„Vlčáka“ loni na vsetínském sprintu vyhnal z vozu banální problém s elektronikou, který ho připravil nejen o dvě minuty, ale především o veškeré šance na celoroční triumf v Poháru 2+. Syndrom domácího prohrávání je však už snad definitivně zapomenut a po úspěchu na Valašce i Barumce zabodoval tandem Martin Vlček – Jindřiška Žáková také na svojí třetí letošní domácí soutěži - Bonver-Partr rally Vsetín. Lépe to dopadnout nemohlo – posádka Svarmetal Motorsportu vyhrála polovinu rychlostních testů a na cílové rampě si premiérově připila vítězným šampaňským.
„Na závěr sezony jsme si udělali radost. Co k tomu dodat, domácí závod se povedl a z našeho závodění mám dobrý pocit. Jsem o to radši, že s Jindřiškou jsme získali první společné prvenství,“ upozornil Martin, který na nejvyšším stupínku stál podruhé v životě. Předtím se mu to podařilo na Valašské rally 2013, kde ho ke zlatému věnci navigoval Richard Lasevič.
Vsetínský sprint neměl jasného favorita, což potvrdily hned výsledky úvodní „erzety“, kde se první pětice posádek srovnala do rozdílu tří sekund. Od druhé rychlostní zkoušky až do konce ale soutěž poznala jediného lídra. „Jindřiška udělala před závodem propočet bodů a bylo jasné, že vzhledem k chybějícím soupeřům ve startovním poli se nemusíme nijak zásadně honit. Lákavá ovšem byla prémie v Pirelli poháru a možnost získat absolutní vítězství v Poháru P2+. Nakonec tedy padlo rozhodnutí, že se nebudeme nijak zdržovat a zabereme,“ prozradil předstartovní taktiku „Vlčák“. Jak ukázaly dosahované časy, s naplněním plánu neměla posádka nejmenší problémy a v týmovém zázemí mohla panovat dobrá nálada. Snad jen volba pneumatik na úvodní sekci nebyla úplně stoprocentní. „Zvolili jsme měkkou směs a auto bylo pořád v powerslidu. Neměl jsem úplně důvěru, vyžadovalo to jezdecký styl, na který nejsem zvyklý. Na další rundu obouváme tvrdší kola a snad už se nebudeme bát,“ doufal Martin.
Právě prostřední sekce se čtyřmi rychlostními zkouškami byla pro úspěch Martina s Jindřiškou klíčová. Svůj náskok zvýšili na rovných deset sekund a navzdory podivným zvukům ze zadní nápravy udrželi vedení až do konce. Při neúčasti dosud vedoucího Romana Odložilíka a při pravidelném získávání medailí na všech odjetých soutěžích to pro smíšenou posádku v kokpitu Fordu Fiesta R5 znamenalo nejen vítězství na vsetínském sprintu, ale také celoroční triumf v Poháru 2+. „V závěru jsme s ohledem na techniku museli jet hlavou a potvrdilo se, že používání hlavy do rally jednoznačně patří,“ neskrýval spokojenost Martin. Jindřiška jeho slova doplnila: „Loňský rok jsme si na tomto závodě vybrali smůlu a já doufala, že se to nebude opakovat, protože šance na výhru v celoročním hodnocení P2+ byla veliká. Tratě tohoto závodu jsou velice pěkné, ale i dost těžké jak pro řidiče, tak i pro spolujezdce na čtení. Při druhém průjezdu Trojákem se jelo už tak rychle, že jsem se nestíhala ani nadechovat při čtení rozpisu. Celkově to byl závod, který jsme si náramně užívali, jeli jsme tempo, které nám vyhovovalo a nijak jsme neriskovali. Lepší závěr sezóny jsme si ani nemohli přát,“ dodala spolujezdkyně letošní nejrychlejší čtyřkolky na tratích jednodenních soutěží.
Program Svarmetal Motorsportu tradičně zahrnuje i vybrané exhibiční akce v závěru sezony. Jinak by tomu nemělo být ani letos, o přesných plánech Vás budeme informovat již brzy prostřednictvím týmového facebooku.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.