Na loňskou Barum Rally nevzpomínal Jaroslav Pešl zrovna v dobrém. Musel odstoupit kvůli technické závadě už ve druhé erzetě a pak si jen částečně spravil chuť ve druhém dnu, kdy už ale jel pouze v rámci superrally bez možnosti připsat si výsledek. Zato letos to byla pro Jaroslava Pešla a jeho JP Motorsport team jiná písnička, a nutno dodat, že docela veselá. Meziříčský jezdec, jenž si na největší rally akci sezony do Zlína přivezl jako obvykle spolujezdce Romana Peška a vůz Mitsubishi Lancer EVO IX, si na tratích legendární Barumky po velmi konstantním výkonu vybojoval v rámci českého velkého mistráku čtvrtou příčku ve své třídě produkčních vozů. Od životního úspěchu v podobě bedny na takto velkém závodě byl Pešl jen kousíček, jenže - jak každý ví - na kdyby se prostě nehraje …
Čtvrté místo ve své třídě v rámci velkého mistráku je jistě velmi solidní vizitka, ale mohlo to být ještě lepší. Prakticky celou dvoudenní soutěž se Pešl držel v první trojce, ale smůla v podobě defektu v předposlední zkoušce jej odsunula v pořadí níže a v podstatě mu „ukradla“ bednu. „To byla samozřejmě škoda, ale nedá se nic dělat. Opět se ukázalo, jak náročná Barumka je a že cíl je skutečně až na rampě. Pódium a pohár byly strašně blízko, ale vrátit to už nejde,“ nedělal si starosti Jaroslav Pešl.
Klíčové momenty pro posádku JP Motorsport teamu se udály až v závěru dvoudenní soutěže. „Je vidět, že se jelo opravdu až do konce a právě v posledních zkouškách se rozhodovalo o všem. Tam jsem chytil defekt já, stejně tak třeba i Martin Březík. I proto se pořadí v cíli v závěrečných zkouškách hodně promíchalo a pro nás znamenalo spadnutí z pódia těsně pod něj,“ ohlédl se za Barumkou Jaroslav Pešl. Podle něj byla Barum rally opět velmi složitá a zrádná. „Bylo to letos opravdu hodně náročné. Některé nové úseky jsme vůbec neznali a daly nám dost zabrat. I přesto jsme drželi pódiové umístění, které by pro nás bylo úžasné. Škoda, že to nevyšlo až do cíle. Snažili jsme hlavně s blížícím se závěrem držet jakési rozumné tempo, abychom udrželi do cíle bednu, ale vidíte, co se nám přihodilo – defekt a bylo po nadějích na bednu,“ popsal Barumku 2016 pilot posádky Jaroslav Pešl.
I přes smůlovatý závěr v podobě defektu a propadu těsně pod pódiové umístění, si odvezl Pešl ze Zlína především pozitivní pocity. „S Barumkou jsme určitě spokojeni. Byli jsme kousek od bedny, ale na kdyby se nehraje. I tak je ale výsledek super a je pro nás povzbuzením do budoucna. Už teď se těšíme na další závod,“ hlásí valašskomeziříčský jezdec.
Posledním podnikem seriálu MČR v rally bude Rally Příbram o první říjnovém víkendu. A Pešl s Peškem se na ní pokusí zabojovat o celkové umístění na podiu ve své třídě 3. „Vzhledem k tomu, že se ještě neví, kdo bude které závody odpočítávat body, není úplně jasné, jak kdo na tom je. Nechceme nad tím nějak špekulovat a něco propočítávat. Víme ale jistě, že abychom skončili v celkovém pořadí na bedně, což je naším cílem, musíme v Příbrami něco zajet. Podle toho k tomu přistoupíme,“ slibuje Jaroslav Pešl.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.