Juniorské mistrovství Evropy pokračuje o nadcházejícím víkendu soutěží 24auto Rally Estonia. Na start šotolinové soutěž se postaví mimo jiné i turnovská dvojice Dominik Brož s Petrem Těšínským s Fordem Fiesta R2.
Po úspěchu na Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016, kde Dominik s Petrem vyjeli cenné body za 4. místo mezi evropskými juniory, čeká posádku TMS Czech National Junior teamu další zkouška. Tentokráte se kluci projedou po šotolinové rally v Estonsku. Harmonogram auto24 Rally Estonia je rozdělený do tří dnů. V pátek 15. července čeká na posádky kvalifikační zkouška a ve večerních hodinách městská speciálka. O den později se už ovšem posádky dočkají pořádné porce ostrých kilometrů. Celkem devět rychlostních zkoušek včetně dvou průjezdů nejdelší erzety soutěže, která měří bez pár centimetrů třicet kilometrů, bude pro posádky jistě velkou výzvou. Závěrečných šest rychlostních zkoušek je pak na programu v neděli 17. července. Pro Dominika Brože s Petrem Těšínským to bude druhá šotolinová soutěž sezony. Poprvé se na nezpevněném povrchu svezla posádka na Azorech a turnovský jezdec si jízdu pochvaloval. Dobrá nálada panuje u posádky i před estonskou rally. „Každá nová soutěž je pro nás oba velkou výzvou. Pochopitelně, že do Estonska se těšíme. Je nám jasné, že v popředí výsledků budou jezdci, kteří mají s touto soutěží zkušenosti. My se budeme snažit neudělat ostudu a postupně budeme sešlapávat plynový pedál níž a níž. Ford Fiesta R2 je v dobré kondici. Držte nám palce, neboť s podvědomím, že nás sledujete a fandíte nám, se nám jede líp,“ uvedl před soutěží Dominik Brož. Turnovská posádka je zařazena v Estonsku do kategorie juniorského mistrovství Evropy (ERCJ) a tentokráte bude na startu 13. Posádek. Dále posádka díky vozu R2 figuruje ve třídě RC4 a tady budou mít Dominik s Petrem devatenáct soupeřů. Pro úplnost zbývá doplnit startovní číslo, které je tentokráte 33 a dvě trojky jistě přinesou Brožovi a Těšínskému štěstí.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?