová. Svůj náskok zvýšili na rovných deset sekund a navzdory podivným zvukům ze zadní nápravy udrželi vedení až do konce. Při neúčasti dosud vedoucího Romana Odložilíka a při pravidelném získávání medailí na všech odjetých soutěžích to pro smíšenou posádku v kokpitu Fordu Fiesta R5 znamenalo nejen vítězství na vsetínském sprintu, ale také celoroční triumf v Poháru 2+. „V závěru jsme s ohledem na techniku museli jet hlavou a potvrdilo se, že používání hlavy do rally jednoznačně patří,“ neskrýval spokojenost Martin. Jindřiška jeho slova doplnila: „Loňský rok jsme si na tomto závodě vybrali smůlu a já doufala, že se to nebude opakovat, protože šance na výhru v celoročním hodnocení P2+ byla veliká. Tratě tohoto závodu jsou velice pěkné, ale i dost těžké jak pro řidiče, tak i pro spolujezdce na čtení. Při druhém průjezdu Trojákem se jelo už tak rychle, že jsem se nestíhala ani nadechovat při čtení rozpisu. Celkově to byl závod, který jsme si náramně užívali, jeli jsme tempo, které nám vyhovovalo a nijak jsme neriskovali. Lepší závěr sezóny jsme si ani nemohli přát,“ dodala spolujezdkyně letošní nejrychlejší čtyřkolky na tratích jednodenních soutěží.
Program Svarmetal Motorsportu tradičně zahrnuje i vybrané exhibiční akce v závěru sezony. Jinak by tomu nemělo být ani letos, o přesných plánech Vás budeme informovat již brzy prostřednictvím týmového facebooku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.