Při závěrečném podniku Rallysprint série letošní sezony Bonver – Partr rally Vsetín 2016 představil Ján Kundlák třetího spolujezdce. Lukáš Šintal dovedl svého velkého kamaráda k 4. místu ve třídě a 6. místu v RSS.
Ján Kundlák v letošní sezoně válčí na dvou frontách, a to na českých a slovenských tratích. V září se postavil spolu s Rudolfem Kouřilem k závěrečné soutěži Slovenského mistrovství v Košicích. Obě etapy posádka ve své třídě ovládla a i díky plnému bodovému zisku se stala mistry třídy 6. Také v malém českém mistráku to měl slovenský mladík dobře rozjeté. Před poslední soutěží na Valašsku vedl třídu 6 a na dosah měl i celkové 3. místo v RSS. Do Vsetína přivezl Janko osvědčený Peugeot 208 R2 a změnu na postu spolujezdce. Michalu Rezkovou vystřídal Lukáš Šintal, který i přes své rozmanité starty po celé Evropě, oblékl závodní kombinézu ve Vsetíně poprvé. Do sprintu vstoupila posádka v pohodě a hned na druhé erzetě zajela druhý nejrychlejší čas třídy. Pokud Jankovi s Lukášem vyšla RZ Hošťálková, tak na RZ Jabloňovou moc rádi vzpomínat nebudou.
„Při prvním průjezdu touto zkouškou se mi podařilo pár desítek metrů po startu v úzkém místě vyrobit jezdeckou chybu, kdy jsem šel do hodin. Otočit se v tomto místě nebylo možné, a tak jsem musel popojet kousek zpět. Výsledkem zdržení byl až 11. čas ve třídě. Ale aby nebyl patáliím na této zkoušce konec, tak při druhém průjezdu jsem probrzdil retardér. Za tuto nechtěnou akci jsme inkasovali dvacet vteřin penalizace,“ poodhalil úskalí nejdelší rychlostní zkoušky soutěže Janko Kundlák. I přes tyto dva momenty zajížděl slovenský jezdec vyrovnané výkony. Z osmi rychlostních zkoušek se celkem pětkrát umístil na pomyslné „bedně“ nejrychlejších časů třídy. Dalších incidentů se dvojice Ján Kundlák – Lukáš Šintal vyvarovala a společně byli klasifikováni na 6. místě v rámci Rallysprint série, 4. místě ve třídě 6 a 15. místě absolutní klasifikace. „Před soutěží jsme si dali za cíl tento sprint dokončit se slušným výsledkem, neboť nám šlo o celkové vítězství ve třídě a na dosah bylo i dobré umístění v konečném pořadí. Závod jsme si trošku zkomplikovali sami jezdeckou chybou a probrzděním. Věci, které se nám vyhýbaly v průběhu sezony, jsme si vybrali na poslední soutěži. Ale jsme v cíli a šťastní. Čtvrtým flekem ve třídě jsme si pojistili vítězství ve třídě a přísun bodů nám zabezpečil i konečné 3. místo v RSS. Z tohoto pohledu hodnotím vsetínský start jako úspěšný. Letošní sezona byla pro mne první v Česku, a tudíž je tento výsledek velkou motivací do budoucna. Po vítězství ve třídě ve Vyškově a v Pačejově jsme vyjeli na Valašsku čtvrté místo, ale tentokráte bychom na nejrychlejší kluky třídy neměli,“ uznal sportovně kvality soupeřů Ján Kundlák.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.