Dvanáste miesto absolútneho poradia, ale aj tretie v rámci Pohára organizátora. Taká je konečná bilancia bratov Lapdavských, ktorí v rámci XII. Bonver Partr Rally Vsetín reprezentovali Slovak National Hill Climb Team.
Všetko začalo výborným siedmym miestom absolútneho poradia po prvom meranom úseku. Po druhom teste síce prišiel drobný prepad na desiatu priečku, no strata na niekoľko vyššie položené priečky však nebola nijako dramatická a všetko bolo viac menej otvorené. Prišiel však prejazd do servisu a zrazu pri posádke Lukáš a Július Lapdavskí svietila penalizácia 30 sekúnd.
„Po našej penalizácii a následnej konzultácii s inými posádkami sme sa dozvedeli, že sa už v minulosti stalo, že niektoré značky boli v itinerári Rally Vsetín chybne uvedené. V tomto roku sme sa s týmto neduhom žiaľ stretli aj my, keď pri presune z rýchlostnej skúšky sme sa na takejto jednej značke pomýlili aj my. Tá v itinerári bola nakreslená inak ako vyzerala v skutočnosti, čo samozrejme malo za následok fakt, že sme vo Vsetíne zablúdili a do časovej kontroly sme prišli o tri minúty neskôr. To malo za následok, že sme boli potrestaní 30 sekundovou penalizáciou,“ vysvetlil dôvod penalizácie Lukáš Lapdavský.
Už spomínaná penalizácia zároveň posunula slovenskú posádku, až na 29 miesto absolútneho poradia, čo nebola veľmi lichotivá bilancia. Chalani sa však nevzdávajú ľahko a tak od ďalšej rýchlostnej skúšky nasadili stíhaciu jazdu, pričom sa v rámci nej postupne prepracovávali absolútnym poradím smerom hore. Výsledkom bolo dvanáste miesto absolútneho poradia, tretie v triede, ale aj tretie v rámci Pohára organizátora.
„Mrzí nás tá penalizácia. Keby sme ju nemali, mohli sme dojazdiť v prvej ôsmom mieste absolútneho poradia a prvý v triede. Na keby sa však rally nejazdí, bola to naša chyba a nemôžeme sa na nič vyhovárať. Na druhej strane sme si vďaka stíhacej jazde perfektne zajazdili. Technika fungovala špičkovo a my sme boli nakoniec spokojní, že sme súťaž ukončili až na cieľovej rampe. Samozrejme vďaka patrí všetkým partnerom, ale aj mechanikom a v konečnom dôsledku všetkým čo nám držali palce,“ ukončil rozprávanie Lukáš Lapdavský.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.