Krásné podzimní počasí zdobící kopcovitou vsetínskou krajinou přivítalo o předešlém víkendu všechny účastníky posledního bodovaného závodu, pořádaného v letošním roce na území ČR.
Na startu již XIII. Rally Vsetín, nechyběla ani posádka čerstvých juniorských mistrů ČR, tedy Filip Mareš a Jan Hloušek. Mladíci reprezentující barvy projektu Autoklub Peugeot Rally Talent tak letos premiérově zavítali na tratě Rallysprint série, kde na ně čekalo porovnání s tradičně početnou a kvalitní konkurencí.
„Na Rally Vsetín jsme se velmi těšili. Tamní tratě nám svým charakterem vyhovují a bez tlaku na výsledek jsme si chtěli závod především užít. Určitě bylo naším záměrem bojovat o co možná nejlepší pozice, na paměti jsme ale měli také vidinu startu na šotolinové Lausitz Rally, o nějž jsme se nějakou hloupou chybou nehodlali připravit,“ začíná povídání semčický jezdec a pokračuje: „První sekce soutěže se nesla v duchu hledání správného tempa. To se nám naštěstí brzy podařilo a od začátku jsme byli v souboji o čelo dvoukolek. Jízdou jsme se opravdu bavili a radost mi dělala i změna v nastavení našeho Peugeotu 208 R2, kterou jsme po Rally Příbram udělali. Auto fungovalo skvěle, a tak se nám dařilo zajíždět dokonce 6. časy v absolutním pořadí a v průběžném hodnocení závodu jsme figurovali jen o příčku níže.“ Dvě rychlostní zkoušky před koncem Rally Vsetín, tak Filip s Honzou okupovali 2. místo v rámci RSS a byli stále „na dostřel“ od příčky vedoucí. „Bohužel mi druhý průjezd krásnou RZ Jabloňová příliš nesedl. Udělal jsem několik drobných chyb, které v tom vysokém tempu, jaké se jelo, znamenaly rozhodující ztrátu. To mě pochopitelně bezprostředně po skončení závodu velmi mrzelo, přesto jsme nakonec neodjížděli nikterak smutní. Sedmé místo v absolutním pořadí dokazuje, že se v dvoukolkách jelo opravdu velmi rychle, souboje s našimi soupeři jsme si hodně užívali a děkuji jim za ně. Bylo to krásné závodění, které se snad líbilo i přihlížejícím divákům,“ uzavírá povídání o úspěšné vsetínské soutěži Filip Mareš.
Svými slovy zhodnotil závěr rallyové sezony také manažer projektu Autoklub Peugeot Rally Talent, Stanislav Kafka: „Výkon ve Vsetíně byl potvrzením naší celoroční snahy posunout posádku projektu Autoklub Peugeot Rally Talent k předním místům ve výsledkových listinách. Absolutní umístění na posledním podniku Rallysprint série, která je vypsaná pro vozidla s jednou poháněnou nápravou a pódiová umístění ve všech kategoriích a třídách v rámci Mistrovství ČR v rally znamenají spokojenost celého realizačního týmu,“ krátce uzavřel tuzemskou část letošní sezony Stanislav Kafka.
Zraky všech členů týmu se teď již upírají k dalšímu podniku European Central Rally Trophy, který se koná ve dnech 27. až 29. října v rámci 19. ročníku německé Lausitz Rally. I přes vynechání zářijové Rally Croatia budou Filip Mareš s Honzou Hlouškem při své premiéře na šotolině hájit průběžně vedoucí pozici v rámci hodnocení ERT 3, tedy vozů s jednou poháněnou nápravou.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.