Letošní Barum Czech Rally Zlín znamenala pro Klokočka Škoda Czech National Team úspěch, naplnění cílů a setrvání ve hře o celkové pódium. Během tří dnů napínavé soutěže byli Štajf s Rajnohou v kokpitu speciálu Škoda Fabia R5 aktéry rychlého dramatu o třech dějstvích: pátečním nočním vstupním, sobotním denním spolehlivém a nedělním pokusu o atak s finále v podobě sedmého místa absolutně.
„Spokojenost a úleva. Asi takhle bych stručně charakterizoval pocity v cíli jedné z nejnáročnější a dost možná nejrychlejší Barum Rallye v mé sportovní kariéře,“ zhodnotil unavený, ale atmosférou a výkonem napumpovaný Vojta Štajf na rozpáleném zlínském náměstí před závěrečnou cílovou rampou. Na tu vystoupal spolu se svým navigátorem Františkem Rajnohou a jejich strojem Škoda Fabia R5 s perfektním výsledkem sedmé příčky absolutně.
Barum Czech Rally Zlín sice nepatří mezi nejoblíbenější podniky Vojtěcha Štajfa, fakt nejdelší, nejzářivější a nejvíc konkurencí nabitou rallye české sezony ale „barumce“ upřít nelze, nota bene když je s koeficientem bodování 1,5 opravdu důležitá. Tím spíš do ní klientský tým Klokočka Škoda Czech National Team vstupoval s respektem a opatrnou taktikou s cílem dojet a bodovat v první desítce MČR. „Já osobně jsem za sedmé místo velmi rád, z naší strany panuje naprostá spokojenost. Musím zdůraznit, že se s Fabií R5 stále učíme, jeli jsme čtvrtou ostrou soutěž, takže nám na špičku stále něco chybí. Ale když se podívám do absolutního pořadí MČR, dělá mi absolutní čtvrté místo velkou radost. Tohle bych na startu letošní sezony určitě netipoval,“ dodává spokojeně Štajf.
Páteční vstup noční diváckou speciálkou potvrdil obavy z vysokého startovní pozice, když Fabia R5 s číslem 36 dojela slabší Peugeot 208 R2, za kterým několik sekund nechala, než se jí ho podařilo předjet. Sobotní pokračování v parném létu ale bylo lepší. „Věřili jsme si na okruhovou zkoušku Březová. Ta je snazší na paměť a dokážu zde jet s autem, které stále poznávám, o poznání lépenež v rychlých pasážích. Ty nás ale také neminuly, nicméně deváté místo z první etapy bylo slušným základem pro nedělní rundu,“ shrnul sobotní pocity Štajf.
V domácím prostředí motivovaný FrantišekRajnoha ale Štajfa evidentně navnadil tak, že v neděli nasadila zeleno-šedá Fabia R5 k ataku vyšších míst v TOP 10 a to zejména v tvrdém boji s Martinem Vlčkem. „Trefený obrubník levé zadní kolo přežilo, ale rozhozená geometrie nám znepříjemnila atak Vlčkovy šesté příčky. Auto se mi na brzdách pakovalo bokem tak, že jsme na první Pindule trefili balíky na moje dveře a Fabia doznala kosmetických změn v podobě šrámů a rozbitého zadního světla. Další část erzety jsem si už tolik nevěřil a ztratil důležité sekundy. Jelo se zde v neskutečném tempu, kde rozhodovala každá chybička,“ přiblížil Vojta nedělní drama.
Výpadky soupeřů a spolehlivý dojezd dvojice Štajf-Rajnoha do cíle Barum Czech Rally Zlín 2016 však znamenal spokojenost: „Tak sedmé místo je parádní, přání vejít se do první desítky se nám povedlo a přestože Fabia dostala pořádně zabrat, dovezla nás úspěšně do cíle tak, abychom mohli s nadějí na třeba i absolutní bronz nastoupit do závěrečné Rallye Příbram, kde se teprve budou skládat závěrečné účty,“ zhodnotil a zároveň pozval všechny Vojtěch Štajf za měsíc do Příbrami.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.