Při závěrečném podniku Rallysprint série letošní sezony Bonver – Partr rally Vsetín 2016 představil Ján Kundlák třetího spolujezdce. Lukáš Šintal dovedl svého velkého kamaráda k 4. místu ve třídě a 6. místu v RSS.
Ján Kundlák v letošní sezoně válčí na dvou frontách, a to na českých a slovenských tratích. V září se postavil spolu s Rudolfem Kouřilem k závěrečné soutěži Slovenského mistrovství v Košicích. Obě etapy posádka ve své třídě ovládla a i díky plnému bodovému zisku se stala mistry třídy 6. Také v malém českém mistráku to měl slovenský mladík dobře rozjeté. Před poslední soutěží na Valašsku vedl třídu 6 a na dosah měl i celkové 3. místo v RSS. Do Vsetína přivezl Janko osvědčený Peugeot 208 R2 a změnu na postu spolujezdce. Michalu Rezkovou vystřídal Lukáš Šintal, který i přes své rozmanité starty po celé Evropě, oblékl závodní kombinézu ve Vsetíně poprvé. Do sprintu vstoupila posádka v pohodě a hned na druhé erzetě zajela druhý nejrychlejší čas třídy. Pokud Jankovi s Lukášem vyšla RZ Hošťálková, tak na RZ Jabloňovou moc rádi vzpomínat nebudou.
„Při prvním průjezdu touto zkouškou se mi podařilo pár desítek metrů po startu v úzkém místě vyrobit jezdeckou chybu, kdy jsem šel do hodin. Otočit se v tomto místě nebylo možné, a tak jsem musel popojet kousek zpět. Výsledkem zdržení byl až 11. čas ve třídě. Ale aby nebyl patáliím na této zkoušce konec, tak při druhém průjezdu jsem probrzdil retardér. Za tuto nechtěnou akci jsme inkasovali dvacet vteřin penalizace,“ poodhalil úskalí nejdelší rychlostní zkoušky soutěže Janko Kundlák. I přes tyto dva momenty zajížděl slovenský jezdec vyrovnané výkony. Z osmi rychlostních zkoušek se celkem pětkrát umístil na pomyslné „bedně“ nejrychlejších časů třídy. Dalších incidentů se dvojice Ján Kundlák – Lukáš Šintal vyvarovala a společně byli klasifikováni na 6. místě v rámci Rallysprint série, 4. místě ve třídě 6 a 15. místě absolutní klasifikace. „Před soutěží jsme si dali za cíl tento sprint dokončit se slušným výsledkem, neboť nám šlo o celkové vítězství ve třídě a na dosah bylo i dobré umístění v konečném pořadí. Závod jsme si trošku zkomplikovali sami jezdeckou chybou a probrzděním. Věci, které se nám vyhýbaly v průběhu sezony, jsme si vybrali na poslední soutěži. Ale jsme v cíli a šťastní. Čtvrtým flekem ve třídě jsme si pojistili vítězství ve třídě a přísun bodů nám zabezpečil i konečné 3. místo v RSS. Z tohoto pohledu hodnotím vsetínský start jako úspěšný. Letošní sezona byla pro mne první v Česku, a tudíž je tento výsledek velkou motivací do budoucna. Po vítězství ve třídě ve Vyškově a v Pačejově jsme vyjeli na Valašsku čtvrté místo, ale tentokráte bychom na nejrychlejší kluky třídy neměli,“ uznal sportovně kvality soupeřů Ján Kundlák.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.