Krásné podzimní počasí zdobící kopcovitou vsetínskou krajinou přivítalo o předešlém víkendu všechny účastníky posledního bodovaného závodu, pořádaného v letošním roce na území ČR.
Na startu již XIII. Rally Vsetín, nechyběla ani posádka čerstvých juniorských mistrů ČR, tedy Filip Mareš a Jan Hloušek. Mladíci reprezentující barvy projektu Autoklub Peugeot Rally Talent tak letos premiérově zavítali na tratě Rallysprint série, kde na ně čekalo porovnání s tradičně početnou a kvalitní konkurencí.
„Na Rally Vsetín jsme se velmi těšili. Tamní tratě nám svým charakterem vyhovují a bez tlaku na výsledek jsme si chtěli závod především užít. Určitě bylo naším záměrem bojovat o co možná nejlepší pozice, na paměti jsme ale měli také vidinu startu na šotolinové Lausitz Rally, o nějž jsme se nějakou hloupou chybou nehodlali připravit,“ začíná povídání semčický jezdec a pokračuje: „První sekce soutěže se nesla v duchu hledání správného tempa. To se nám naštěstí brzy podařilo a od začátku jsme byli v souboji o čelo dvoukolek. Jízdou jsme se opravdu bavili a radost mi dělala i změna v nastavení našeho Peugeotu 208 R2, kterou jsme po Rally Příbram udělali. Auto fungovalo skvěle, a tak se nám dařilo zajíždět dokonce 6. časy v absolutním pořadí a v průběžném hodnocení závodu jsme figurovali jen o příčku níže.“ Dvě rychlostní zkoušky před koncem Rally Vsetín, tak Filip s Honzou okupovali 2. místo v rámci RSS a byli stále „na dostřel“ od příčky vedoucí. „Bohužel mi druhý průjezd krásnou RZ Jabloňová příliš nesedl. Udělal jsem několik drobných chyb, které v tom vysokém tempu, jaké se jelo, znamenaly rozhodující ztrátu. To mě pochopitelně bezprostředně po skončení závodu velmi mrzelo, přesto jsme nakonec neodjížděli nikterak smutní. Sedmé místo v absolutním pořadí dokazuje, že se v dvoukolkách jelo opravdu velmi rychle, souboje s našimi soupeři jsme si hodně užívali a děkuji jim za ně. Bylo to krásné závodění, které se snad líbilo i přihlížejícím divákům,“ uzavírá povídání o úspěšné vsetínské soutěži Filip Mareš.
Svými slovy zhodnotil závěr rallyové sezony také manažer projektu Autoklub Peugeot Rally Talent, Stanislav Kafka: „Výkon ve Vsetíně byl potvrzením naší celoroční snahy posunout posádku projektu Autoklub Peugeot Rally Talent k předním místům ve výsledkových listinách. Absolutní umístění na posledním podniku Rallysprint série, která je vypsaná pro vozidla s jednou poháněnou nápravou a pódiová umístění ve všech kategoriích a třídách v rámci Mistrovství ČR v rally znamenají spokojenost celého realizačního týmu,“ krátce uzavřel tuzemskou část letošní sezony Stanislav Kafka.
Zraky všech členů týmu se teď již upírají k dalšímu podniku European Central Rally Trophy, který se koná ve dnech 27. až 29. října v rámci 19. ročníku německé Lausitz Rally. I přes vynechání zářijové Rally Croatia budou Filip Mareš s Honzou Hlouškem při své premiéře na šotolině hájit průběžně vedoucí pozici v rámci hodnocení ERT 3, tedy vozů s jednou poháněnou nápravou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.