Krásné podzimní počasí zdobící kopcovitou vsetínskou krajinou přivítalo o předešlém víkendu všechny účastníky posledního bodovaného závodu, pořádaného v letošním roce na území ČR.
Na startu již XIII. Rally Vsetín, nechyběla ani posádka čerstvých juniorských mistrů ČR, tedy Filip Mareš a Jan Hloušek. Mladíci reprezentující barvy projektu Autoklub Peugeot Rally Talent tak letos premiérově zavítali na tratě Rallysprint série, kde na ně čekalo porovnání s tradičně početnou a kvalitní konkurencí.
„Na Rally Vsetín jsme se velmi těšili. Tamní tratě nám svým charakterem vyhovují a bez tlaku na výsledek jsme si chtěli závod především užít. Určitě bylo naším záměrem bojovat o co možná nejlepší pozice, na paměti jsme ale měli také vidinu startu na šotolinové Lausitz Rally, o nějž jsme se nějakou hloupou chybou nehodlali připravit,“ začíná povídání semčický jezdec a pokračuje: „První sekce soutěže se nesla v duchu hledání správného tempa. To se nám naštěstí brzy podařilo a od začátku jsme byli v souboji o čelo dvoukolek. Jízdou jsme se opravdu bavili a radost mi dělala i změna v nastavení našeho Peugeotu 208 R2, kterou jsme po Rally Příbram udělali. Auto fungovalo skvěle, a tak se nám dařilo zajíždět dokonce 6. časy v absolutním pořadí a v průběžném hodnocení závodu jsme figurovali jen o příčku níže.“ Dvě rychlostní zkoušky před koncem Rally Vsetín, tak Filip s Honzou okupovali 2. místo v rámci RSS a byli stále „na dostřel“ od příčky vedoucí. „Bohužel mi druhý průjezd krásnou RZ Jabloňová příliš nesedl. Udělal jsem několik drobných chyb, které v tom vysokém tempu, jaké se jelo, znamenaly rozhodující ztrátu. To mě pochopitelně bezprostředně po skončení závodu velmi mrzelo, přesto jsme nakonec neodjížděli nikterak smutní. Sedmé místo v absolutním pořadí dokazuje, že se v dvoukolkách jelo opravdu velmi rychle, souboje s našimi soupeři jsme si hodně užívali a děkuji jim za ně. Bylo to krásné závodění, které se snad líbilo i přihlížejícím divákům,“ uzavírá povídání o úspěšné vsetínské soutěži Filip Mareš.
Svými slovy zhodnotil závěr rallyové sezony také manažer projektu Autoklub Peugeot Rally Talent, Stanislav Kafka: „Výkon ve Vsetíně byl potvrzením naší celoroční snahy posunout posádku projektu Autoklub Peugeot Rally Talent k předním místům ve výsledkových listinách. Absolutní umístění na posledním podniku Rallysprint série, která je vypsaná pro vozidla s jednou poháněnou nápravou a pódiová umístění ve všech kategoriích a třídách v rámci Mistrovství ČR v rally znamenají spokojenost celého realizačního týmu,“ krátce uzavřel tuzemskou část letošní sezony Stanislav Kafka.
Zraky všech členů týmu se teď již upírají k dalšímu podniku European Central Rally Trophy, který se koná ve dnech 27. až 29. října v rámci 19. ročníku německé Lausitz Rally. I přes vynechání zářijové Rally Croatia budou Filip Mareš s Honzou Hlouškem při své premiéře na šotolině hájit průběžně vedoucí pozici v rámci hodnocení ERT 3, tedy vozů s jednou poháněnou nápravou.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.