Členové GK FORGE ROTO RALLY TEAM si tento den budou dlouho pamatovat. Plán, který si stanovili na poslední prázdninový víkend, se jim podařilo stoprocentně zrealizovat. Jarek a Marcin po tvrdém souboji vyhráli v hodnocení produkčních aut. K výsledku na 46. Barum Czech Rally Zlín si připsali i čtyři vyhrané měřené testy v kategorii PV. Navíc se také stali nejvýše postaveným polským týmem v cíli soutěže ( 15. místo absolutně ). Tak jako většina závodníků i oni na trase zažili nějaká ta dobrodružství, ale po celou dobu závodu udrželi velmi dobré tempo a stabilní výkonnost. Po posledním sobotním testu převzali vedení, které již neztratili. Bratři Szejové se i přes nepříliš úspěšné účinkování v MČR 2016, představili ve Zlíně ve velkém stylu.
Jarosław Szeja: „S jistotou říkám, že je to prozatím náš největší úspěch. Vrátil jsem se domů unavený, ale také velmi šťastný. Po horších momentech této sezóny máme konečně důvod k oslavám. Karta se obrátila, přesněji jsme si ji obrátili sami tvrdou prací celého týmu. Jsem rád nejen za výsledek, ale i za tempo, kterého jsme na tratích dosáhli.
S Martinem Březíkem a Václavem Kopáčkem jsme svedli od prvního úseku opravdu zarytý souboj. Pro nikoho to nebylo jednoduché, každý si prošel svými problémy. Nám se je podařilo všechny zvládnout a dorazit do cíle jako první. Barumka znovu ukázala, že je nejtěžším závodem sezóny.
Konkurence startující v produkčním seriálu ERC2 také poznala, že skupina N v rámci mistrovství ČR je na velmi vysoké úrovni. Děkuji celému týmu, partnerům GK FORGE – kovoobrábění, ROTO, EUROGOLD, DARMA, MINIMAX, DECO-CAR, VIRALSEED, STŘEŠNÍ KRYTINY PNIOK SYLWESTER, MOTOWIZJA a portál OX.PL a také všem, kteří nám drželi palce, protože je to náš společný úspěch! Nyní se již soustředíme na Rally Příbram, kde doufám, že naše práce přinese minimálně stejný nebo velmi podobný výsledek.”
Marcin Szeja: „Emoce po Barumce budeme cítit ještě dlouho. Pro výhru jsme všichni tvrdě pracovali, a proto z ní máme takovou radost. Hodně závodníků říkalo, že to byl jeden z nejtěžších ročníků. Tento fakt potvrdil i počet vozů, které na cílovou rampu nedojely. Také jsme zažili několik potíží, ale všechny se nám podařilo zvládnout.
Jistě ne bezdůvodně je Barumka považována za nejtěžší závod v sezóně. 230 ostrých kilometrů zkoušek, v rámci celkové délky 740 km, bylo nesmírně náročných jak pro posádky, tak i týmy a soutěžní techniku. Z pohledu navigátora se charakter zkoušek odrážel na častých změnách rytmu diktování rozpisu. Jezdec si zase musel hlídat neustále se měnící přilnavost, zvláště na znečištěných lesních pasážích, to vše ve vysokých rychlostech. Prostě jsme nemohli ani na chvíli ztratit koncetraci.
Doufám, že s tímto výsledkem se k nám vrátila štěstěna. Děkuji všem, kteří nám věřili, že na Barumce obstojíme. Motivuje nás to k ještě lepším výkonům. A této příležitosti využiji k tomu, abych Vás pozval na neděli 4. září na akci „Ustroń na Rally”, které se také zúčastníme. Připraveno je mnoho atrakcí, takže určitě bude mít cenu tuto akci navštívit. Těšíme se s Vámi naviděnou!”
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.