Krásné podzimní počasí zdobící kopcovitou vsetínskou krajinou přivítalo o předešlém víkendu všechny účastníky posledního bodovaného závodu, pořádaného v letošním roce na území ČR.
Na startu již XIII. Rally Vsetín, nechyběla ani posádka čerstvých juniorských mistrů ČR, tedy Filip Mareš a Jan Hloušek. Mladíci reprezentující barvy projektu Autoklub Peugeot Rally Talent tak letos premiérově zavítali na tratě Rallysprint série, kde na ně čekalo porovnání s tradičně početnou a kvalitní konkurencí.
„Na Rally Vsetín jsme se velmi těšili. Tamní tratě nám svým charakterem vyhovují a bez tlaku na výsledek jsme si chtěli závod především užít. Určitě bylo naším záměrem bojovat o co možná nejlepší pozice, na paměti jsme ale měli také vidinu startu na šotolinové Lausitz Rally, o nějž jsme se nějakou hloupou chybou nehodlali připravit,“ začíná povídání semčický jezdec a pokračuje: „První sekce soutěže se nesla v duchu hledání správného tempa. To se nám naštěstí brzy podařilo a od začátku jsme byli v souboji o čelo dvoukolek. Jízdou jsme se opravdu bavili a radost mi dělala i změna v nastavení našeho Peugeotu 208 R2, kterou jsme po Rally Příbram udělali. Auto fungovalo skvěle, a tak se nám dařilo zajíždět dokonce 6. časy v absolutním pořadí a v průběžném hodnocení závodu jsme figurovali jen o příčku níže.“ Dvě rychlostní zkoušky před koncem Rally Vsetín, tak Filip s Honzou okupovali 2. místo v rámci RSS a byli stále „na dostřel“ od příčky vedoucí. „Bohužel mi druhý průjezd krásnou RZ Jabloňová příliš nesedl. Udělal jsem několik drobných chyb, které v tom vysokém tempu, jaké se jelo, znamenaly rozhodující ztrátu. To mě pochopitelně bezprostředně po skončení závodu velmi mrzelo, přesto jsme nakonec neodjížděli nikterak smutní. Sedmé místo v absolutním pořadí dokazuje, že se v dvoukolkách jelo opravdu velmi rychle, souboje s našimi soupeři jsme si hodně užívali a děkuji jim za ně. Bylo to krásné závodění, které se snad líbilo i přihlížejícím divákům,“ uzavírá povídání o úspěšné vsetínské soutěži Filip Mareš.
Svými slovy zhodnotil závěr rallyové sezony také manažer projektu Autoklub Peugeot Rally Talent, Stanislav Kafka: „Výkon ve Vsetíně byl potvrzením naší celoroční snahy posunout posádku projektu Autoklub Peugeot Rally Talent k předním místům ve výsledkových listinách. Absolutní umístění na posledním podniku Rallysprint série, která je vypsaná pro vozidla s jednou poháněnou nápravou a pódiová umístění ve všech kategoriích a třídách v rámci Mistrovství ČR v rally znamenají spokojenost celého realizačního týmu,“ krátce uzavřel tuzemskou část letošní sezony Stanislav Kafka.
Zraky všech členů týmu se teď již upírají k dalšímu podniku European Central Rally Trophy, který se koná ve dnech 27. až 29. října v rámci 19. ročníku německé Lausitz Rally. I přes vynechání zářijové Rally Croatia budou Filip Mareš s Honzou Hlouškem při své premiéře na šotolině hájit průběžně vedoucí pozici v rámci hodnocení ERT 3, tedy vozů s jednou poháněnou nápravou.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.