Při závěrečném podniku Rallysprint série letošní sezony Bonver – Partr rally Vsetín 2016 představil Ján Kundlák třetího spolujezdce. Lukáš Šintal dovedl svého velkého kamaráda k 4. místu ve třídě a 6. místu v RSS.
Ján Kundlák v letošní sezoně válčí na dvou frontách, a to na českých a slovenských tratích. V září se postavil spolu s Rudolfem Kouřilem k závěrečné soutěži Slovenského mistrovství v Košicích. Obě etapy posádka ve své třídě ovládla a i díky plnému bodovému zisku se stala mistry třídy 6. Také v malém českém mistráku to měl slovenský mladík dobře rozjeté. Před poslední soutěží na Valašsku vedl třídu 6 a na dosah měl i celkové 3. místo v RSS. Do Vsetína přivezl Janko osvědčený Peugeot 208 R2 a změnu na postu spolujezdce. Michalu Rezkovou vystřídal Lukáš Šintal, který i přes své rozmanité starty po celé Evropě, oblékl závodní kombinézu ve Vsetíně poprvé. Do sprintu vstoupila posádka v pohodě a hned na druhé erzetě zajela druhý nejrychlejší čas třídy. Pokud Jankovi s Lukášem vyšla RZ Hošťálková, tak na RZ Jabloňovou moc rádi vzpomínat nebudou.
„Při prvním průjezdu touto zkouškou se mi podařilo pár desítek metrů po startu v úzkém místě vyrobit jezdeckou chybu, kdy jsem šel do hodin. Otočit se v tomto místě nebylo možné, a tak jsem musel popojet kousek zpět. Výsledkem zdržení byl až 11. čas ve třídě. Ale aby nebyl patáliím na této zkoušce konec, tak při druhém průjezdu jsem probrzdil retardér. Za tuto nechtěnou akci jsme inkasovali dvacet vteřin penalizace,“ poodhalil úskalí nejdelší rychlostní zkoušky soutěže Janko Kundlák. I přes tyto dva momenty zajížděl slovenský jezdec vyrovnané výkony. Z osmi rychlostních zkoušek se celkem pětkrát umístil na pomyslné „bedně“ nejrychlejších časů třídy. Dalších incidentů se dvojice Ján Kundlák – Lukáš Šintal vyvarovala a společně byli klasifikováni na 6. místě v rámci Rallysprint série, 4. místě ve třídě 6 a 15. místě absolutní klasifikace. „Před soutěží jsme si dali za cíl tento sprint dokončit se slušným výsledkem, neboť nám šlo o celkové vítězství ve třídě a na dosah bylo i dobré umístění v konečném pořadí. Závod jsme si trošku zkomplikovali sami jezdeckou chybou a probrzděním. Věci, které se nám vyhýbaly v průběhu sezony, jsme si vybrali na poslední soutěži. Ale jsme v cíli a šťastní. Čtvrtým flekem ve třídě jsme si pojistili vítězství ve třídě a přísun bodů nám zabezpečil i konečné 3. místo v RSS. Z tohoto pohledu hodnotím vsetínský start jako úspěšný. Letošní sezona byla pro mne první v Česku, a tudíž je tento výsledek velkou motivací do budoucna. Po vítězství ve třídě ve Vyškově a v Pačejově jsme vyjeli na Valašsku čtvrté místo, ale tentokráte bychom na nejrychlejší kluky třídy neměli,“ uznal sportovně kvality soupeřů Ján Kundlák.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.