Tři soutěžní speciály Renault Clio přivezl do dějiště dalšího podniku Rallysprint série, který se jel v Pačejově, Minařík racing. Tentokráte pohárové žně nebyly. Umístěním na bedně ve třídě se blýskl Petr Krajča, Michael Fiedler dokončil rally na 7. místě ve třídě a pro Pavla Miku zůstal sprint nedokončen.
Po vítězství ve Vyškově odjížděli na jihozápad Čech Petr Krajča se spolujezdcem Honzou Houštěm dobře naladěni. V Pačejově ovšem jezdec z želechovických pasek nechytil v úvodu správné tempo a soupeři mu v úvodu lehce ucukli. Petr s Honzou jsou ale bojovníci, a proto se snažili na každé zkoušce. „Do Pačejova jsme se vydali už ve čtvrtek po obědě, abychom vyzvedli itinerář a mohli od pátku začít trénovat. Tratě znám z minulého působení na pačejovské rally. Při tréninku RZ 5/8 Horažďovice jsem zavzpomínal, jak jsem tam minulý rok lítal se svojí stařenkou ŠKODA 100L bokem. Na začátku závodu jsme nemohli nějak chytnout tempo, ale snažili jsme se držet krok s kluky v naší třídě. Po prvních dvou rychlostkách jsme zjistili, že na Řeháka dnes nemáme a soustředili jsme se na držení kroku s Radou a Stejskalem. Když už jsme se dostali do správného tempa a zajeli slušné časy, tak přišlo zrušení mé oblíbené 6. RZ Čečelovice, která patří mezi ty nejlepší zkoušky v Pačejově. Honzovi jsem slíbil, že kvůli této zkoušce se sem za rok vrátíme. Auto jsem dovezl do cíle v pořádku, nasbírali jsme další zkušenosti s cliem, se kterým se stále učím. Soutěž jsme dokončili na krásném 3. místě ve třídě 8. Chtěl bych poděkovat partnerům Brambůrky Jana, DH elektro, Premier Containers, Mašlaň, Imont, bez kterých bychom nemohli na tak vzdálenou soutěž odcestovat a závodit zde. Poděkování patří i týmu Minařík racing za přípravu vozu. A taky nemůžu zapomenout na naše fanoušky, kteří přijeli v hojném počtu po náročné cestě kolem Temelína. A na závěr bych chtěl všechny pozvat na naši domácí soutěž, což je Barum Czech rally Zlín, na které pojedu poprvé v soudobém autě,“ zhodnotil soutěž a pozval své fanoušky na vrchol sezony Petr Krajča. Posádka Krajča – Houšť dokončila rally na 25. místě v RSS. Ve stejné třídě startovali i Michael Fiedler s Ondrou Švédou. Kluci mají za sebou v letošní sezoně zatím pouze jeden start, a to se trošku podepsalo na jejich výkonu. Přesto si závod užili a v cíli byli klasifikováni na 33. místě v RSS, 7. místě ve třídě 8 a 11. místě mezi juniory. „Rally Agropa byla naší druhou soutěží v letošní sezoně. Naposledy jsme seděli v závodním autě na Valašské rally, a to bylo zpočátku dost znát. Přece jen od dubna do července je spousta času a nám chybí pravidelnější starty. Přesto se nám v Pačejově líbilo. Kromě druhé zkoušky, která byla zároveň nejdelší v závodě a kde jsme se nemohli dostat do tempa, jsme zajížděli slušné časy. Nyní na nás čeká soutěž v Jeseníkách, kam se velmi těšíme. Tady bychom chtěli zrychlit a ukázat, co jsme se naučili. Chtěl bych poděkovat celému Minařík racing za přípravu vozu a servis během závodu, díky patří rovněž i obchodním partnerům, bez kterých bychom nemohli startovat,“ uvedl po soutěži Michael Fiedler. Paní Štěstěna se tentokráte otočila zády k Pavlu Mikovi a Radimu Strnadlovi. Posádka Renaultu Clio R3 zajela na první zkoušce čtvrtý čas ve třídě, ale tato RZ byla také poslední, kde kluci figurovali. O zkoušku dál již rozšířili skupinku odstoupivších. „Do Pačejova jsem se těšil hned ze tří důvodů. Za prvé se mi líbilo svezení s Radimem Strnadlem ve Vyškově, a proto jsem rád, že jsme se domluvili na další spolupráci. Za další jsou na jihozápadu Čech krásné rychlostní zkoušky a nakonec meteorologové hlásili pěkné počasí. A pokud je venku pěkně, krásně se závodí a já si vše náramně užívám. První rychlostní zkoušku jsem zajel v solidním tempu, i když bylo znát, že jsem v autě seděl naposledy ve Vyškově, což se odrazilo hlavně v brzdění do retardérů. Velmi jsem se těšil na druhou zkoušku, která byla hodně technická a záleželo na kvalitním rozpisu. Jenže 8 km po startu jsem byl rychlejší do pravé zatáčky a po probrzdění jsme lehce vypochodovali mimo cestu. Poškození na autě malé, ale nejdůležitější bylo, že jsme zůstali viset na lyžině a dokola kolem žádní diváci, kteří by nás pošťouchli zpět na cestu. Jelikož jsem měl obavu, aby některá další posádka nesestřelila naše clio, s Radimem jsme další posádky brzdili s dostatečným odstupem od renaultu. Přesto došlo k tomu, že David Soldát s fabií byl rychlý, probrzdil zatáčku a lehce ťukl naše auto. Posádku škodovky jsme vytlačili zpět a ta pokračovala. Chtěl bych poděkovat Minařík racing, mechanikům i Lubovi Minaříkovi za pohodu v týmu. Další soutěží bude Rally Jeseníky,“ popsal odstoupení Pavel Mika.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?