Na loňskou Barum Rally nevzpomínal Jaroslav Pešl zrovna v dobrém. Musel odstoupit kvůli technické závadě už ve druhé erzetě a pak si jen částečně spravil chuť ve druhém dnu, kdy už ale jel pouze v rámci superrally bez možnosti připsat si výsledek. Zato letos to byla pro Jaroslava Pešla a jeho JP Motorsport team jiná písnička, a nutno dodat, že docela veselá. Meziříčský jezdec, jenž si na největší rally akci sezony do Zlína přivezl jako obvykle spolujezdce Romana Peška a vůz Mitsubishi Lancer EVO IX, si na tratích legendární Barumky po velmi konstantním výkonu vybojoval v rámci českého velkého mistráku čtvrtou příčku ve své třídě produkčních vozů. Od životního úspěchu v podobě bedny na takto velkém závodě byl Pešl jen kousíček, jenže - jak každý ví - na kdyby se prostě nehraje …
Čtvrté místo ve své třídě v rámci velkého mistráku je jistě velmi solidní vizitka, ale mohlo to být ještě lepší. Prakticky celou dvoudenní soutěž se Pešl držel v první trojce, ale smůla v podobě defektu v předposlední zkoušce jej odsunula v pořadí níže a v podstatě mu „ukradla“ bednu. „To byla samozřejmě škoda, ale nedá se nic dělat. Opět se ukázalo, jak náročná Barumka je a že cíl je skutečně až na rampě. Pódium a pohár byly strašně blízko, ale vrátit to už nejde,“ nedělal si starosti Jaroslav Pešl.
Klíčové momenty pro posádku JP Motorsport teamu se udály až v závěru dvoudenní soutěže. „Je vidět, že se jelo opravdu až do konce a právě v posledních zkouškách se rozhodovalo o všem. Tam jsem chytil defekt já, stejně tak třeba i Martin Březík. I proto se pořadí v cíli v závěrečných zkouškách hodně promíchalo a pro nás znamenalo spadnutí z pódia těsně pod něj,“ ohlédl se za Barumkou Jaroslav Pešl. Podle něj byla Barum rally opět velmi složitá a zrádná. „Bylo to letos opravdu hodně náročné. Některé nové úseky jsme vůbec neznali a daly nám dost zabrat. I přesto jsme drželi pódiové umístění, které by pro nás bylo úžasné. Škoda, že to nevyšlo až do cíle. Snažili jsme hlavně s blížícím se závěrem držet jakési rozumné tempo, abychom udrželi do cíle bednu, ale vidíte, co se nám přihodilo – defekt a bylo po nadějích na bednu,“ popsal Barumku 2016 pilot posádky Jaroslav Pešl.
I přes smůlovatý závěr v podobě defektu a propadu těsně pod pódiové umístění, si odvezl Pešl ze Zlína především pozitivní pocity. „S Barumkou jsme určitě spokojeni. Byli jsme kousek od bedny, ale na kdyby se nehraje. I tak je ale výsledek super a je pro nás povzbuzením do budoucna. Už teď se těšíme na další závod,“ hlásí valašskomeziříčský jezdec.
Posledním podnikem seriálu MČR v rally bude Rally Příbram o první říjnovém víkendu. A Pešl s Peškem se na ní pokusí zabojovat o celkové umístění na podiu ve své třídě 3. „Vzhledem k tomu, že se ještě neví, kdo bude které závody odpočítávat body, není úplně jasné, jak kdo na tom je. Nechceme nad tím nějak špekulovat a něco propočítávat. Víme ale jistě, že abychom skončili v celkovém pořadí na bedně, což je naším cílem, musíme v Příbrami něco zajet. Podle toho k tomu přistoupíme,“ slibuje Jaroslav Pešl.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.