Na loňskou Barum Rally nevzpomínal Jaroslav Pešl zrovna v dobrém. Musel odstoupit kvůli technické závadě už ve druhé erzetě a pak si jen částečně spravil chuť ve druhém dnu, kdy už ale jel pouze v rámci superrally bez možnosti připsat si výsledek. Zato letos to byla pro Jaroslava Pešla a jeho JP Motorsport team jiná písnička, a nutno dodat, že docela veselá. Meziříčský jezdec, jenž si na největší rally akci sezony do Zlína přivezl jako obvykle spolujezdce Romana Peška a vůz Mitsubishi Lancer EVO IX, si na tratích legendární Barumky po velmi konstantním výkonu vybojoval v rámci českého velkého mistráku čtvrtou příčku ve své třídě produkčních vozů. Od životního úspěchu v podobě bedny na takto velkém závodě byl Pešl jen kousíček, jenže - jak každý ví - na kdyby se prostě nehraje …
Čtvrté místo ve své třídě v rámci velkého mistráku je jistě velmi solidní vizitka, ale mohlo to být ještě lepší. Prakticky celou dvoudenní soutěž se Pešl držel v první trojce, ale smůla v podobě defektu v předposlední zkoušce jej odsunula v pořadí níže a v podstatě mu „ukradla“ bednu. „To byla samozřejmě škoda, ale nedá se nic dělat. Opět se ukázalo, jak náročná Barumka je a že cíl je skutečně až na rampě. Pódium a pohár byly strašně blízko, ale vrátit to už nejde,“ nedělal si starosti Jaroslav Pešl.
Klíčové momenty pro posádku JP Motorsport teamu se udály až v závěru dvoudenní soutěže. „Je vidět, že se jelo opravdu až do konce a právě v posledních zkouškách se rozhodovalo o všem. Tam jsem chytil defekt já, stejně tak třeba i Martin Březík. I proto se pořadí v cíli v závěrečných zkouškách hodně promíchalo a pro nás znamenalo spadnutí z pódia těsně pod něj,“ ohlédl se za Barumkou Jaroslav Pešl. Podle něj byla Barum rally opět velmi složitá a zrádná. „Bylo to letos opravdu hodně náročné. Některé nové úseky jsme vůbec neznali a daly nám dost zabrat. I přesto jsme drželi pódiové umístění, které by pro nás bylo úžasné. Škoda, že to nevyšlo až do cíle. Snažili jsme hlavně s blížícím se závěrem držet jakési rozumné tempo, abychom udrželi do cíle bednu, ale vidíte, co se nám přihodilo – defekt a bylo po nadějích na bednu,“ popsal Barumku 2016 pilot posádky Jaroslav Pešl.
I přes smůlovatý závěr v podobě defektu a propadu těsně pod pódiové umístění, si odvezl Pešl ze Zlína především pozitivní pocity. „S Barumkou jsme určitě spokojeni. Byli jsme kousek od bedny, ale na kdyby se nehraje. I tak je ale výsledek super a je pro nás povzbuzením do budoucna. Už teď se těšíme na další závod,“ hlásí valašskomeziříčský jezdec.
Posledním podnikem seriálu MČR v rally bude Rally Příbram o první říjnovém víkendu. A Pešl s Peškem se na ní pokusí zabojovat o celkové umístění na podiu ve své třídě 3. „Vzhledem k tomu, že se ještě neví, kdo bude které závody odpočítávat body, není úplně jasné, jak kdo na tom je. Nechceme nad tím nějak špekulovat a něco propočítávat. Víme ale jistě, že abychom skončili v celkovém pořadí na bedně, což je naším cílem, musíme v Příbrami něco zajet. Podle toho k tomu přistoupíme,“ slibuje Jaroslav Pešl.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.