Slušovický Minařík racing měl při Rally Bohemia dvojí zastoupení. Lukáš Nekvapil obsadil 6. místo ve třídě 6 a Milan Obadal si odváží z Mladé Boleslavi cenný pohár za vítězství ve třídě 5.
Domácí šampionát velkého mistráku v rally se na začátku července přehoupl do své druhé poloviny. Na pořadu totiž byla Rally Bohemia a s ní i formát nízkého počtu rychlostních zkoušek ovšem s delší kilometráží a dlouhými přejezdy. Na posádky čekalo ve dvou etapách všeho všudy osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích s délkou 153,28 km. Každá chyba, každý defekt a jakýkoli problém byl na dlouhých rychlostkách velmi znát. Své by o tom mohla dlouze vyprávět tišnovská posádka Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem. A že kluci umí krásně a dlouze vyprávět :-))). Jejich modrobílý Opel Adam R2 očekával těžkou bitvu ve třídě 6, kde se v Boleslavi sešlo hned čtrnáct soupeřů. Úvodní testovací zkoušku projeli kluci v pohodě a před samotnou soutěží udělali na autě ještě několik málo úprav. Ovšem tu hlavní změnu, správný výběr pneumatik, Lukáš s Romanem neudělali, a ta se okamžitě odrazila na čase. Osmý čas ve třídě, který posádka zajela na suchých pneu na kluzké RZ Cetno, byl počin hodný obdivu, pokud by se nezávodilo na čas. Bojová nálada z úvodu rally se vytratila, ale Lukáš s Romanem bojovali dál. Do uzavřeného parkoviště odevzdávali Adámka na průběžném 7. místě ve třídě a stejná příčka patřila posádce i mezi dvoukolkami. „Naší špatnou volbou jsme přišli o možnost bojovat o přední místa ve třídě. Chyba pochopitelně mrzí, ale je před námi ještě jedna etapa a stát se může cokoli,“ poznamenal v cíli etapy Lukáš Nekvapil. Nedělní ráno vyšlo sympatickým a věčně usměvavým Tišnovákům dobře a ve třídě se posunuli o dvě příčky výš. Následovala RZ Staroměstská a s ní propad ve výsledcích. Na vině byl roztržený klínový řemen. Posádka se dobelhala do servisu, kde mechanici závadu odstranili, ale zbývající dvě zkoušky byly pouze o dojetí. Lukáš s Romanem si spravili chuť aspoň na závěrečné zkoušce, kde zajeli druhý nejrychlejší čas třídy. „Tato soutěž nám nebyla nijak nakloněna. Do Mladé Boleslavi jsme přijeli bojovně naladěni a namotivovaní. Po intenzivní bouřce před závodem jsme ovšem nezvolili správné gumy a pak už se to s námi vezlo… Sobota se nám nepovedla, neděle se nám nepovedla a v pondělí se naštěstí už nejelo :-),“ shrnul soutěžní víkend zklamaný Lukáš Nekvapil. Do statistiky posádky tak přibudou tyto výsledky: 31. místo absolutně, 6. místo ve třídě 6, 6. místo v kategorii 2WD.
Čest týmu Minařík racing zachraňovala na Mladoboleslavsku dvojice Milan Obadal – Vladimír Osička na Renaultu Clio R3. Zatímco Milan s Vladimírem závodit chtěli, většina posádek z třídy 5 stejnou chuť nesdílela a Rally Bohemia ze svého kalendáře vypustila. Jediným soupeřem tak byl Michal Trojan rovněž s cliem. Duel ve třídě se odehrával pouze po tři zkoušky, neboť v poslední sobotní rychlostce poškodil Trojan chladič. Nutno však poznamenat, že celou sobotní etapu ovládli Milan s Vláďou. V polovině soutěže byli klasifikování na 10. místě mezi dvoukolkami a 40. místě v absolutní klasifikaci. V druhé polovině rally si posádka závod užívala a úspěšně Bohemku dokončila. „Již před startem jsme s Milanem byli odhodláni zúročit naše zkušenosti z minulých vystoupení a od začátku šli jednoznačně za naším cílem maximálního bodového zisku. Opět nás ovšem všechny potrápilo počasí, když větrná smršť s následným deštěm změnila předstartovní prognózy suchého závodu. Spoušť napáchaná v servisním zázemí se nevyhnula ani stanům Minařík racing a ještě více nás motivovala k soustředěnému a odhodlanému výkonu. Voda na neskutečně kluzkých asfaltech vineckého testu nám ovšem nevadila a od začátku jsme nastolili jednoznačný atak, který pokračoval i na zbývajících rychlostních zkouškách první etapy. Legendární úsek Bohemie končící v Návarovském údolí sice již postrádá dřevěné mostky, ale novou betonovou variantu zaznamenalo naše Clio R3 jen mihnutím, čemuž odpovídaly i dosažené časy. Tlak vyvinutý na našeho nejbližšího soupeře však gradoval a poté, co jsme jej ve tmě závěrečného testu první etapy dojeli na rychlostní zkoušce, jsme již věřili ve splnění našeho cíle,“ zhodnotil sobotní etapu Vladimír Osička a Milan Obadal doplnil své postřehy. „Druhý den soutěže však nebyl vůbec jednoduchý a po maratonských kilometrech úvodního testu jsme po vyhodnocení krizových situací přepnuli do módu odvést domů na Moravu "hrnek plný bodů". Zdravý úsudek nás po vítězství na Bohemia rally posunul na průběžnou druhou příčku v mistrovství republiky, což dokládá precizní práci mechaniků a moudré rady od majitele týmu Luby Minaříka. Výhra nás těší a motivuje zároveň, neboť soupeři na trati musí počítat i se staršími pány, a to ještě mnozí netuší, že Hostýnské vrchy a valašské chodníčky dalšího podniku Barum rally jsou naším domovem.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.