„Vlčáka“ loni na vsetínském sprintu vyhnal z vozu banální problém s elektronikou, který ho připravil nejen o dvě minuty, ale především o veškeré šance na celoroční triumf v Poháru 2+. Syndrom domácího prohrávání je však už snad definitivně zapomenut a po úspěchu na Valašce i Barumce zabodoval tandem Martin Vlček – Jindřiška Žáková také na svojí třetí letošní domácí soutěži - Bonver-Partr rally Vsetín. Lépe to dopadnout nemohlo – posádka Svarmetal Motorsportu vyhrála polovinu rychlostních testů a na cílové rampě si premiérově připila vítězným šampaňským.
„Na závěr sezony jsme si udělali radost. Co k tomu dodat, domácí závod se povedl a z našeho závodění mám dobrý pocit. Jsem o to radši, že s Jindřiškou jsme získali první společné prvenství,“ upozornil Martin, který na nejvyšším stupínku stál podruhé v životě. Předtím se mu to podařilo na Valašské rally 2013, kde ho ke zlatému věnci navigoval Richard Lasevič.
Vsetínský sprint neměl jasného favorita, což potvrdily hned výsledky úvodní „erzety“, kde se první pětice posádek srovnala do rozdílu tří sekund. Od druhé rychlostní zkoušky až do konce ale soutěž poznala jediného lídra. „Jindřiška udělala před závodem propočet bodů a bylo jasné, že vzhledem k chybějícím soupeřům ve startovním poli se nemusíme nijak zásadně honit. Lákavá ovšem byla prémie v Pirelli poháru a možnost získat absolutní vítězství v Poháru P2+. Nakonec tedy padlo rozhodnutí, že se nebudeme nijak zdržovat a zabereme,“ prozradil předstartovní taktiku „Vlčák“. Jak ukázaly dosahované časy, s naplněním plánu neměla posádka nejmenší problémy a v týmovém zázemí mohla panovat dobrá nálada. Snad jen volba pneumatik na úvodní sekci nebyla úplně stoprocentní. „Zvolili jsme měkkou směs a auto bylo pořád v powerslidu. Neměl jsem úplně důvěru, vyžadovalo to jezdecký styl, na který nejsem zvyklý. Na další rundu obouváme tvrdší kola a snad už se nebudeme bát,“ doufal Martin.
Právě prostřední sekce se čtyřmi rychlostními zkouškami byla pro úspěch Martina s Jindřiškou klíčová. Svůj náskok zvýšili na rovných deset sekund a navzdory podivným zvukům ze zadní nápravy udrželi vedení až do konce. Při neúčasti dosud vedoucího Romana Odložilíka a při pravidelném získávání medailí na všech odjetých soutěžích to pro smíšenou posádku v kokpitu Fordu Fiesta R5 znamenalo nejen vítězství na vsetínském sprintu, ale také celoroční triumf v Poháru 2+. „V závěru jsme s ohledem na techniku museli jet hlavou a potvrdilo se, že používání hlavy do rally jednoznačně patří,“ neskrýval spokojenost Martin. Jindřiška jeho slova doplnila: „Loňský rok jsme si na tomto závodě vybrali smůlu a já doufala, že se to nebude opakovat, protože šance na výhru v celoročním hodnocení P2+ byla veliká. Tratě tohoto závodu jsou velice pěkné, ale i dost těžké jak pro řidiče, tak i pro spolujezdce na čtení. Při druhém průjezdu Trojákem se jelo už tak rychle, že jsem se nestíhala ani nadechovat při čtení rozpisu. Celkově to byl závod, který jsme si náramně užívali, jeli jsme tempo, které nám vyhovovalo a nijak jsme neriskovali. Lepší závěr sezóny jsme si ani nemohli přát,“ dodala spolujezdkyně letošní nejrychlejší čtyřkolky na tratích jednodenních soutěží.
Program Svarmetal Motorsportu tradičně zahrnuje i vybrané exhibiční akce v závěru sezony. Jinak by tomu nemělo být ani letos, o přesných plánech Vás budeme informovat již brzy prostřednictvím týmového facebooku.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.