Juniorské mistrovství Evropy pokračuje o nadcházejícím víkendu soutěží 24auto Rally Estonia. Na start šotolinové soutěž se postaví mimo jiné i turnovská dvojice Dominik Brož s Petrem Těšínským s Fordem Fiesta R2.
Po úspěchu na Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016, kde Dominik s Petrem vyjeli cenné body za 4. místo mezi evropskými juniory, čeká posádku TMS Czech National Junior teamu další zkouška. Tentokráte se kluci projedou po šotolinové rally v Estonsku. Harmonogram auto24 Rally Estonia je rozdělený do tří dnů. V pátek 15. července čeká na posádky kvalifikační zkouška a ve večerních hodinách městská speciálka. O den později se už ovšem posádky dočkají pořádné porce ostrých kilometrů. Celkem devět rychlostních zkoušek včetně dvou průjezdů nejdelší erzety soutěže, která měří bez pár centimetrů třicet kilometrů, bude pro posádky jistě velkou výzvou. Závěrečných šest rychlostních zkoušek je pak na programu v neděli 17. července. Pro Dominika Brože s Petrem Těšínským to bude druhá šotolinová soutěž sezony. Poprvé se na nezpevněném povrchu svezla posádka na Azorech a turnovský jezdec si jízdu pochvaloval. Dobrá nálada panuje u posádky i před estonskou rally. „Každá nová soutěž je pro nás oba velkou výzvou. Pochopitelně, že do Estonska se těšíme. Je nám jasné, že v popředí výsledků budou jezdci, kteří mají s touto soutěží zkušenosti. My se budeme snažit neudělat ostudu a postupně budeme sešlapávat plynový pedál níž a níž. Ford Fiesta R2 je v dobré kondici. Držte nám palce, neboť s podvědomím, že nás sledujete a fandíte nám, se nám jede líp,“ uvedl před soutěží Dominik Brož. Turnovská posádka je zařazena v Estonsku do kategorie juniorského mistrovství Evropy (ERCJ) a tentokráte bude na startu 13. Posádek. Dále posádka díky vozu R2 figuruje ve třídě RC4 a tady budou mít Dominik s Petrem devatenáct soupeřů. Pro úplnost zbývá doplnit startovní číslo, které je tentokráte 33 a dvě trojky jistě přinesou Brožovi a Těšínskému štěstí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?