Tři soutěžní speciály Renault Clio přivezl do dějiště dalšího podniku Rallysprint série, který se jel v Pačejově, Minařík racing. Tentokráte pohárové žně nebyly. Umístěním na bedně ve třídě se blýskl Petr Krajča, Michael Fiedler dokončil rally na 7. místě ve třídě a pro Pavla Miku zůstal sprint nedokončen.
Po vítězství ve Vyškově odjížděli na jihozápad Čech Petr Krajča se spolujezdcem Honzou Houštěm dobře naladěni. V Pačejově ovšem jezdec z želechovických pasek nechytil v úvodu správné tempo a soupeři mu v úvodu lehce ucukli. Petr s Honzou jsou ale bojovníci, a proto se snažili na každé zkoušce. „Do Pačejova jsme se vydali už ve čtvrtek po obědě, abychom vyzvedli itinerář a mohli od pátku začít trénovat. Tratě znám z minulého působení na pačejovské rally. Při tréninku RZ 5/8 Horažďovice jsem zavzpomínal, jak jsem tam minulý rok lítal se svojí stařenkou ŠKODA 100L bokem. Na začátku závodu jsme nemohli nějak chytnout tempo, ale snažili jsme se držet krok s kluky v naší třídě. Po prvních dvou rychlostkách jsme zjistili, že na Řeháka dnes nemáme a soustředili jsme se na držení kroku s Radou a Stejskalem. Když už jsme se dostali do správného tempa a zajeli slušné časy, tak přišlo zrušení mé oblíbené 6. RZ Čečelovice, která patří mezi ty nejlepší zkoušky v Pačejově. Honzovi jsem slíbil, že kvůli této zkoušce se sem za rok vrátíme. Auto jsem dovezl do cíle v pořádku, nasbírali jsme další zkušenosti s cliem, se kterým se stále učím. Soutěž jsme dokončili na krásném 3. místě ve třídě 8. Chtěl bych poděkovat partnerům Brambůrky Jana, DH elektro, Premier Containers, Mašlaň, Imont, bez kterých bychom nemohli na tak vzdálenou soutěž odcestovat a závodit zde. Poděkování patří i týmu Minařík racing za přípravu vozu. A taky nemůžu zapomenout na naše fanoušky, kteří přijeli v hojném počtu po náročné cestě kolem Temelína. A na závěr bych chtěl všechny pozvat na naši domácí soutěž, což je Barum Czech rally Zlín, na které pojedu poprvé v soudobém autě,“ zhodnotil soutěž a pozval své fanoušky na vrchol sezony Petr Krajča. Posádka Krajča – Houšť dokončila rally na 25. místě v RSS. Ve stejné třídě startovali i Michael Fiedler s Ondrou Švédou. Kluci mají za sebou v letošní sezoně zatím pouze jeden start, a to se trošku podepsalo na jejich výkonu. Přesto si závod užili a v cíli byli klasifikováni na 33. místě v RSS, 7. místě ve třídě 8 a 11. místě mezi juniory. „Rally Agropa byla naší druhou soutěží v letošní sezoně. Naposledy jsme seděli v závodním autě na Valašské rally, a to bylo zpočátku dost znát. Přece jen od dubna do července je spousta času a nám chybí pravidelnější starty. Přesto se nám v Pačejově líbilo. Kromě druhé zkoušky, která byla zároveň nejdelší v závodě a kde jsme se nemohli dostat do tempa, jsme zajížděli slušné časy. Nyní na nás čeká soutěž v Jeseníkách, kam se velmi těšíme. Tady bychom chtěli zrychlit a ukázat, co jsme se naučili. Chtěl bych poděkovat celému Minařík racing za přípravu vozu a servis během závodu, díky patří rovněž i obchodním partnerům, bez kterých bychom nemohli startovat,“ uvedl po soutěži Michael Fiedler. Paní Štěstěna se tentokráte otočila zády k Pavlu Mikovi a Radimu Strnadlovi. Posádka Renaultu Clio R3 zajela na první zkoušce čtvrtý čas ve třídě, ale tato RZ byla také poslední, kde kluci figurovali. O zkoušku dál již rozšířili skupinku odstoupivších. „Do Pačejova jsem se těšil hned ze tří důvodů. Za prvé se mi líbilo svezení s Radimem Strnadlem ve Vyškově, a proto jsem rád, že jsme se domluvili na další spolupráci. Za další jsou na jihozápadu Čech krásné rychlostní zkoušky a nakonec meteorologové hlásili pěkné počasí. A pokud je venku pěkně, krásně se závodí a já si vše náramně užívám. První rychlostní zkoušku jsem zajel v solidním tempu, i když bylo znát, že jsem v autě seděl naposledy ve Vyškově, což se odrazilo hlavně v brzdění do retardérů. Velmi jsem se těšil na druhou zkoušku, která byla hodně technická a záleželo na kvalitním rozpisu. Jenže 8 km po startu jsem byl rychlejší do pravé zatáčky a po probrzdění jsme lehce vypochodovali mimo cestu. Poškození na autě malé, ale nejdůležitější bylo, že jsme zůstali viset na lyžině a dokola kolem žádní diváci, kteří by nás pošťouchli zpět na cestu. Jelikož jsem měl obavu, aby některá další posádka nesestřelila naše clio, s Radimem jsme další posádky brzdili s dostatečným odstupem od renaultu. Přesto došlo k tomu, že David Soldát s fabií byl rychlý, probrzdil zatáčku a lehce ťukl naše auto. Posádku škodovky jsme vytlačili zpět a ta pokračovala. Chtěl bych poděkovat Minařík racing, mechanikům i Lubovi Minaříkovi za pohodu v týmu. Další soutěží bude Rally Jeseníky,“ popsal odstoupení Pavel Mika.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.