Přestože nastávající Rally Cyprus byla v původních plánech Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta, ve startovní listině závěrečného podniku evropského šampionátu byste je letos hledali marně.
Jaromír Tarabus s Danem Trunkátem mají z kyperské soutěže na kontě dvě čtvrtá místa z loňska a z roku 2010, ale letos tyto pozice nebudou moci obhajovat. „Nečekané finanční výdaje na opravu poškozeného motoru po střetu s kamenem v Estonsku a na opravu auta po havárii na Barumce bohužel znamenají, že už se nám nepodařilo sehnat finance na závěrečný podnik ME na Kypru. Mrzí nás to hlavně proto, že od čtvrtého místa v evropské kvalifikaci nás díky hodně vyrovnanému stavu bodové tabulky za první trojicí dělí pouze šest bodů,“ lituje „Mira“ Tarabus předčasného konce sezony.
„Celkově jsme z letošní sezony zklamáni. Dosáhli jsme sice na evropské stupně vítězů v Řecku, ale v Estonsku jsme prakticky ani neodstartovali a především jsme dvakrát odstupovali pro havárii z výborné pozice v závěru soutěže. Mrzí nás zejména nehoda z aktuálního třetího místa na Barumce, kde jsem přehnal nájezdovou rychlost do jedné ze zatáček. Potěšila nás alespoň podpora a zájem fanoušků při soutěži i po ní. Letošní sezona pro nás tímto končí. Chtěli bychom tedy poděkovat všem našim partnerům, kteří nám pomohli se zajištěním letošní sezony, včetně Autoklubu České republiky za příspěvek v rámci státní reprezentace. Týmu Kresta Racing patří poděkování za vždy skvěle připravený vůz. Věříme, že minimálně třetí místo z letošní Rally Acropolis zůstane trvalou stopou České republiky na jedné z nejlegendárnějších soutěží světa,“ ohlíží se za letošní sezonou Jaromír Tarabus.
Tým kromě podpory fanoušků potěšil i hojný počet účastníků ve fotosoutěži o nejvydařenější záběr T&T z Barum Czech Rally Zlín o hlavní cenu moderní fotoaparát Nikon 1 J5
[http://www.nikon.cz/cs_CZ/product/digital-cameras/nikon-1/everyday/nikon-1-j5 ].
Soutěže se zúčastnilo 41 neakreditovaných fotografů, kteří zaslali 155 soutěžních fotografií. Vítězem se stal Jakub Skýpala z Valašského Meziříčí, který nám přesvědčivě prokázal, že i z diváckého místa “za mlíkem” se dá pořídit hodně akční záběr. Všechny zaslané soutěžní fotografie a vyhlášení těch vítězných si je možné prohlédnout od první poloviny září na facebookovém profilu Tarabus&Trunkát Rally team
[https://www.facebook.com/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team-119127594797963/?fref=ts ].
Zde naleznete i zajímavosti z Barumky a z celé letošní sezony. Pět oceněných fotografií a bohaté fotogalerie z celého roku naleznete též na www.tarabus.cz
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.