Přestože nastávající Rally Cyprus byla v původních plánech Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta, ve startovní listině závěrečného podniku evropského šampionátu byste je letos hledali marně.
Jaromír Tarabus s Danem Trunkátem mají z kyperské soutěže na kontě dvě čtvrtá místa z loňska a z roku 2010, ale letos tyto pozice nebudou moci obhajovat. „Nečekané finanční výdaje na opravu poškozeného motoru po střetu s kamenem v Estonsku a na opravu auta po havárii na Barumce bohužel znamenají, že už se nám nepodařilo sehnat finance na závěrečný podnik ME na Kypru. Mrzí nás to hlavně proto, že od čtvrtého místa v evropské kvalifikaci nás díky hodně vyrovnanému stavu bodové tabulky za první trojicí dělí pouze šest bodů,“ lituje „Mira“ Tarabus předčasného konce sezony.
„Celkově jsme z letošní sezony zklamáni. Dosáhli jsme sice na evropské stupně vítězů v Řecku, ale v Estonsku jsme prakticky ani neodstartovali a především jsme dvakrát odstupovali pro havárii z výborné pozice v závěru soutěže. Mrzí nás zejména nehoda z aktuálního třetího místa na Barumce, kde jsem přehnal nájezdovou rychlost do jedné ze zatáček. Potěšila nás alespoň podpora a zájem fanoušků při soutěži i po ní. Letošní sezona pro nás tímto končí. Chtěli bychom tedy poděkovat všem našim partnerům, kteří nám pomohli se zajištěním letošní sezony, včetně Autoklubu České republiky za příspěvek v rámci státní reprezentace. Týmu Kresta Racing patří poděkování za vždy skvěle připravený vůz. Věříme, že minimálně třetí místo z letošní Rally Acropolis zůstane trvalou stopou České republiky na jedné z nejlegendárnějších soutěží světa,“ ohlíží se za letošní sezonou Jaromír Tarabus.
Tým kromě podpory fanoušků potěšil i hojný počet účastníků ve fotosoutěži o nejvydařenější záběr T&T z Barum Czech Rally Zlín o hlavní cenu moderní fotoaparát Nikon 1 J5
[http://www.nikon.cz/cs_CZ/product/digital-cameras/nikon-1/everyday/nikon-1-j5 ].
Soutěže se zúčastnilo 41 neakreditovaných fotografů, kteří zaslali 155 soutěžních fotografií. Vítězem se stal Jakub Skýpala z Valašského Meziříčí, který nám přesvědčivě prokázal, že i z diváckého místa “za mlíkem” se dá pořídit hodně akční záběr. Všechny zaslané soutěžní fotografie a vyhlášení těch vítězných si je možné prohlédnout od první poloviny září na facebookovém profilu Tarabus&Trunkát Rally team
[https://www.facebook.com/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team-119127594797963/?fref=ts ].
Zde naleznete i zajímavosti z Barumky a z celé letošní sezony. Pět oceněných fotografií a bohaté fotogalerie z celého roku naleznete též na www.tarabus.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.