Příbramské rozpaky Martina Vlčka

37. SVK Rally Příbram (CZE)
37. SVK Rally Příbram (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 7. října 2016 15:24
Sdílej:

„Přesně takto nemá vypadat trať rally.“ Tímto poněkud přísným hodnocením zahájil svoje ohlédnutí za právě odjetou příbramskou rally Martin Vlček. Obnovení kdysi slavné středočeské soutěže patřilo k nejlepším zprávám letošní sezony, po seznamovacích jízdách ale nadšení soutěžních posádek postupně chladlo. V plné míře to potvrdily dosahované rychlostní průměry v sobotní etapě. I přes množství retardérů musel být druhý průjezd první „erzety“ dokonce zrušen.

„Charakter příjezdových tratí mnohdy více připomínal rychlostní zkoušku než „erzeta“ samotná. Po mnoha minutách strávených v omezovači a průměrné rychlosti hodně nad 120 km/h jsem si říkal, že tohle opravdu nemám zapotřebí. Technické problémy jsme sice měli, na dobré náladě nám nepřidaly, ale takto nasbírané kilometry tratě mi sobotní etapu opravdu otrávily,“ neskrýval svoje rozladění „Vlčák“.

Příbramské tratě příliš nepadly do oka ani „Vlčákově“ fiestě. Na čtvrtém testu praskla olejová hadice od chladiče, a jelikož se její oprava v servisu protáhla, přibyla na konto posádky 80sekundová penalizace. Myšlenky na vylepšení páté pozice rázem vystřídala snaha o opětovný návrat do první desítky. „Fiesta už je opravená, ale strávili jsme dost času za autem, které jelo po defektu. Zítra budeme dělat, že se dnes nic nestalo a snad si zlepšíme chuť,“ dodal Martin v cíli etapy. Z devátého místa po prvním dni už vedla cesta posádky Svarmetal Motorsportu jedině vzhůru. Dva druhé a jeden třetí čas potvrdily, že trojice „Vlčák“ – Jindřiška – Fiesta R5 nic neztratila ze svojí konkurenceschopnosti. Výsledkem bylo po všech peripetiích přijatelné páté místo a slušný příděl bodů do tabulky. „V neděli naštěstí začalo pršet a radikálně se změnil charakter tratě, takže jsme i s výrazně nižší maximální rychlostí našeho auta mohli bojovat o přední příčky. „Erzety“ byly výrazně techničtější než včera a svezení jsme si začali užívat,“ hodnotil neděli Martin, který v konečném pořadí Mistrovství ČR v rally postoupil na sedmou pozici. Solidní výsledek však nedokázal zcela rozehnat pachuť nad závěrečným podnikem sezony. „Většinou jsem zvyklý být vděčný pořadatelům za každý kilometr tratě, ale v tomto případě tomu tak není. O časovém harmonogramu a úrovni cílové rampy kdesi v polích bez lidí snad taky nebudu hovořit. Abych ale jen nekritizoval pořadatele, našel jsem i pozitivní věci - chybějící „protikatovací“ zábrany mi zvedly náladu a mohl jsem si pořádně užít řezání zatáček. Otázkou ale je, jestli i toto v konečném důsledku není mínus ve vztahu k obcím.“

A jaké bylo hodnocení Jindřišky? „Jelikož letošní Příbram byla pro mě i Martina třetím pokusem o dojetí až na cílovou rampu, úkol byl jasný. Jak se ale zdálo hned od začátku, Příbram je pro nás asi zakletá. Bohužel, poprvé nás u fiesty pozlobila technika a už jsme mysleli, že nedojedeme ani do prvního servisu. V sobotu nám nebrala chuť do závodění jen veliká ztráta, ale i fakt, že rychlostní zkoušky byly až nebezpečně rychlé a spíše než o zručnost a umění pilota šlo o maximální rychlost vozu. V neděli se nám dařilo postupně stahovat ztrátu a taky charakteristika „erzet“ se nám líbila víc. To, že se po takové penalizaci dostaneme až na páté místo, bylo příjemným překvapením. Jsem moc ráda, že nás technika nezastavila úplně a my měli možnost se poprvé podívat na cílovou rampu Rally Příbram.“

Dodejme, že pro posádku Svarmetal Motorsportu ještě sezona nekončí. Jelikož mají našlápnuto k druhé pozici v celoročním hodnocení Poháru 2+, nebudou chybět ani na startu Bonver – Partr rally Vsetín, která se uskuteční v sobotu 15. října 2016.

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.