Český automobilový jezdec Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) rozšířil svou sbírku prvenství na Barum Czech Rally Zlín. Ve 46. ročníku soutěže zařazené do seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a do Autoklub Mistrovství České republiky v rally 2016 (MČR) vybojoval na tratích ve Zlíně a okolí pátý triumf, díky němuž získal do svého držení putovní pohár.
Jeho největší konkurent Alexej Lukjaňuk z Ruska (Ford Fiesta R5) neustál tlak a po havárii v závěrečné erzetě dojel až šestnáctý. Stupně vítězů zcela patřily českým posádkám, druhý skončil domácí Tomáš Kostka, třetí místo získal v dramatické koncovce Jan Černý (oba Škoda Fabia R5).
Po sobotní úvodní etapě byl rozdíl mezi Kopeckým a Lukjaňukem pouhou půl vteřinu a fanoušci se těšili na napínavou bitvu. Oba závodníci se přetahovali o průběžné vedení. V závěru druhé etapy získal Kopecký náskok, který i díky havárii ruského pilota uhájil.„Takovou barumku jsem ještě nezažil. S Lukjaňukem to bylo totálně naplno," usmíval se v cíli Kopecký.
V průběhu neděle se za vedoucí dvojicí vystřídali Tomáš Kostka, Bryan Bouffier z Francie (Citroën DS3 R5) a Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5). Už se zdálo, že kvůli technickým potížím z bitvy o bronz vypadl Kostka (Škoda Fabia R5), ale po odstoupení Bouffiera a nehodě Tarabuse nakonec vyhrál souboj o stříbro s Janem Černým (Škoda Fabia R5). „Byl to pro nás náročný den, protože jsme jeli bez předního diferenciálu, takže jsme nabrali ztrátu, ale i ostatním se to přihodilo. Taková je prostě rally," uvedl Kostka, který ve Zlíně dosáhl životního maxima. Doposud byl nejlépe třetí.
Poprvé vystoupal na medailovou pozici Jan Černý, který se postupně propracoval mezi nejlepší. „Je to úžasné. Lukjaňukovi jsme nic špatného nepřáli, ale tohle je pro nás životní výsledek. Na předpolední erzetě jsme dojeli Kreima a docela dost ztratili. Jsme neskutečně šťastní," prohlásil Černý.
V neděli ze soutěže vypadl Václav Pech, jehož vozu Porsche 997 GT3 chyběla homologace pro evropský šampionát, startoval s vysokým číslem 91 v národní části Barum Czech Rally Zlín. Několikanásobného českého mistra zradila převodovka v desáté rychlostní zkoušce, po jejímž dokončení odstoupil. V té době mu patřilo osmé místo v absolutním pořadí. O chvíli později skončil kvůli havárii také Lotyš Ralfs Sirmacis (Škoda Fabia R5), jenž měl naději na pozici v elitní desítce.
Hodnocení ERC2 letošního ročníku vyhrál Giacomo Scattolon z Itálie (Mitsubishi Lancer EVO IX), pořadí mezi jezdci ERC3 i juniory ovládl Brit Christopher Ingram (Opel Adam R2). Nejrychlejším pilotem dvoukolky se stal Martin Koči ze Slovenska (Citroën DS3 R3T).
Absolutní pořadí Barum Czech Rally Zlín (po 15. RZ):1. Jan Kopecký, Pavel Dresler (CZE, Škoda Fabia R5) 2:07:34,7 hod2. Tomáš Kostka, Ladislav Kučera (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:34,0 min3. Jan Černý, Petr Černohorský (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:41,9 min4. Pavel Valoušek, Veronika Havelková (CZE, Škoda Fabia R5) + 3:47,7 min5. Fabian Kreim, Frank Christian (DEU, Škoda Fabia R5) + 5:16,1 min6. Martin Vlček, Jindřiška Žáková (CZE, Ford Fiesta R5) + 5:17,9 min7. Vojtěch Štajf, František Rajnoha (CZE, Škoda Fabia R5) + 5:43,3 min8. Miroslav Jakeš, Marcela Ehlová (CZE, Škoda Fabia S2000) + 6:00,5 min9. Cedric Cherain, Filip Cuvelier (BEL, Ford Fiesta R5) + 6:40,4 min10. Roman Odložilík, Martin Tureček (CZE, Ford Fiesta R5) + 7:02,0 min
Pořadí ERC2:1. Giacomo Scattolon, Paolo Zanini (ITA, Mitsubishi Lancer EVO IX) 2:20:56,7 hod2. Tibor Érdi jr., György Papp (HUN, Mitsubishi Lancer EVO X) + 13:30,8 min
Pořadí ERC3:1. Chris Ingram, Elliott Edmondson (GBR, Opel Adam R2) 2:20:55,1 hod2. Luca Rossetti, Eleonora Moriová (ITA, Toyota GT86 CS-R3) + 17,8 s3. Łukasz Pieniążek, Przemysław Mazur (POL, Opel Adam R2) + 23,3 s
Pořadí ERC Junior:1. Chris Ingram, Elliott Edmondson (GBR, Opel Adam R2) 2:20:55,1 hod2. Łukasz Pieniążek, Przemysław Mazur (POL, Opel Adam R2) + 23,3 s3. Nikolaj Grjazin, Jaroslav Fjodorov (LVA, RUS, Peugeot 208 R2) + 4:03,8 min
Pořadí 2WD:1. Martin Koči, Lukáš Kostka (SVK, Citroën DS3 R3T) 2:20:08,8 hod2. Chris Ingram, Elliott Edmondson (GBR, Opel Adam R2) + 46,3 s3. Luca Rossetti, Eleonora Moriová (ITA, Toyota GT86 CS-R3) + 1:04,1 min
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.