Tři soutěžní speciály Renault Clio přivezl do dějiště dalšího podniku Rallysprint série, který se jel v Pačejově, Minařík racing. Tentokráte pohárové žně nebyly. Umístěním na bedně ve třídě se blýskl Petr Krajča, Michael Fiedler dokončil rally na 7. místě ve třídě a pro Pavla Miku zůstal sprint nedokončen.
Po vítězství ve Vyškově odjížděli na jihozápad Čech Petr Krajča se spolujezdcem Honzou Houštěm dobře naladěni. V Pačejově ovšem jezdec z želechovických pasek nechytil v úvodu správné tempo a soupeři mu v úvodu lehce ucukli. Petr s Honzou jsou ale bojovníci, a proto se snažili na každé zkoušce. „Do Pačejova jsme se vydali už ve čtvrtek po obědě, abychom vyzvedli itinerář a mohli od pátku začít trénovat. Tratě znám z minulého působení na pačejovské rally. Při tréninku RZ 5/8 Horažďovice jsem zavzpomínal, jak jsem tam minulý rok lítal se svojí stařenkou ŠKODA 100L bokem. Na začátku závodu jsme nemohli nějak chytnout tempo, ale snažili jsme se držet krok s kluky v naší třídě. Po prvních dvou rychlostkách jsme zjistili, že na Řeháka dnes nemáme a soustředili jsme se na držení kroku s Radou a Stejskalem. Když už jsme se dostali do správného tempa a zajeli slušné časy, tak přišlo zrušení mé oblíbené 6. RZ Čečelovice, která patří mezi ty nejlepší zkoušky v Pačejově. Honzovi jsem slíbil, že kvůli této zkoušce se sem za rok vrátíme. Auto jsem dovezl do cíle v pořádku, nasbírali jsme další zkušenosti s cliem, se kterým se stále učím. Soutěž jsme dokončili na krásném 3. místě ve třídě 8. Chtěl bych poděkovat partnerům Brambůrky Jana, DH elektro, Premier Containers, Mašlaň, Imont, bez kterých bychom nemohli na tak vzdálenou soutěž odcestovat a závodit zde. Poděkování patří i týmu Minařík racing za přípravu vozu. A taky nemůžu zapomenout na naše fanoušky, kteří přijeli v hojném počtu po náročné cestě kolem Temelína. A na závěr bych chtěl všechny pozvat na naši domácí soutěž, což je Barum Czech rally Zlín, na které pojedu poprvé v soudobém autě,“ zhodnotil soutěž a pozval své fanoušky na vrchol sezony Petr Krajča. Posádka Krajča – Houšť dokončila rally na 25. místě v RSS. Ve stejné třídě startovali i Michael Fiedler s Ondrou Švédou. Kluci mají za sebou v letošní sezoně zatím pouze jeden start, a to se trošku podepsalo na jejich výkonu. Přesto si závod užili a v cíli byli klasifikováni na 33. místě v RSS, 7. místě ve třídě 8 a 11. místě mezi juniory. „Rally Agropa byla naší druhou soutěží v letošní sezoně. Naposledy jsme seděli v závodním autě na Valašské rally, a to bylo zpočátku dost znát. Přece jen od dubna do července je spousta času a nám chybí pravidelnější starty. Přesto se nám v Pačejově líbilo. Kromě druhé zkoušky, která byla zároveň nejdelší v závodě a kde jsme se nemohli dostat do tempa, jsme zajížděli slušné časy. Nyní na nás čeká soutěž v Jeseníkách, kam se velmi těšíme. Tady bychom chtěli zrychlit a ukázat, co jsme se naučili. Chtěl bych poděkovat celému Minařík racing za přípravu vozu a servis během závodu, díky patří rovněž i obchodním partnerům, bez kterých bychom nemohli startovat,“ uvedl po soutěži Michael Fiedler. Paní Štěstěna se tentokráte otočila zády k Pavlu Mikovi a Radimu Strnadlovi. Posádka Renaultu Clio R3 zajela na první zkoušce čtvrtý čas ve třídě, ale tato RZ byla také poslední, kde kluci figurovali. O zkoušku dál již rozšířili skupinku odstoupivších. „Do Pačejova jsem se těšil hned ze tří důvodů. Za prvé se mi líbilo svezení s Radimem Strnadlem ve Vyškově, a proto jsem rád, že jsme se domluvili na další spolupráci. Za další jsou na jihozápadu Čech krásné rychlostní zkoušky a nakonec meteorologové hlásili pěkné počasí. A pokud je venku pěkně, krásně se závodí a já si vše náramně užívám. První rychlostní zkoušku jsem zajel v solidním tempu, i když bylo znát, že jsem v autě seděl naposledy ve Vyškově, což se odrazilo hlavně v brzdění do retardérů. Velmi jsem se těšil na druhou zkoušku, která byla hodně technická a záleželo na kvalitním rozpisu. Jenže 8 km po startu jsem byl rychlejší do pravé zatáčky a po probrzdění jsme lehce vypochodovali mimo cestu. Poškození na autě malé, ale nejdůležitější bylo, že jsme zůstali viset na lyžině a dokola kolem žádní diváci, kteří by nás pošťouchli zpět na cestu. Jelikož jsem měl obavu, aby některá další posádka nesestřelila naše clio, s Radimem jsme další posádky brzdili s dostatečným odstupem od renaultu. Přesto došlo k tomu, že David Soldát s fabií byl rychlý, probrzdil zatáčku a lehce ťukl naše auto. Posádku škodovky jsme vytlačili zpět a ta pokračovala. Chtěl bych poděkovat Minařík racing, mechanikům i Lubovi Minaříkovi za pohodu v týmu. Další soutěží bude Rally Jeseníky,“ popsal odstoupení Pavel Mika.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.