„Přesně takto nemá vypadat trať rally.“ Tímto poněkud přísným hodnocením zahájil svoje ohlédnutí za právě odjetou příbramskou rally Martin Vlček. Obnovení kdysi slavné středočeské soutěže patřilo k nejlepším zprávám letošní sezony, po seznamovacích jízdách ale nadšení soutěžních posádek postupně chladlo. V plné míře to potvrdily dosahované rychlostní průměry v sobotní etapě. I přes množství retardérů musel být druhý průjezd první „erzety“ dokonce zrušen.
„Charakter příjezdových tratí mnohdy více připomínal rychlostní zkoušku než „erzeta“ samotná. Po mnoha minutách strávených v omezovači a průměrné rychlosti hodně nad 120 km/h jsem si říkal, že tohle opravdu nemám zapotřebí. Technické problémy jsme sice měli, na dobré náladě nám nepřidaly, ale takto nasbírané kilometry tratě mi sobotní etapu opravdu otrávily,“ neskrýval svoje rozladění „Vlčák“.
Příbramské tratě příliš nepadly do oka ani „Vlčákově“ fiestě. Na čtvrtém testu praskla olejová hadice od chladiče, a jelikož se její oprava v servisu protáhla, přibyla na konto posádky 80sekundová penalizace. Myšlenky na vylepšení páté pozice rázem vystřídala snaha o opětovný návrat do první desítky. „Fiesta už je opravená, ale strávili jsme dost času za autem, které jelo po defektu. Zítra budeme dělat, že se dnes nic nestalo a snad si zlepšíme chuť,“ dodal Martin v cíli etapy. Z devátého místa po prvním dni už vedla cesta posádky Svarmetal Motorsportu jedině vzhůru. Dva druhé a jeden třetí čas potvrdily, že trojice „Vlčák“ – Jindřiška – Fiesta R5 nic neztratila ze svojí konkurenceschopnosti. Výsledkem bylo po všech peripetiích přijatelné páté místo a slušný příděl bodů do tabulky. „V neděli naštěstí začalo pršet a radikálně se změnil charakter tratě, takže jsme i s výrazně nižší maximální rychlostí našeho auta mohli bojovat o přední příčky. „Erzety“ byly výrazně techničtější než včera a svezení jsme si začali užívat,“ hodnotil neděli Martin, který v konečném pořadí Mistrovství ČR v rally postoupil na sedmou pozici. Solidní výsledek však nedokázal zcela rozehnat pachuť nad závěrečným podnikem sezony. „Většinou jsem zvyklý být vděčný pořadatelům za každý kilometr tratě, ale v tomto případě tomu tak není. O časovém harmonogramu a úrovni cílové rampy kdesi v polích bez lidí snad taky nebudu hovořit. Abych ale jen nekritizoval pořadatele, našel jsem i pozitivní věci - chybějící „protikatovací“ zábrany mi zvedly náladu a mohl jsem si pořádně užít řezání zatáček. Otázkou ale je, jestli i toto v konečném důsledku není mínus ve vztahu k obcím.“
A jaké bylo hodnocení Jindřišky? „Jelikož letošní Příbram byla pro mě i Martina třetím pokusem o dojetí až na cílovou rampu, úkol byl jasný. Jak se ale zdálo hned od začátku, Příbram je pro nás asi zakletá. Bohužel, poprvé nás u fiesty pozlobila technika a už jsme mysleli, že nedojedeme ani do prvního servisu. V sobotu nám nebrala chuť do závodění jen veliká ztráta, ale i fakt, že rychlostní zkoušky byly až nebezpečně rychlé a spíše než o zručnost a umění pilota šlo o maximální rychlost vozu. V neděli se nám dařilo postupně stahovat ztrátu a taky charakteristika „erzet“ se nám líbila víc. To, že se po takové penalizaci dostaneme až na páté místo, bylo příjemným překvapením. Jsem moc ráda, že nás technika nezastavila úplně a my měli možnost se poprvé podívat na cílovou rampu Rally Příbram.“
Dodejme, že pro posádku Svarmetal Motorsportu ještě sezona nekončí. Jelikož mají našlápnuto k druhé pozici v celoročním hodnocení Poháru 2+, nebudou chybět ani na startu Bonver – Partr rally Vsetín, která se uskuteční v sobotu 15. října 2016.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.