Juniorský evropský šampionát patří v posledních letech k velkým oživením mistrovství Evropy. Jeho dva dosavadní vítězové Stéphane Lefebvre a Emil Bergkvist si za své prvenství vyzkoušeli starty s vozy kategorie R5 a oba již v letošní sezóně pravidelněji startují na soutěžích mistrovství světa. A daří se i dalším bývalým juniorům – Ralfs Sirmacis dokázal zvítězit ve dvou soutěžích ME v absolutní klasifikaci za volantem Škody Fabie R5. Kdo bude jejich nástupcem?
Zpočátku se zdálo, že budou opět svádět souboj jezdci na opelech a peugeotech, realita se ale nakonec ukázala jiná. Zatímco jezdci německé značky zajížděli nejrychlejší časy, jejich soupeři s peugeoty chybovali. Po čtyřech odjetých soutěžích je jasné, že si to o prvenství rozdají napřímo Chris Ingram a Marijan Griebel. Na první pohled má lepší výchozí pozici britský jezdec, který má náskok 11 bodů, ve prospěch Griebela ale hraje pravidlo o škrtání. Dle předpisů pro ERC Junior se totiž počítají jen čtyři nejlepší výsledky ze šesti. A zatímco Ingram má na kontě tři druhá a jedno třetí místo, většinou rychlejší Griebel má po jednom prvním, druhém a třetím místě.
O vyrovnanosti letošního ERC Junior svědčí skutečnost, že na čtyřech odjetých závodech zvítězili čtyři různí piloti. V Irsku zvítězil naprosto překvapivě polský mladík Lukasz Pieniazek, na Azorech domácí Diogo Gago, v Belgii Marijan Griebel a v Estonsku MikoOve Niinemäe. Dominanci jezdců na Opelech podtrhuje třetím místem Julius Tannert, který má již větší bodový odstup. Společně s Lukaszem Pieniazkem, Joonasem Tokee a Dominikem Brožem si to rozdají o třetí příčku mezi juniory.
Jak již bylo řečeno, jezdci na Opelech letos dominují, piloti na Peugeotech si za to však mohou většinou sami. Jeden z největších favoritů Steve Rokland ošklivě havaroval na Circuit of Ireland a po zdemolování svého vozu přišel prakticky o celý rozpočet na sezónu. Vítěz z Azorů Diogo Gago pohřbil své naděje havárií hned v úvodu Kenotek Ypres Rally. Rychlý Nikolay Gryazin pak doplácí na jezdecké chyby, kdy se hodně často ocitá mimo trať. Jak již bylo naznačeno, letošního juniorského evropského šampionátu se účastní i jedna česká posádka. Dominik Brož s Petrem Těšínským startují s již starším Fordem Fiesta R2, jejich prioritou pro letošní rok je hlavně získání co nejvíce zkušeností se soutěžemi v zahraničí. A zatím se jim to daří nadmíru úspěšně, se 41 body drží šestou příčku a jsou na dohled bronzovému stupínku.
Barum Czech Rally Zlín je předposlední soutěží letošního ročníku ERC Junior. Posledním závodem bude lotyšská Rally Liepaja, která se na termín uprostřed září přesunula z února kvůli nepříznivému počasí. Průběžné pořadí ERC Junior po 4. odjetých soutěžích:1. Chris Ingram (GBR) 1112. Marijan Griebel (DEU) 1103. Julius Tannert (DEU) 504. Lukasz Pieniazek (POL) 485. Joonas Tokee (FIN) 416. Dominik Brož (CZE) 41
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.