Tři soutěžní speciály Renault Clio přivezl do dějiště dalšího podniku Rallysprint série, který se jel v Pačejově, Minařík racing. Tentokráte pohárové žně nebyly. Umístěním na bedně ve třídě se blýskl Petr Krajča, Michael Fiedler dokončil rally na 7. místě ve třídě a pro Pavla Miku zůstal sprint nedokončen.
Po vítězství ve Vyškově odjížděli na jihozápad Čech Petr Krajča se spolujezdcem Honzou Houštěm dobře naladěni. V Pačejově ovšem jezdec z želechovických pasek nechytil v úvodu správné tempo a soupeři mu v úvodu lehce ucukli. Petr s Honzou jsou ale bojovníci, a proto se snažili na každé zkoušce. „Do Pačejova jsme se vydali už ve čtvrtek po obědě, abychom vyzvedli itinerář a mohli od pátku začít trénovat. Tratě znám z minulého působení na pačejovské rally. Při tréninku RZ 5/8 Horažďovice jsem zavzpomínal, jak jsem tam minulý rok lítal se svojí stařenkou ŠKODA 100L bokem. Na začátku závodu jsme nemohli nějak chytnout tempo, ale snažili jsme se držet krok s kluky v naší třídě. Po prvních dvou rychlostkách jsme zjistili, že na Řeháka dnes nemáme a soustředili jsme se na držení kroku s Radou a Stejskalem. Když už jsme se dostali do správného tempa a zajeli slušné časy, tak přišlo zrušení mé oblíbené 6. RZ Čečelovice, která patří mezi ty nejlepší zkoušky v Pačejově. Honzovi jsem slíbil, že kvůli této zkoušce se sem za rok vrátíme. Auto jsem dovezl do cíle v pořádku, nasbírali jsme další zkušenosti s cliem, se kterým se stále učím. Soutěž jsme dokončili na krásném 3. místě ve třídě 8. Chtěl bych poděkovat partnerům Brambůrky Jana, DH elektro, Premier Containers, Mašlaň, Imont, bez kterých bychom nemohli na tak vzdálenou soutěž odcestovat a závodit zde. Poděkování patří i týmu Minařík racing za přípravu vozu. A taky nemůžu zapomenout na naše fanoušky, kteří přijeli v hojném počtu po náročné cestě kolem Temelína. A na závěr bych chtěl všechny pozvat na naši domácí soutěž, což je Barum Czech rally Zlín, na které pojedu poprvé v soudobém autě,“ zhodnotil soutěž a pozval své fanoušky na vrchol sezony Petr Krajča. Posádka Krajča – Houšť dokončila rally na 25. místě v RSS. Ve stejné třídě startovali i Michael Fiedler s Ondrou Švédou. Kluci mají za sebou v letošní sezoně zatím pouze jeden start, a to se trošku podepsalo na jejich výkonu. Přesto si závod užili a v cíli byli klasifikováni na 33. místě v RSS, 7. místě ve třídě 8 a 11. místě mezi juniory. „Rally Agropa byla naší druhou soutěží v letošní sezoně. Naposledy jsme seděli v závodním autě na Valašské rally, a to bylo zpočátku dost znát. Přece jen od dubna do července je spousta času a nám chybí pravidelnější starty. Přesto se nám v Pačejově líbilo. Kromě druhé zkoušky, která byla zároveň nejdelší v závodě a kde jsme se nemohli dostat do tempa, jsme zajížděli slušné časy. Nyní na nás čeká soutěž v Jeseníkách, kam se velmi těšíme. Tady bychom chtěli zrychlit a ukázat, co jsme se naučili. Chtěl bych poděkovat celému Minařík racing za přípravu vozu a servis během závodu, díky patří rovněž i obchodním partnerům, bez kterých bychom nemohli startovat,“ uvedl po soutěži Michael Fiedler. Paní Štěstěna se tentokráte otočila zády k Pavlu Mikovi a Radimu Strnadlovi. Posádka Renaultu Clio R3 zajela na první zkoušce čtvrtý čas ve třídě, ale tato RZ byla také poslední, kde kluci figurovali. O zkoušku dál již rozšířili skupinku odstoupivších. „Do Pačejova jsem se těšil hned ze tří důvodů. Za prvé se mi líbilo svezení s Radimem Strnadlem ve Vyškově, a proto jsem rád, že jsme se domluvili na další spolupráci. Za další jsou na jihozápadu Čech krásné rychlostní zkoušky a nakonec meteorologové hlásili pěkné počasí. A pokud je venku pěkně, krásně se závodí a já si vše náramně užívám. První rychlostní zkoušku jsem zajel v solidním tempu, i když bylo znát, že jsem v autě seděl naposledy ve Vyškově, což se odrazilo hlavně v brzdění do retardérů. Velmi jsem se těšil na druhou zkoušku, která byla hodně technická a záleželo na kvalitním rozpisu. Jenže 8 km po startu jsem byl rychlejší do pravé zatáčky a po probrzdění jsme lehce vypochodovali mimo cestu. Poškození na autě malé, ale nejdůležitější bylo, že jsme zůstali viset na lyžině a dokola kolem žádní diváci, kteří by nás pošťouchli zpět na cestu. Jelikož jsem měl obavu, aby některá další posádka nesestřelila naše clio, s Radimem jsme další posádky brzdili s dostatečným odstupem od renaultu. Přesto došlo k tomu, že David Soldát s fabií byl rychlý, probrzdil zatáčku a lehce ťukl naše auto. Posádku škodovky jsme vytlačili zpět a ta pokračovala. Chtěl bych poděkovat Minařík racing, mechanikům i Lubovi Minaříkovi za pohodu v týmu. Další soutěží bude Rally Jeseníky,“ popsal odstoupení Pavel Mika.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.