Dvanáste miesto absolútneho poradia, ale aj tretie v rámci Pohára organizátora. Taká je konečná bilancia bratov Lapdavských, ktorí v rámci XII. Bonver Partr Rally Vsetín reprezentovali Slovak National Hill Climb Team.
Všetko začalo výborným siedmym miestom absolútneho poradia po prvom meranom úseku. Po druhom teste síce prišiel drobný prepad na desiatu priečku, no strata na niekoľko vyššie položené priečky však nebola nijako dramatická a všetko bolo viac menej otvorené. Prišiel však prejazd do servisu a zrazu pri posádke Lukáš a Július Lapdavskí svietila penalizácia 30 sekúnd.
„Po našej penalizácii a následnej konzultácii s inými posádkami sme sa dozvedeli, že sa už v minulosti stalo, že niektoré značky boli v itinerári Rally Vsetín chybne uvedené. V tomto roku sme sa s týmto neduhom žiaľ stretli aj my, keď pri presune z rýchlostnej skúšky sme sa na takejto jednej značke pomýlili aj my. Tá v itinerári bola nakreslená inak ako vyzerala v skutočnosti, čo samozrejme malo za následok fakt, že sme vo Vsetíne zablúdili a do časovej kontroly sme prišli o tri minúty neskôr. To malo za následok, že sme boli potrestaní 30 sekundovou penalizáciou,“ vysvetlil dôvod penalizácie Lukáš Lapdavský.
Už spomínaná penalizácia zároveň posunula slovenskú posádku, až na 29 miesto absolútneho poradia, čo nebola veľmi lichotivá bilancia. Chalani sa však nevzdávajú ľahko a tak od ďalšej rýchlostnej skúšky nasadili stíhaciu jazdu, pričom sa v rámci nej postupne prepracovávali absolútnym poradím smerom hore. Výsledkom bolo dvanáste miesto absolútneho poradia, tretie v triede, ale aj tretie v rámci Pohára organizátora.
„Mrzí nás tá penalizácia. Keby sme ju nemali, mohli sme dojazdiť v prvej ôsmom mieste absolútneho poradia a prvý v triede. Na keby sa však rally nejazdí, bola to naša chyba a nemôžeme sa na nič vyhovárať. Na druhej strane sme si vďaka stíhacej jazde perfektne zajazdili. Technika fungovala špičkovo a my sme boli nakoniec spokojní, že sme súťaž ukončili až na cieľovej rampe. Samozrejme vďaka patrí všetkým partnerom, ale aj mechanikom a v konečnom dôsledku všetkým čo nám držali palce,“ ukončil rozprávanie Lukáš Lapdavský.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.