Lapdavských špičková stíhacia jazda vo Vsetíne

Rally Vsetín (CZE)
Rally Vsetín (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miro Majláth 18. října 2016 18:00
Sdílej:

Dvanáste miesto absolútneho poradia, ale aj tretie v rámci Pohára organizátora. Taká je konečná bilancia bratov Lapdavských, ktorí v rámci XII. Bonver Partr Rally Vsetín reprezentovali Slovak National Hill Climb Team.

Všetko začalo výborným siedmym miestom absolútneho poradia po prvom meranom úseku. Po druhom teste síce prišiel drobný prepad na desiatu priečku, no strata na niekoľko vyššie položené priečky však nebola nijako dramatická a všetko bolo viac menej otvorené. Prišiel však prejazd do servisu a zrazu pri posádke Lukáš a Július Lapdavskí svietila penalizácia 30 sekúnd.

„Po našej penalizácii a následnej konzultácii s inými posádkami sme sa dozvedeli, že sa už v minulosti stalo, že niektoré značky boli v itinerári Rally Vsetín chybne uvedené. V tomto roku sme sa s týmto neduhom žiaľ stretli aj my, keď pri presune z rýchlostnej skúšky sme sa na takejto jednej značke pomýlili aj my. Tá v itinerári bola nakreslená inak ako vyzerala v skutočnosti, čo samozrejme malo za následok fakt, že sme vo Vsetíne zablúdili a do časovej kontroly sme prišli o tri minúty neskôr. To malo za následok, že sme boli potrestaní 30 sekundovou penalizáciou,“ vysvetlil dôvod penalizácie Lukáš Lapdavský.

Už spomínaná penalizácia zároveň posunula slovenskú posádku, až na 29 miesto absolútneho poradia, čo nebola veľmi lichotivá bilancia. Chalani sa však nevzdávajú ľahko a tak od ďalšej rýchlostnej skúšky nasadili stíhaciu jazdu, pričom sa v rámci nej postupne prepracovávali absolútnym poradím smerom hore. Výsledkom bolo dvanáste miesto absolútneho poradia, tretie v triede, ale aj tretie v rámci Pohára organizátora.

„Mrzí nás tá penalizácia. Keby sme ju nemali, mohli sme dojazdiť v prvej ôsmom mieste absolútneho poradia a prvý v triede. Na keby sa však rally nejazdí, bola to naša chyba a nemôžeme sa na nič vyhovárať. Na druhej strane sme si vďaka stíhacej jazde perfektne zajazdili. Technika fungovala špičkovo a my sme boli nakoniec spokojní, že sme súťaž ukončili až na cieľovej rampe. Samozrejme vďaka patrí všetkým partnerom, ale aj mechanikom a v konečnom dôsledku všetkým čo nám držali palce,“ ukončil rozprávanie Lukáš Lapdavský.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.