Slušovický Minařík racing měl při Rally Bohemia dvojí zastoupení. Lukáš Nekvapil obsadil 6. místo ve třídě 6 a Milan Obadal si odváží z Mladé Boleslavi cenný pohár za vítězství ve třídě 5.
Domácí šampionát velkého mistráku v rally se na začátku července přehoupl do své druhé poloviny. Na pořadu totiž byla Rally Bohemia a s ní i formát nízkého počtu rychlostních zkoušek ovšem s delší kilometráží a dlouhými přejezdy. Na posádky čekalo ve dvou etapách všeho všudy osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích s délkou 153,28 km. Každá chyba, každý defekt a jakýkoli problém byl na dlouhých rychlostkách velmi znát. Své by o tom mohla dlouze vyprávět tišnovská posádka Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem. A že kluci umí krásně a dlouze vyprávět :-))). Jejich modrobílý Opel Adam R2 očekával těžkou bitvu ve třídě 6, kde se v Boleslavi sešlo hned čtrnáct soupeřů. Úvodní testovací zkoušku projeli kluci v pohodě a před samotnou soutěží udělali na autě ještě několik málo úprav. Ovšem tu hlavní změnu, správný výběr pneumatik, Lukáš s Romanem neudělali, a ta se okamžitě odrazila na čase. Osmý čas ve třídě, který posádka zajela na suchých pneu na kluzké RZ Cetno, byl počin hodný obdivu, pokud by se nezávodilo na čas. Bojová nálada z úvodu rally se vytratila, ale Lukáš s Romanem bojovali dál. Do uzavřeného parkoviště odevzdávali Adámka na průběžném 7. místě ve třídě a stejná příčka patřila posádce i mezi dvoukolkami. „Naší špatnou volbou jsme přišli o možnost bojovat o přední místa ve třídě. Chyba pochopitelně mrzí, ale je před námi ještě jedna etapa a stát se může cokoli,“ poznamenal v cíli etapy Lukáš Nekvapil. Nedělní ráno vyšlo sympatickým a věčně usměvavým Tišnovákům dobře a ve třídě se posunuli o dvě příčky výš. Následovala RZ Staroměstská a s ní propad ve výsledcích. Na vině byl roztržený klínový řemen. Posádka se dobelhala do servisu, kde mechanici závadu odstranili, ale zbývající dvě zkoušky byly pouze o dojetí. Lukáš s Romanem si spravili chuť aspoň na závěrečné zkoušce, kde zajeli druhý nejrychlejší čas třídy. „Tato soutěž nám nebyla nijak nakloněna. Do Mladé Boleslavi jsme přijeli bojovně naladěni a namotivovaní. Po intenzivní bouřce před závodem jsme ovšem nezvolili správné gumy a pak už se to s námi vezlo… Sobota se nám nepovedla, neděle se nám nepovedla a v pondělí se naštěstí už nejelo :-),“ shrnul soutěžní víkend zklamaný Lukáš Nekvapil. Do statistiky posádky tak přibudou tyto výsledky: 31. místo absolutně, 6. místo ve třídě 6, 6. místo v kategorii 2WD.
Čest týmu Minařík racing zachraňovala na Mladoboleslavsku dvojice Milan Obadal – Vladimír Osička na Renaultu Clio R3. Zatímco Milan s Vladimírem závodit chtěli, většina posádek z třídy 5 stejnou chuť nesdílela a Rally Bohemia ze svého kalendáře vypustila. Jediným soupeřem tak byl Michal Trojan rovněž s cliem. Duel ve třídě se odehrával pouze po tři zkoušky, neboť v poslední sobotní rychlostce poškodil Trojan chladič. Nutno však poznamenat, že celou sobotní etapu ovládli Milan s Vláďou. V polovině soutěže byli klasifikování na 10. místě mezi dvoukolkami a 40. místě v absolutní klasifikaci. V druhé polovině rally si posádka závod užívala a úspěšně Bohemku dokončila. „Již před startem jsme s Milanem byli odhodláni zúročit naše zkušenosti z minulých vystoupení a od začátku šli jednoznačně za naším cílem maximálního bodového zisku. Opět nás ovšem všechny potrápilo počasí, když větrná smršť s následným deštěm změnila předstartovní prognózy suchého závodu. Spoušť napáchaná v servisním zázemí se nevyhnula ani stanům Minařík racing a ještě více nás motivovala k soustředěnému a odhodlanému výkonu. Voda na neskutečně kluzkých asfaltech vineckého testu nám ovšem nevadila a od začátku jsme nastolili jednoznačný atak, který pokračoval i na zbývajících rychlostních zkouškách první etapy. Legendární úsek Bohemie končící v Návarovském údolí sice již postrádá dřevěné mostky, ale novou betonovou variantu zaznamenalo naše Clio R3 jen mihnutím, čemuž odpovídaly i dosažené časy. Tlak vyvinutý na našeho nejbližšího soupeře však gradoval a poté, co jsme jej ve tmě závěrečného testu první etapy dojeli na rychlostní zkoušce, jsme již věřili ve splnění našeho cíle,“ zhodnotil sobotní etapu Vladimír Osička a Milan Obadal doplnil své postřehy. „Druhý den soutěže však nebyl vůbec jednoduchý a po maratonských kilometrech úvodního testu jsme po vyhodnocení krizových situací přepnuli do módu odvést domů na Moravu "hrnek plný bodů". Zdravý úsudek nás po vítězství na Bohemia rally posunul na průběžnou druhou příčku v mistrovství republiky, což dokládá precizní práci mechaniků a moudré rady od majitele týmu Luby Minaříka. Výhra nás těší a motivuje zároveň, neboť soupeři na trati musí počítat i se staršími pány, a to ještě mnozí netuší, že Hostýnské vrchy a valašské chodníčky dalšího podniku Barum rally jsou naším domovem.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.