Mareš patřil ve Vsetíně k nejrychlejším

Rally Vsetín (CZE)
Rally Vsetín (CZE), foto: Milan Procházka, RallyZone.cz.cz
Radka Matthey 20. října 2016 13:13
Sdílej:

Krásné podzimní počasí zdobící kopcovitou vsetínskou krajinou přivítalo o předešlém víkendu všechny účastníky posledního bodovaného závodu, pořádaného v letošním roce na území ČR.

Na startu již XIII. Rally Vsetín, nechyběla ani posádka čerstvých juniorských mistrů ČR, tedy Filip Mareš a Jan Hloušek. Mladíci reprezentující barvy projektu Autoklub Peugeot Rally Talent tak letos premiérově zavítali na tratě Rallysprint série, kde na ně čekalo porovnání s tradičně početnou a kvalitní konkurencí.

„Na Rally Vsetín jsme se velmi těšili. Tamní tratě nám svým charakterem vyhovují a bez tlaku na výsledek jsme si chtěli závod především užít. Určitě bylo naším záměrem bojovat o co možná nejlepší pozice, na paměti jsme ale měli také vidinu startu na šotolinové Lausitz Rally, o nějž jsme se nějakou hloupou chybou nehodlali připravit,“ začíná povídání semčický jezdec a pokračuje: „První sekce soutěže se nesla v duchu hledání správného tempa. To se nám naštěstí brzy podařilo a od začátku jsme byli v souboji o čelo dvoukolek. Jízdou jsme se opravdu bavili a radost mi dělala i změna v nastavení našeho Peugeotu 208 R2, kterou jsme po Rally Příbram udělali. Auto fungovalo skvěle, a tak se nám dařilo zajíždět dokonce 6. časy v absolutním pořadí a v průběžném hodnocení závodu jsme figurovali jen o příčku níže.“ Dvě rychlostní zkoušky před koncem Rally Vsetín, tak Filip s Honzou okupovali 2. místo v rámci RSS a byli stále „na dostřel“ od příčky vedoucí. „Bohužel mi druhý průjezd krásnou RZ Jabloňová příliš nesedl. Udělal jsem několik drobných chyb, které v tom vysokém tempu, jaké se jelo, znamenaly rozhodující ztrátu. To mě pochopitelně bezprostředně po skončení závodu velmi mrzelo, přesto jsme nakonec neodjížděli nikterak smutní. Sedmé místo v absolutním pořadí dokazuje, že se v dvoukolkách jelo opravdu velmi rychle, souboje s našimi soupeři jsme si hodně užívali a děkuji jim za ně. Bylo to krásné závodění, které se snad líbilo i přihlížejícím divákům,“ uzavírá povídání o úspěšné vsetínské soutěži Filip Mareš.

Svými slovy zhodnotil závěr  rallyové sezony také manažer projektu Autoklub Peugeot Rally Talent, Stanislav Kafka: „Výkon ve Vsetíně byl potvrzením naší celoroční snahy posunout posádku projektu Autoklub Peugeot Rally Talent k předním místům ve výsledkových listinách. Absolutní umístění na posledním podniku Rallysprint série, která je vypsaná pro vozidla s jednou poháněnou nápravou a pódiová umístění ve všech kategoriích a třídách v rámci Mistrovství ČR v rally znamenají spokojenost celého realizačního týmu,“ krátce uzavřel tuzemskou část letošní sezony Stanislav Kafka.

Zraky všech členů týmu se teď již upírají k dalšímu podniku European Central Rally Trophy, který se koná ve dnech 27. až 29. října v rámci 19. ročníku německé Lausitz Rally. I přes vynechání zářijové Rally Croatia budou Filip Mareš s Honzou Hlouškem při své premiéře na šotolině hájit průběžně vedoucí pozici v rámci hodnocení ERT 3, tedy vozů s jednou poháněnou nápravou.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.