Přestože nastávající Rally Cyprus byla v původních plánech Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta, ve startovní listině závěrečného podniku evropského šampionátu byste je letos hledali marně.
Jaromír Tarabus s Danem Trunkátem mají z kyperské soutěže na kontě dvě čtvrtá místa z loňska a z roku 2010, ale letos tyto pozice nebudou moci obhajovat. „Nečekané finanční výdaje na opravu poškozeného motoru po střetu s kamenem v Estonsku a na opravu auta po havárii na Barumce bohužel znamenají, že už se nám nepodařilo sehnat finance na závěrečný podnik ME na Kypru. Mrzí nás to hlavně proto, že od čtvrtého místa v evropské kvalifikaci nás díky hodně vyrovnanému stavu bodové tabulky za první trojicí dělí pouze šest bodů,“ lituje „Mira“ Tarabus předčasného konce sezony.
„Celkově jsme z letošní sezony zklamáni. Dosáhli jsme sice na evropské stupně vítězů v Řecku, ale v Estonsku jsme prakticky ani neodstartovali a především jsme dvakrát odstupovali pro havárii z výborné pozice v závěru soutěže. Mrzí nás zejména nehoda z aktuálního třetího místa na Barumce, kde jsem přehnal nájezdovou rychlost do jedné ze zatáček. Potěšila nás alespoň podpora a zájem fanoušků při soutěži i po ní. Letošní sezona pro nás tímto končí. Chtěli bychom tedy poděkovat všem našim partnerům, kteří nám pomohli se zajištěním letošní sezony, včetně Autoklubu České republiky za příspěvek v rámci státní reprezentace. Týmu Kresta Racing patří poděkování za vždy skvěle připravený vůz. Věříme, že minimálně třetí místo z letošní Rally Acropolis zůstane trvalou stopou České republiky na jedné z nejlegendárnějších soutěží světa,“ ohlíží se za letošní sezonou Jaromír Tarabus.
Tým kromě podpory fanoušků potěšil i hojný počet účastníků ve fotosoutěži o nejvydařenější záběr T&T z Barum Czech Rally Zlín o hlavní cenu moderní fotoaparát Nikon 1 J5
[http://www.nikon.cz/cs_CZ/product/digital-cameras/nikon-1/everyday/nikon-1-j5 ].
Soutěže se zúčastnilo 41 neakreditovaných fotografů, kteří zaslali 155 soutěžních fotografií. Vítězem se stal Jakub Skýpala z Valašského Meziříčí, který nám přesvědčivě prokázal, že i z diváckého místa “za mlíkem” se dá pořídit hodně akční záběr. Všechny zaslané soutěžní fotografie a vyhlášení těch vítězných si je možné prohlédnout od první poloviny září na facebookovém profilu Tarabus&Trunkát Rally team
[https://www.facebook.com/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team-119127594797963/?fref=ts ].
Zde naleznete i zajímavosti z Barumky a z celé letošní sezony. Pět oceněných fotografií a bohaté fotogalerie z celého roku naleznete též na www.tarabus.cz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.