„Přesně takto nemá vypadat trať rally.“ Tímto poněkud přísným hodnocením zahájil svoje ohlédnutí za právě odjetou příbramskou rally Martin Vlček. Obnovení kdysi slavné středočeské soutěže patřilo k nejlepším zprávám letošní sezony, po seznamovacích jízdách ale nadšení soutěžních posádek postupně chladlo. V plné míře to potvrdily dosahované rychlostní průměry v sobotní etapě. I přes množství retardérů musel být druhý průjezd první „erzety“ dokonce zrušen.
„Charakter příjezdových tratí mnohdy více připomínal rychlostní zkoušku než „erzeta“ samotná. Po mnoha minutách strávených v omezovači a průměrné rychlosti hodně nad 120 km/h jsem si říkal, že tohle opravdu nemám zapotřebí. Technické problémy jsme sice měli, na dobré náladě nám nepřidaly, ale takto nasbírané kilometry tratě mi sobotní etapu opravdu otrávily,“ neskrýval svoje rozladění „Vlčák“.
Příbramské tratě příliš nepadly do oka ani „Vlčákově“ fiestě. Na čtvrtém testu praskla olejová hadice od chladiče, a jelikož se její oprava v servisu protáhla, přibyla na konto posádky 80sekundová penalizace. Myšlenky na vylepšení páté pozice rázem vystřídala snaha o opětovný návrat do první desítky. „Fiesta už je opravená, ale strávili jsme dost času za autem, které jelo po defektu. Zítra budeme dělat, že se dnes nic nestalo a snad si zlepšíme chuť,“ dodal Martin v cíli etapy. Z devátého místa po prvním dni už vedla cesta posádky Svarmetal Motorsportu jedině vzhůru. Dva druhé a jeden třetí čas potvrdily, že trojice „Vlčák“ – Jindřiška – Fiesta R5 nic neztratila ze svojí konkurenceschopnosti. Výsledkem bylo po všech peripetiích přijatelné páté místo a slušný příděl bodů do tabulky. „V neděli naštěstí začalo pršet a radikálně se změnil charakter tratě, takže jsme i s výrazně nižší maximální rychlostí našeho auta mohli bojovat o přední příčky. „Erzety“ byly výrazně techničtější než včera a svezení jsme si začali užívat,“ hodnotil neděli Martin, který v konečném pořadí Mistrovství ČR v rally postoupil na sedmou pozici. Solidní výsledek však nedokázal zcela rozehnat pachuť nad závěrečným podnikem sezony. „Většinou jsem zvyklý být vděčný pořadatelům za každý kilometr tratě, ale v tomto případě tomu tak není. O časovém harmonogramu a úrovni cílové rampy kdesi v polích bez lidí snad taky nebudu hovořit. Abych ale jen nekritizoval pořadatele, našel jsem i pozitivní věci - chybějící „protikatovací“ zábrany mi zvedly náladu a mohl jsem si pořádně užít řezání zatáček. Otázkou ale je, jestli i toto v konečném důsledku není mínus ve vztahu k obcím.“
A jaké bylo hodnocení Jindřišky? „Jelikož letošní Příbram byla pro mě i Martina třetím pokusem o dojetí až na cílovou rampu, úkol byl jasný. Jak se ale zdálo hned od začátku, Příbram je pro nás asi zakletá. Bohužel, poprvé nás u fiesty pozlobila technika a už jsme mysleli, že nedojedeme ani do prvního servisu. V sobotu nám nebrala chuť do závodění jen veliká ztráta, ale i fakt, že rychlostní zkoušky byly až nebezpečně rychlé a spíše než o zručnost a umění pilota šlo o maximální rychlost vozu. V neděli se nám dařilo postupně stahovat ztrátu a taky charakteristika „erzet“ se nám líbila víc. To, že se po takové penalizaci dostaneme až na páté místo, bylo příjemným překvapením. Jsem moc ráda, že nás technika nezastavila úplně a my měli možnost se poprvé podívat na cílovou rampu Rally Příbram.“
Dodejme, že pro posádku Svarmetal Motorsportu ještě sezona nekončí. Jelikož mají našlápnuto k druhé pozici v celoročním hodnocení Poháru 2+, nebudou chybět ani na startu Bonver – Partr rally Vsetín, která se uskuteční v sobotu 15. října 2016.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.