Přesně v polovině letních prázdnin pokračovala letošní série v západočeském Pačejově. Na jeho start se postavilo také trio posádek zlínského týmu CERS performance. S výjimkou Jakuba Rejlka, který při premiérové sezoně absolvuje všechny závody poprvé, patří Pačejov u posádek CERS performance dlouhodobě k oblíbeným soutěžím, ty proto na start nastupovaly s ambicemi na pěkný výsledek.
V rámci Poháru 2+ se do soutěže přihlásil Ondřej Bisaha, jenž letos po mnoha úspěšných sezonách s vozy 2WD přestoupil do nejvyšší kategorie přeplňovaných čtyřkolek. V Pačejově se podobně jako na předešlých letošních soutěžích představil s Fordem Fiesta R5, novinkou byl zkušený navigátor Richard Lasevič na sedadle spolujezdce. Ondřej chtěl navázat na pěkné výsledky z minulých ročníků Pačejova, s letošním průběhem však nebyl spokojen. „Před soutěží jsme nestihli nějaký větší test a tak jsme zkoušeli přímo na rally. Letošní sezonu beru jako učební, přesto jsem nechápal náš propad oproti minulým soutěžím,“ vypraví Ondřej. “Do rally šli s nevhodným nastavením, týkalo se to zejména brzd, které měly příliš velký tlak na zadní nápravě. Ta nám neustále utíkala, což na jistotě nepřidalo. Na nejvyšší příčky v soutěži jsme určitě nepomýšleli, na druhou stranu si myslím, že ztráta přes dvě vteřiny na kilometr není ukázka toho, čeho jsme reálně schopní. S er-pětkou jsme v Pačejově zajížděli stejné časy jako loni s er-trojkou, což určitě není v pořádku. Den po Pačejově jsme proto spolu s Romanem Odložilíkem a jeho týmem absolvovali velký test na Malontech, kde jsem pochopil některé technické věci, které toto auto potřebuje. S optimalizací fiesty jsme se konečně výrazněji posunuli a doufám, že se to na dalším závodě, kterým bude naše domácí barumka, pozitivně projeví. Za celý tento víkend bych chtěl poděkovat Ríšovi Lasevičovi, byla čest s ním sedět dohromady v autě, pak Michalovi Horáčkovi, bez kterého bych se na závodech neobešel, H Racingu za přípravu auta a TRT Rally Teamu za cenné rady.“
V nejvyšší kategorii Rallysprint série, tedy ve třídě 5 se na start opět postavili Jakub Rejlek a Libor Hlisnikovský, kteří letošní sprinty objíždějí s Citroënem DS3 R3T Max. I přes fakt, že Jakub letos zažívá svou premiéru v českých rallysptintech, si posádka na předešlých pozicích nevedla zle a vždy se pohybovala na hranici pódiových pozic své kategorie. Do Pačejova proto Jakub s Liborem nastupovali s plánem na dosavadní výsledky navázat. Bohužel, tentokrát se jim nevyhnuly problémy. „Na začátek musím říct, že pačejovský sprint je úžasný. I přesto, že je neskutečně těžký, nebo možná právě proto. Nejvíce se mi líbila nejdelší vložka Čečelovice a zároveň adrenalinový ‚muničák‘ v lese,“ říká po prvních zkušenostech s pačejovskou rally Jakub Rejlek. „Každopádně pro nás to byla smolná soutěž. Začalo to už testem, který jsme před soutěží kvůli mému pracovnímu vytížení nestihli, takže jsme vlastně seděli po třech měsících v autě. Hned na druhé RZ nám začal docházet benzín, takže jsme první Čečelovice museli dojet na přejezdový režim a jen tak tak jsme auto dovezli do servisu. Problém byl ve výpočtu benzínu, holt chyby se stávají. Propadli jsme se, ale v dalších rychlostních zkouškách jsme se postupně dostávali nahoru až na třetí místo před posledním servisem. Pak ale přišly druhé Dubrovice, kde nás potkal pomalý defekt, a poslední 2 km vložky jsme jeli po ráfku. Nakonec jsme ale dojeli až do cíle. I když jsme na dvou zmiňovaných vložkách nechali skoro 1:40 a mohli jsme být druzí ve třídě, tak jsme šťastni, že jsme opět další sprint dokončili a zase jsme se zrychlili. Děláme kroky kupředu a na to, že jedeme třetí soutěž, tak to není vůbec špatné. Už teď se těšíme na další rally, tentokrát do Jeseníků.“
V letos mimořádně nabité třídě 6 se vydal změřit síly Marcel Svačina, tradičně navigovaný Petrem Těšínským. Posádka rudého Citroënu C2 R2 Max se zkraje nemohla dostat do tempa a nepomohla ani zkoušená změna v technice. Marcel s Petrem se tedy po celou dobu pohybovali okolo hranice první desítky. „Nevím, co se stalo, ale nepamatuju si, že bych kdy jel takto špatně,“ říká sebekriticky Marcel Svačina. „Ráno jako bych spal, nemohl jsem se dostat do tempa a do správné koncentrace. V autě jsem navíc poprvé zkoušel jiný stálý převod, který se ale nakonec ukázal o více než půl sekundy na kilometr pomalejší, takže jsme po celou rally ztráceli. Byl to pro nás nepovedený závod.“
Pačejovské chmury tým CERS performance nyní hází za hlavu a s optimismem se připravuje na vrchol letošní sezony, kterou je domácí Barum Czech Rally Zlín. Třídenní maraton zařazený do seriálu mistrovství Evropy s 230 ostrými kilometry se odehraje o posledním srpnovém víkendu ve dnech 26. až 28. srpna. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com,www.fb.com/cersperformance a www.fb.com/fasterrally1!
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.