Dvanáste miesto absolútneho poradia, ale aj tretie v rámci Pohára organizátora. Taká je konečná bilancia bratov Lapdavských, ktorí v rámci XII. Bonver Partr Rally Vsetín reprezentovali Slovak National Hill Climb Team.
Všetko začalo výborným siedmym miestom absolútneho poradia po prvom meranom úseku. Po druhom teste síce prišiel drobný prepad na desiatu priečku, no strata na niekoľko vyššie položené priečky však nebola nijako dramatická a všetko bolo viac menej otvorené. Prišiel však prejazd do servisu a zrazu pri posádke Lukáš a Július Lapdavskí svietila penalizácia 30 sekúnd.
„Po našej penalizácii a následnej konzultácii s inými posádkami sme sa dozvedeli, že sa už v minulosti stalo, že niektoré značky boli v itinerári Rally Vsetín chybne uvedené. V tomto roku sme sa s týmto neduhom žiaľ stretli aj my, keď pri presune z rýchlostnej skúšky sme sa na takejto jednej značke pomýlili aj my. Tá v itinerári bola nakreslená inak ako vyzerala v skutočnosti, čo samozrejme malo za následok fakt, že sme vo Vsetíne zablúdili a do časovej kontroly sme prišli o tri minúty neskôr. To malo za následok, že sme boli potrestaní 30 sekundovou penalizáciou,“ vysvetlil dôvod penalizácie Lukáš Lapdavský.
Už spomínaná penalizácia zároveň posunula slovenskú posádku, až na 29 miesto absolútneho poradia, čo nebola veľmi lichotivá bilancia. Chalani sa však nevzdávajú ľahko a tak od ďalšej rýchlostnej skúšky nasadili stíhaciu jazdu, pričom sa v rámci nej postupne prepracovávali absolútnym poradím smerom hore. Výsledkom bolo dvanáste miesto absolútneho poradia, tretie v triede, ale aj tretie v rámci Pohára organizátora.
„Mrzí nás tá penalizácia. Keby sme ju nemali, mohli sme dojazdiť v prvej ôsmom mieste absolútneho poradia a prvý v triede. Na keby sa však rally nejazdí, bola to naša chyba a nemôžeme sa na nič vyhovárať. Na druhej strane sme si vďaka stíhacej jazde perfektne zajazdili. Technika fungovala špičkovo a my sme boli nakoniec spokojní, že sme súťaž ukončili až na cieľovej rampe. Samozrejme vďaka patrí všetkým partnerom, ale aj mechanikom a v konečnom dôsledku všetkým čo nám držali palce,“ ukončil rozprávanie Lukáš Lapdavský.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.