Napriek faktu, že do štartu VIII. Rally Lubeník 2016 ostáva ešte niekoľko hodín, prvé prekvapenie je na svete. S nim prichádza slovenský KL Racing Rally Team.
Málokedy sa stáva, že súťažný tím na poslednú chvíľu mení súťažnú posádku. V prípade KL Racing Rally Teame to však bola nutnosť. Tomáša Kukučku s Petrom Vejačkom vymení vo vozidle Škoda Fabia R5 dvojica Jan Sýkora – Štěpán Palivec.
Prečo sa tak deje, vysvelil manažér KL Racing Rally Teamu, Marek Lokaj: „Náš jazdec Tomáš Kukučka náhle ochorel a z toho dôvodu sme museli vymeniť slovenskú posádku Škody Fabia R5 za našu českú dvojicu Jan Sýkora – Štěpán Palivec. Toto by sa však nedalo urobiť bez súčinnosti Slovenskej asociácie motoristického športu, ktorá sa k našej žiadosti postavila kladne, za čo im patrí veľká vďaka. Verím, že Tomáš Kukučka sa dá rýchle zdravotne dohromady a na Rally Košice náš tím bude v rámci slovenského rally šampionátu opäť reprezentovať on s Petrom Vejačkom.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.