„Vlčáka“ loni na vsetínském sprintu vyhnal z vozu banální problém s elektronikou, který ho připravil nejen o dvě minuty, ale především o veškeré šance na celoroční triumf v Poháru 2+. Syndrom domácího prohrávání je však už snad definitivně zapomenut a po úspěchu na Valašce i Barumce zabodoval tandem Martin Vlček – Jindřiška Žáková také na svojí třetí letošní domácí soutěži - Bonver-Partr rally Vsetín. Lépe to dopadnout nemohlo – posádka Svarmetal Motorsportu vyhrála polovinu rychlostních testů a na cílové rampě si premiérově připila vítězným šampaňským.
„Na závěr sezony jsme si udělali radost. Co k tomu dodat, domácí závod se povedl a z našeho závodění mám dobrý pocit. Jsem o to radši, že s Jindřiškou jsme získali první společné prvenství,“ upozornil Martin, který na nejvyšším stupínku stál podruhé v životě. Předtím se mu to podařilo na Valašské rally 2013, kde ho ke zlatému věnci navigoval Richard Lasevič.
Vsetínský sprint neměl jasného favorita, což potvrdily hned výsledky úvodní „erzety“, kde se první pětice posádek srovnala do rozdílu tří sekund. Od druhé rychlostní zkoušky až do konce ale soutěž poznala jediného lídra. „Jindřiška udělala před závodem propočet bodů a bylo jasné, že vzhledem k chybějícím soupeřům ve startovním poli se nemusíme nijak zásadně honit. Lákavá ovšem byla prémie v Pirelli poháru a možnost získat absolutní vítězství v Poháru P2+. Nakonec tedy padlo rozhodnutí, že se nebudeme nijak zdržovat a zabereme,“ prozradil předstartovní taktiku „Vlčák“. Jak ukázaly dosahované časy, s naplněním plánu neměla posádka nejmenší problémy a v týmovém zázemí mohla panovat dobrá nálada. Snad jen volba pneumatik na úvodní sekci nebyla úplně stoprocentní. „Zvolili jsme měkkou směs a auto bylo pořád v powerslidu. Neměl jsem úplně důvěru, vyžadovalo to jezdecký styl, na který nejsem zvyklý. Na další rundu obouváme tvrdší kola a snad už se nebudeme bát,“ doufal Martin.
Právě prostřední sekce se čtyřmi rychlostními zkouškami byla pro úspěch Martina s Jindřiškou klíčová. Svůj náskok zvýšili na rovných deset sekund a navzdory podivným zvukům ze zadní nápravy udrželi vedení až do konce. Při neúčasti dosud vedoucího Romana Odložilíka a při pravidelném získávání medailí na všech odjetých soutěžích to pro smíšenou posádku v kokpitu Fordu Fiesta R5 znamenalo nejen vítězství na vsetínském sprintu, ale také celoroční triumf v Poháru 2+. „V závěru jsme s ohledem na techniku museli jet hlavou a potvrdilo se, že používání hlavy do rally jednoznačně patří,“ neskrýval spokojenost Martin. Jindřiška jeho slova doplnila: „Loňský rok jsme si na tomto závodě vybrali smůlu a já doufala, že se to nebude opakovat, protože šance na výhru v celoročním hodnocení P2+ byla veliká. Tratě tohoto závodu jsou velice pěkné, ale i dost těžké jak pro řidiče, tak i pro spolujezdce na čtení. Při druhém průjezdu Trojákem se jelo už tak rychle, že jsem se nestíhala ani nadechovat při čtení rozpisu. Celkově to byl závod, který jsme si náramně užívali, jeli jsme tempo, které nám vyhovovalo a nijak jsme neriskovali. Lepší závěr sezóny jsme si ani nemohli přát,“ dodala spolujezdkyně letošní nejrychlejší čtyřkolky na tratích jednodenních soutěží.
Program Svarmetal Motorsportu tradičně zahrnuje i vybrané exhibiční akce v závěru sezony. Jinak by tomu nemělo být ani letos, o přesných plánech Vás budeme informovat již brzy prostřednictvím týmového facebooku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.