Při Barum Czech Rally Zlín 2016 začala posádka Ján Kundlák – Michala Rezková svou jízdu smolně. V průběhu rally ale slovensko – česká dvojice bojovala a ztrátu stahovala. V závěru se pokusila dvojice v peugeotu zariskovat, ale tento tah nevyšel. Ale kdo neriskuje, ten nevyhrává…
Krátce před startem Barumky využil Ján Kundlák slovenskou soutěž Rally Lubeník, kterou pojal jako důkladnou přípravu na vrchol sezony. Stejně jako při Rally Tatry i v Lubeníku poslouchal rozpis z úst Rudolfa Kouřila. Jankovi slovenské tratě sedí a podruhé si letos odvezl vítězství ve dvoukolkách i ve třídě. V absolutní klasifikaci figurovala dvojice Kundlák – Kouřil na 7. příčce.
Na Zlínsku se vrátila na sedadlo spolujezdce Michala Rezková, se kterou bratislavský jezdec absolvoval letos již sedm úspěšných soutěží. Při Barum rally bylo ve třídě 6 celkem sedmadvacet „evropských“ i domácích posádek. Peugeotů 208 R2, se kterým startují Janko s Michalou, bylo ve startovním poli dvanáct. Seznamovací jízdy zvládla smíšená posádka v pohodě a v dobré náladě se připravovala na vstup do rally. Jak už bývá při Barumce tradicí, o úvod se postarala městská super speciálka. Chvilička nepozornosti spolu s vidinou posádky na trati erzety způsobila, že Michala navedla svého jezdce o pár vteřin dříve do časové kontroly. Barum rally je ovšem dlouhá a šedesátivteřinová penalizace z úvodu soutěže nemusí v konečném účtování nic znamenat. Městskou erzetu zajela posádka v pátém nejrychlejším čase mezi dvoukolkami, ovšem „pentle“ ji zařadila na konec páté desítky startujících. Bylo jasné, že v sobotní části závodu budou Janko s Michalou stoupat výsledky vzhůru a bylo jen otázkou, kam to až dotáhnou. Kundlákovi perfektně sedly oba průjezdy rychlostní zkouškou Semetín, kde shodně zajel 3. nejrychlejší čas mezi dvoukolkami. V polovině rally patřilo posádce Ján Kundlák – Michala Rezková 8. místo ve třídě 6, 10. místo mezi dvoukolkami a 38. místo v absolutní klasifikaci Barumky. Janko by se mohl zařadit mezi „skokany“ rally neboť po městské erzetě figuroval na 96. příčce a po dokončení první etapy poskočil ve výsledcích o 58 míst vzhůru. Také do nedělní etapy měla posádka v plánu atakovat přední místa ve třídě i dvoukolkách. Postupnými krůčky se jí to i dařilo. Například při RZ Kašava zajel Janko druhý nejrychlejší čas ve třídě a mezi dvoukolkami byl třetí. Druhý průjezd erzetou Pindula byl ovšem posledním, kde posádka figurovala ve výsledcích. I přes defekt zde zajela třetí čas třídy. Ján Kundlák s Michalou Rezkovou odstoupili pro dvojí defekt z 6. místa ve třídě 6, 8. místa ve dvoukolkách a 31. místa absolutní klasifikace. „Barumka pro nás nezačala úplně optimálně. Díky vteřině nepozornosti jsme startovali s minutovým mankem. Přesto byla v autě pohoda a dobrá nálada a dařilo se zajíždět skvělé časy. Na závěr jsme se rozhodli trochu zariskovat a do poslední sekce jsme jeli pouze s jednou rezervou. Na "kdyby" se nejezdí a nám tento tah nevyšel. Je nám to samozřejmě líto, ale teď už toto rozhodnutí nezměníme. Jednoznačně to byla nejtěžší soutěž, kterou jsme absolvovali, užili jsme si každý kilometr a příští rok snad reparát,“ zhodnotila víkendovou soutěž Michala Rezková.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.