Přestože nastávající Rally Cyprus byla v původních plánech Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta, ve startovní listině závěrečného podniku evropského šampionátu byste je letos hledali marně.
Jaromír Tarabus s Danem Trunkátem mají z kyperské soutěže na kontě dvě čtvrtá místa z loňska a z roku 2010, ale letos tyto pozice nebudou moci obhajovat. „Nečekané finanční výdaje na opravu poškozeného motoru po střetu s kamenem v Estonsku a na opravu auta po havárii na Barumce bohužel znamenají, že už se nám nepodařilo sehnat finance na závěrečný podnik ME na Kypru. Mrzí nás to hlavně proto, že od čtvrtého místa v evropské kvalifikaci nás díky hodně vyrovnanému stavu bodové tabulky za první trojicí dělí pouze šest bodů,“ lituje „Mira“ Tarabus předčasného konce sezony.
„Celkově jsme z letošní sezony zklamáni. Dosáhli jsme sice na evropské stupně vítězů v Řecku, ale v Estonsku jsme prakticky ani neodstartovali a především jsme dvakrát odstupovali pro havárii z výborné pozice v závěru soutěže. Mrzí nás zejména nehoda z aktuálního třetího místa na Barumce, kde jsem přehnal nájezdovou rychlost do jedné ze zatáček. Potěšila nás alespoň podpora a zájem fanoušků při soutěži i po ní. Letošní sezona pro nás tímto končí. Chtěli bychom tedy poděkovat všem našim partnerům, kteří nám pomohli se zajištěním letošní sezony, včetně Autoklubu České republiky za příspěvek v rámci státní reprezentace. Týmu Kresta Racing patří poděkování za vždy skvěle připravený vůz. Věříme, že minimálně třetí místo z letošní Rally Acropolis zůstane trvalou stopou České republiky na jedné z nejlegendárnějších soutěží světa,“ ohlíží se za letošní sezonou Jaromír Tarabus.
Tým kromě podpory fanoušků potěšil i hojný počet účastníků ve fotosoutěži o nejvydařenější záběr T&T z Barum Czech Rally Zlín o hlavní cenu moderní fotoaparát Nikon 1 J5
[http://www.nikon.cz/cs_CZ/product/digital-cameras/nikon-1/everyday/nikon-1-j5 ].
Soutěže se zúčastnilo 41 neakreditovaných fotografů, kteří zaslali 155 soutěžních fotografií. Vítězem se stal Jakub Skýpala z Valašského Meziříčí, který nám přesvědčivě prokázal, že i z diváckého místa “za mlíkem” se dá pořídit hodně akční záběr. Všechny zaslané soutěžní fotografie a vyhlášení těch vítězných si je možné prohlédnout od první poloviny září na facebookovém profilu Tarabus&Trunkát Rally team
[https://www.facebook.com/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team-119127594797963/?fref=ts ].
Zde naleznete i zajímavosti z Barumky a z celé letošní sezony. Pět oceněných fotografií a bohaté fotogalerie z celého roku naleznete též na www.tarabus.cz
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.