Turnovská posádka Dominik Brož – Petr Těšínský odjížděla ze závěrečného podniku ERCJ lotyšské Rally Liepaja zklamaná, navíc s lehce poškozeným Fordem Fiesta R2.
Závěrečná soutěž juniorského mistrovství Evropy se odjela v polovině září v Lotyšsku. Na start Rally Liepaja se postavila i posádka TMS Czech National Junior Team Dominik Brož s Petrem Těšínským na Fordu Fiesta R2. Turnovský jezdec si držel po Barum rally průběžné 4. místo v ERCJ a toto postavení chtěl na šotolinové soutěži upevnit. Pořadatelé připravili trať s 13. rychlostními zkouškami a 203,6 ostrými kilometry. „Do Lotyšska vedla dlouhá cesta. My jsme měli tuto soutěž zpříjemněnou o další českou posádku, která startovala s vozem R2. Díky tomu jsme mohli s Karlem Kupcem probírat jednotlivé rychlostní zkoušky při trénincích. Šotolinové erzety se nám velmi líbily a velice jsme se těšili na samotný závod. Shakedown byl na můj vkus poměrně rychlý, ale na rozjetí před závodem to bylo super,“ nastínil pohodovou atmosféru na poslední soutěži ERCJ Dominik Brož. Zatímco „shake“ proběhl bez problémů, na kvalifikační zkoušce přišelpro posádku první smolný moment závodu. Na trati zkoušky se dostal malý kámen k chladiči vozu a způsobil nechtěnou ventilaci v chladiči. Za měřeným testem museli Dominik s Petrem vůz odstavit, neboť únik vody byl velký a přejezd do servisu dlouhý. Tím posádka předešla případnému většímu poškození vozu. „Ani nevím, jak došlo k poškození chladiče, ale naši mechanici měli opět o práci postarané. Všichni jsou ale velmi šikovní, a tak i s touto závadou si bravurně poradili a my se mohli postavit na start sobotní části závodu. První etapa probíhala z našeho pohledu v pohodě. Jedinou nepříjemnost jsme měli s GPS ve voze. V některých chvílích nám signál nepříjemně hvízdal do interkomu. Tento problém jsme řešili s pořadateli, ale ti nám závadu nedokázali odstranit. Jezdec se při jízdě na rychlostní zkoušce soustředí na cestu a rozpis a teď do toho občas hvízdne jiný element. Prostě nepříjemné,“ ohlédl se za sobotní etapou turnovský jezdec. Dominikovi s Petrem vyšla velmi dobře druhá zkouška soutěže, kde zajeli mezi juniory 5. nejrychlejší čas. Přesto bylo na posádce vidět, že s šotolinou si oproti soupeřům ještě tolik netyká. V průběžné klasifikaci to znamenalo, že kluci drželi 29. příčku absolutní klasifikace a 10. místo mezi evropskými juniory. „S Petrem jsme se těšili i na zbývajících šest rychlostních zkoušek, které se jely v neděli. To jsme ovšem netušili, že se staneme i diváky. První nedělní zkoušku jsme zvládli v pohodě. Na dvojce přišla ovšem moje chyba, kdy jsem byl moc rychlý a zádí vozu jsem sklouzl do příkopy, která nás nakopla a my dali jednou panna – orel. Auto bylo trochu dotlučené a o dalším pokračování v soutěži nemohla být řeč. Nyní pracujeme na rychlé „léčbě“ fiesty tak, abych se co nejdříve vrátil zpět na tratě erzet,“ popsal druhý, závažnější smolný moment lotyšské rally Dominik. V konečném hodnocení ERCJ i přes výpadek na poslední soutěži obsadili Dominik Brož s Petrem Těšínským 6. místo, což je na první sezonu v tomto seriálu solidní výsledek. Česká posádka má stejný počet bodů, jako pátý Niinemäe Miko-Ove, ale estonský jezdec má k plusu vítězství na domácí soutěži.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?