Letošní rallysprinotvý šampionát v Česku uzavřela tradiční Rally Vsetín. Pro zlínský CERS Faster Rally Team se jedná o prakticky domácí podnik a tak nastoupil hned se čtveřicí soutěžních posádek bojujících v širokém spektru vypsaných tříd.
Ondřej Bisaha se stejně jako na srpnové Barum rally posadil do vozu se spolujezdcem Jiřím Hovorkou a jejich cílem byl co nejlepší výsledek v absolutní klasifikaci rally a poháru P2+. Na trať tentokrát ovšem nevyrazili s Fordem Fiesta R5, nýbrž jednorázově se Škodou Fabií R5 MM Rally Teamu, se kterou letošní slovenské mistrovství vyhrál Pavel Valoušek. I přes doposud neznámou techniku hned od prvních ranních kilometrů Ondřej s Jirkou potvrzovali svůj trend kontinuálního zrychlování, když úvodní sekci zakončili průběžným třetím místem. Po úvodní servisní přestávce přišla na řadu hlavní sekce čtyř po sobě jdoucích rychlostních zkoušek, během kterých posádka zaznamenala dokonce jeden absolutně nejrychlejší a jeden druhý nejlepší čas, a v celkovém pořadí díky tomu poskočila na celkové druhé místo. Ani v závěrečné části Ondra s Jirkou nepolevili a druhé místo bezpečně udrželi a do cíle ve Vsetíně si dojeli pro zasloužené stříbrné věnce. Je to vůbec poprvé, kdy se posádka CERS Faster Rally Teamu probojovala na podium v absolutní klasifikaci. Po loňském zisku titulu absolutního vítěze v Rallysprint sérii se jedná o další zásadní bod v jezdecké kariéře Ondřeje Bisahy. „Soutěž s tímhle autem pro nás byla velkou výzvou. Předsoutěžní test byl jen krátký, ale už na něm jsme si s Jirkou vzpomněli, jak se letělo na barumce a zrovna nasazení je u fabie velmi důležité. Soutěž jsme jeli na hranici mých aktuálních dovedností. Škoda jen, že jsme ji absolvovali na gumách, které neznáme a ráno jsme kvůli tomu i něco ztratili. Jednou nám i zhasl motor při startu do RZ, což v těsném sevření soupeřů taky nepřidalo. Ale výsledek je nakonec super. Chtěl bych poděkovat klukům od MM Rally Teamu za skvěle nachystané auto a za podporu našim partnerům a fanouškům, kterých bylo kolem trati opět hodně,“ řekl v cíli spokojený Ondřej Bisaha, který díky vsetínskému výsledku poskočil na konečné třetí místo v hodnocení poháru P2+.
V rámci Rallysprint série v nejvyšší třídě 5 nastoupili Jakub Rejlek a Libor Hlisnikovský. Startovali jako obvykle s Citroënem DS3 R3T MAX. Pro Kubu je letošní sezona hlavně o sbírání zkušeností v rally, přesto se s Liborem díky stabilním výsledkům dostal na průběžné třetí místo ve třídě a jeho udržení bylo také hlavní metou pro valašský podnik. Kuba s Liborem úvodní sekci pojali v opatrnějším tempu, přeci jen v závodním voze naposledy seděli v Pačejově před téměř třemi měsíci, postupně ale zrychlovali a zabydleli se na třetím místě v hodnocení třídy 5. V jedné z vložek dokonce zaznamenali druhý nejrychlejší čas, v těch ostatních se pravidelně umisťovali hned za tandemem rivalů bojujících o celkové prvenství. „Po třech odjetých rallysprintech jsem si začal říkat, že jsme prošli tou nejhorší skolou a už bude všechno jen snazší a lepší. Pak jsme ale přijeli na trénink první vsetínské RZ a mě spadla brada. Tak těžké, ale zároveň krásné rychlostní zkoušky jsem opravdu nečekal. Před startem jsem byl v sobotu ráno opravdu nervózní. V autě jsem dlouho neseděl a opět jsme nestihli test před soutěží. Navíc se nám nepovedl vstup do první zkoušky. Kromě toho, že jsme začali hrozně opatrně, tak jsme dostali pomalý defekt na levém zadním kole a ještě nám z nádobky v autě přetekla brzdová kapalina. To mě ještě více rozhodilo a čas na první RZ byl strašný. Hned za ní jsme museli měnit kolo a moje nervozita se přenesla i do druhé zkoušky, od prvního servisu se to ale v dobré obrátilo a konečně jsme začali zrychlovat. Potěšil nás pátý čas celkově v RSS na krátké vložce Vidče, od tohoto okamžiku jsme si vsetínský rallysprint s Liborem opravdu užívali. Nakonec se nám podařilo obsadit třetí místo ve třídě 5 s dostatečným náskokem na čtvrtého, poslední zkouška byla zároveň příjemnou oslavou třetího místa také v celkovém hodnocení třídy 5. Po projetí cílem se mi hodně ulevilo, protože to pro nás byla extrémně náročná sezóna s velmi rychlým autem. Samozřejmě, že jsme nedosahovali časů prvních dvou v naší třídě, ale od začátku jsme získali velké množství zkušeností a posunuli se kupředu. Ondra Bisaha nám byl skvělým rádcem a doufám, že jsme v českém rally světě ostudu neudělali. Rádi bychom se objevili na rallyshow v Mostě a ještě na Pražském rallysprintu. Láká nás také show na Slovakiaringu, ale všechno závisí na financích a partnerech,“ říká po úspěšně zvládnuté premiérové sezoně v rally Jakub Rejlek.
Ve třídě 6 byl CERS Faster Rally Team zastoupen prostřednictvím posádky Marcel Svačina – Petr Těšínský startující s osvědčeným Citroënem C2R2 Max. V této konkrétní třídě letos konkurence mimořádně posílila a Marcel s Petrem to pocítila i na vsetínské soutěži. „Na Vsetín jsme se pečlivě připravili a chtěli zajet dobrý výsledek, abychom udrželi celkové 5. místo v RSS. Do závodu jsme vstoupili s maximálním nasazením a první sekci jeli na našem limitu. Tempo některých soupeřů bylo ale neuvěřitelné. Tak rychle se snad ještě nikdy v 2WD za moji kariéru nejelo. Celý závod jsme drželi vysoké tempo a nemáme se za co stydět. Škoda jen naší špatné volby pneu v druhé sekci, čímž jsme několik vložek ztráceli. Ale po bitvě je každý generál, závod jsme si na krásných tratích i tak moc užili. Z naší strany jsme udělali jezdecky maximum a nemusí nás nic mrzet, soupeři před námi předvedli obdivuhodný výkon,“ řekl po dojezdu do cíle Marcel Svačina, který s Petrem Těšínským nakonec vsetínskou rally zakončil desátým místem ve třídě 6.
Po vynechaném Pačejově se do Rallysprint série vrátili Petr a Pavel Jurečkovi startující s Hondou Civic VTi ve třídě 9. Bratrské duo se v předešlých závodech pravidelně umisťovalo na medailových pozicích a před vsetínskou rally klukům patřilo průběžné druhé místo. Při absenci hlavního soupeře v boji o tuto pozici v celkové klasifikaci se Petrovi s Pavlem situace o něco usnadnila, přesto museli na trati držet nervy na uzdě a další soupeře za svými zády. Samotná rally se pro Petra s Pavlem vyvíjela příznivě, v první vložce zajeli druhý čas a ve všech následujících byli nejhůře čtvrtí. Stabilní jízda bez chyb nakonec stačila na třetí místo ve třídě a jemu odpovídající bodový přísun bohatě pojistil také zmínéný stříbrný post v klasifikaci šampionátu.
Pro CERS Faster Rally Team se vsetínskou soutěží uzavřela část podniků započítaných do českých šampionátů, do konce sezony jej však čeká ještě několik volných a exhibičních podniků. Tím prvním bude The Most Rally konaná koncem října v areálu mosteckého autodromu. V polovině listopadu pak přijde na řadu podobná akce na Slovakiaringu, kam zlínská stáj pravidelně zajíždí už několik let. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com,www.fb.com/cersperformance a www.fb.com/fasterrally1!
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.