Tomáš Kostka, původem automobilový jezdec na okruzích, je rallysprintovým šampionem z roku 2012, zatímco na Barum Czech Rally Zlín vybojoval dvě skvělá třetí místa v letech 2012 a 2014. Svého prvního pódiového umístění dosáhl na voze Škoda Fabia S2000 a druhého ve Fordu Fiesta R5. V letošní sezoně vedle rally závodil i v silniční cyklistice po boku takových světových es jako jsou Peter Sagan nebo Roman Kreuziger. Při letošním ročníku barumky se představí v barvách slovenského týmu Rufa Sport ve voze Škoda Fabia R5 ze stáje rakouského šampiona Raimunda Baumschlagera. Na dveřích fabie poveze startovní číslo 16, přičemž je odborníky pasován do role černého koně soutěže.
„Poslední dva roky se věnuji testování a vyvíjení okruhových aut většinou pro Audi Sport. Co se týká rally, tak jsme letos startovali na Rally Vyškov, což bylo na přání našeho hlavního partnera Rufa sport. V předchozích týdnech už probíhaly přípravy na Barum Rally,“ prozradil Kostka. Tomáš coby domácí jezdec je pravidelným členem startovní listiny zlínské rally. Letos se více věnuje okruhům a dalším činnostem. Od Rally Vyškov startoval koncem července na rallysprintu v Pačejově. „Na barumku se moc těším. Doufám, že budu schopen v těžké konkurenci opět bojovat o pódiové umístění,“ pověděl jednatřicetiletý jezdec. Podobně jako v Pačejově i na barumce pojede Tomáš Kostka s vozem Škoda Fabia R5, který připravuje bývalý vynikající závodník Raimund „Mundl“ Baumschlager. „Rozhodl jsem se na obou soutěžích startovat ve stejném voze. Jsem velmi rád, že Raimund zavítá do Zlína jako poradce. Jsem si jistý, že taková osobnost evropského rallysportu tady má i po mnoha letech spoustu fanoušků,“ uvedl český pilot na adresu vítěze barumky z roku 1993.
Tomáš je nejen velmi úspěšný jezdec na okruzích a v rally, ale také vášnivým cyklistou. A to dokonce do takové míry, že na konci června startoval v Hodoníně na společném mistrovství České republiky a Slovenska v silniční cyklistice. Ve startovní listině měl kolem sebe takové hvězdy světové cyklistiky jako Peter Sagan, Roman Kreuziger, Leopold König, Petr Vakoč a Jan Bárta. „Cyklistika mě bavila a odjel jsem pár závodů. Vzhledem k tomu, že závodů v autě příliš nemám, tak jsem chtěl vyzkoušet i něco takového. Dostal jsem profilicenci a teď je ze mě také cyklista, i když jsou to jen začátky. Výsledek na šampionátu ale nedopadl nejlépe. Asi dva kilometry po startu jsme jeli ve skrumáži, přišel náraz od jednoho z jezdců a vytrhl se kabel od elektrické přehazovačky. Před prvním kopcem jsem nemohl přehodit na takový převod, abych ho vyjel a ze závodu jsem odstoupil,“ pověděl všestranný sportovec.
Ze všech startů na Barum Rally nejvíce vzpomíná na první v roce 2004. „I když jsem dosáhl dvakrát na pódium a dalším dobrým výsledkům zabránily technické problémy, tak nejlepší vzpomínky mám hned na první start. Tento závod je pro mě něco speciálního. Možná se budu věnovat v příštích letech více okruhům nebo cyklistice, ale na barumce pojedu vždycky,“ uzavřel otec čtyřletého syna Matthiase.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.