Slušovický Minařík racing měl při Rally Bohemia dvojí zastoupení. Lukáš Nekvapil obsadil 6. místo ve třídě 6 a Milan Obadal si odváží z Mladé Boleslavi cenný pohár za vítězství ve třídě 5.
Domácí šampionát velkého mistráku v rally se na začátku července přehoupl do své druhé poloviny. Na pořadu totiž byla Rally Bohemia a s ní i formát nízkého počtu rychlostních zkoušek ovšem s delší kilometráží a dlouhými přejezdy. Na posádky čekalo ve dvou etapách všeho všudy osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích s délkou 153,28 km. Každá chyba, každý defekt a jakýkoli problém byl na dlouhých rychlostkách velmi znát. Své by o tom mohla dlouze vyprávět tišnovská posádka Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem. A že kluci umí krásně a dlouze vyprávět :-))). Jejich modrobílý Opel Adam R2 očekával těžkou bitvu ve třídě 6, kde se v Boleslavi sešlo hned čtrnáct soupeřů. Úvodní testovací zkoušku projeli kluci v pohodě a před samotnou soutěží udělali na autě ještě několik málo úprav. Ovšem tu hlavní změnu, správný výběr pneumatik, Lukáš s Romanem neudělali, a ta se okamžitě odrazila na čase. Osmý čas ve třídě, který posádka zajela na suchých pneu na kluzké RZ Cetno, byl počin hodný obdivu, pokud by se nezávodilo na čas. Bojová nálada z úvodu rally se vytratila, ale Lukáš s Romanem bojovali dál. Do uzavřeného parkoviště odevzdávali Adámka na průběžném 7. místě ve třídě a stejná příčka patřila posádce i mezi dvoukolkami. „Naší špatnou volbou jsme přišli o možnost bojovat o přední místa ve třídě. Chyba pochopitelně mrzí, ale je před námi ještě jedna etapa a stát se může cokoli,“ poznamenal v cíli etapy Lukáš Nekvapil. Nedělní ráno vyšlo sympatickým a věčně usměvavým Tišnovákům dobře a ve třídě se posunuli o dvě příčky výš. Následovala RZ Staroměstská a s ní propad ve výsledcích. Na vině byl roztržený klínový řemen. Posádka se dobelhala do servisu, kde mechanici závadu odstranili, ale zbývající dvě zkoušky byly pouze o dojetí. Lukáš s Romanem si spravili chuť aspoň na závěrečné zkoušce, kde zajeli druhý nejrychlejší čas třídy. „Tato soutěž nám nebyla nijak nakloněna. Do Mladé Boleslavi jsme přijeli bojovně naladěni a namotivovaní. Po intenzivní bouřce před závodem jsme ovšem nezvolili správné gumy a pak už se to s námi vezlo… Sobota se nám nepovedla, neděle se nám nepovedla a v pondělí se naštěstí už nejelo :-),“ shrnul soutěžní víkend zklamaný Lukáš Nekvapil. Do statistiky posádky tak přibudou tyto výsledky: 31. místo absolutně, 6. místo ve třídě 6, 6. místo v kategorii 2WD.
Čest týmu Minařík racing zachraňovala na Mladoboleslavsku dvojice Milan Obadal – Vladimír Osička na Renaultu Clio R3. Zatímco Milan s Vladimírem závodit chtěli, většina posádek z třídy 5 stejnou chuť nesdílela a Rally Bohemia ze svého kalendáře vypustila. Jediným soupeřem tak byl Michal Trojan rovněž s cliem. Duel ve třídě se odehrával pouze po tři zkoušky, neboť v poslední sobotní rychlostce poškodil Trojan chladič. Nutno však poznamenat, že celou sobotní etapu ovládli Milan s Vláďou. V polovině soutěže byli klasifikování na 10. místě mezi dvoukolkami a 40. místě v absolutní klasifikaci. V druhé polovině rally si posádka závod užívala a úspěšně Bohemku dokončila. „Již před startem jsme s Milanem byli odhodláni zúročit naše zkušenosti z minulých vystoupení a od začátku šli jednoznačně za naším cílem maximálního bodového zisku. Opět nás ovšem všechny potrápilo počasí, když větrná smršť s následným deštěm změnila předstartovní prognózy suchého závodu. Spoušť napáchaná v servisním zázemí se nevyhnula ani stanům Minařík racing a ještě více nás motivovala k soustředěnému a odhodlanému výkonu. Voda na neskutečně kluzkých asfaltech vineckého testu nám ovšem nevadila a od začátku jsme nastolili jednoznačný atak, který pokračoval i na zbývajících rychlostních zkouškách první etapy. Legendární úsek Bohemie končící v Návarovském údolí sice již postrádá dřevěné mostky, ale novou betonovou variantu zaznamenalo naše Clio R3 jen mihnutím, čemuž odpovídaly i dosažené časy. Tlak vyvinutý na našeho nejbližšího soupeře však gradoval a poté, co jsme jej ve tmě závěrečného testu první etapy dojeli na rychlostní zkoušce, jsme již věřili ve splnění našeho cíle,“ zhodnotil sobotní etapu Vladimír Osička a Milan Obadal doplnil své postřehy. „Druhý den soutěže však nebyl vůbec jednoduchý a po maratonských kilometrech úvodního testu jsme po vyhodnocení krizových situací přepnuli do módu odvést domů na Moravu "hrnek plný bodů". Zdravý úsudek nás po vítězství na Bohemia rally posunul na průběžnou druhou příčku v mistrovství republiky, což dokládá precizní práci mechaniků a moudré rady od majitele týmu Luby Minaříka. Výhra nás těší a motivuje zároveň, neboť soupeři na trati musí počítat i se staršími pány, a to ještě mnozí netuší, že Hostýnské vrchy a valašské chodníčky dalšího podniku Barum rally jsou naším domovem.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.