Ján Kundlák po Vsetíně vítězem třídy a bronzový v RSS

Rally Vsetín (CZE)
Rally Vsetín (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 21. října 2016 08:09
Sdílej:

Při závěrečném podniku Rallysprint série letošní sezony Bonver – Partr rally Vsetín 2016 představil Ján Kundlák třetího spolujezdce. Lukáš Šintal dovedl svého velkého kamaráda k 4. místu ve třídě a 6. místu v RSS.

Ján Kundlák v letošní sezoně válčí na dvou frontách, a to na českých a slovenských tratích. V září se postavil spolu s Rudolfem Kouřilem k závěrečné soutěži Slovenského mistrovství v Košicích. Obě etapy posádka ve své třídě ovládla a i díky plnému bodovému zisku se stala mistry třídy 6. Také v  malém českém mistráku to měl slovenský mladík dobře rozjeté. Před poslední soutěží na Valašsku vedl třídu 6 a na dosah měl i celkové 3. místo v RSS. Do Vsetína přivezl Janko osvědčený Peugeot 208 R2 a změnu na postu spolujezdce.  Michalu Rezkovou vystřídal Lukáš Šintal, který i přes své rozmanité starty po celé Evropě, oblékl závodní kombinézu ve Vsetíně poprvé. Do sprintu vstoupila posádka v pohodě a hned na druhé erzetě zajela druhý nejrychlejší čas třídy. Pokud Jankovi s Lukášem vyšla RZ Hošťálková, tak na RZ Jabloňovou moc rádi vzpomínat nebudou.

„Při prvním průjezdu touto zkouškou se mi podařilo pár desítek metrů po startu v úzkém místě vyrobit jezdeckou chybu, kdy jsem šel do hodin. Otočit se v tomto místě nebylo možné, a tak jsem musel popojet kousek zpět. Výsledkem zdržení byl až 11. čas ve třídě. Ale aby nebyl patáliím na této zkoušce konec, tak při druhém průjezdu jsem probrzdil retardér. Za tuto nechtěnou akci jsme inkasovali dvacet vteřin penalizace,“ poodhalil úskalí nejdelší rychlostní zkoušky soutěže Janko Kundlák. I přes tyto dva momenty zajížděl slovenský jezdec vyrovnané výkony. Z osmi rychlostních zkoušek se celkem pětkrát umístil na pomyslné „bedně“ nejrychlejších časů třídy. Dalších incidentů se dvojice Ján Kundlák – Lukáš Šintal vyvarovala a společně byli klasifikováni na 6. místě v rámci Rallysprint série, 4. místě ve třídě 6 a 15. místě absolutní klasifikace. „Před soutěží jsme si dali za cíl tento sprint dokončit se slušným výsledkem, neboť nám šlo o celkové vítězství ve třídě a na dosah bylo i dobré umístění v konečném pořadí. Závod jsme si trošku zkomplikovali sami jezdeckou chybou a probrzděním. Věci, které se nám vyhýbaly v průběhu sezony, jsme si vybrali na poslední soutěži. Ale jsme v cíli a šťastní. Čtvrtým flekem ve třídě jsme si pojistili vítězství ve třídě a přísun bodů nám zabezpečil i konečné 3. místo v RSS. Z tohoto pohledu hodnotím vsetínský start jako úspěšný. Letošní sezona byla pro mne první v Česku, a tudíž je tento výsledek velkou motivací do budoucna. Po vítězství ve třídě ve Vyškově a v Pačejově jsme vyjeli na Valašsku čtvrté místo, ale tentokráte bychom na nejrychlejší kluky třídy neměli,“ uznal sportovně kvality soupeřů Ján Kundlák.

 

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.