Slušovický Minařík racing měl při Rally Bohemia dvojí zastoupení. Lukáš Nekvapil obsadil 6. místo ve třídě 6 a Milan Obadal si odváží z Mladé Boleslavi cenný pohár za vítězství ve třídě 5.
Domácí šampionát velkého mistráku v rally se na začátku července přehoupl do své druhé poloviny. Na pořadu totiž byla Rally Bohemia a s ní i formát nízkého počtu rychlostních zkoušek ovšem s delší kilometráží a dlouhými přejezdy. Na posádky čekalo ve dvou etapách všeho všudy osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích s délkou 153,28 km. Každá chyba, každý defekt a jakýkoli problém byl na dlouhých rychlostkách velmi znát. Své by o tom mohla dlouze vyprávět tišnovská posádka Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem. A že kluci umí krásně a dlouze vyprávět :-))). Jejich modrobílý Opel Adam R2 očekával těžkou bitvu ve třídě 6, kde se v Boleslavi sešlo hned čtrnáct soupeřů. Úvodní testovací zkoušku projeli kluci v pohodě a před samotnou soutěží udělali na autě ještě několik málo úprav. Ovšem tu hlavní změnu, správný výběr pneumatik, Lukáš s Romanem neudělali, a ta se okamžitě odrazila na čase. Osmý čas ve třídě, který posádka zajela na suchých pneu na kluzké RZ Cetno, byl počin hodný obdivu, pokud by se nezávodilo na čas. Bojová nálada z úvodu rally se vytratila, ale Lukáš s Romanem bojovali dál. Do uzavřeného parkoviště odevzdávali Adámka na průběžném 7. místě ve třídě a stejná příčka patřila posádce i mezi dvoukolkami. „Naší špatnou volbou jsme přišli o možnost bojovat o přední místa ve třídě. Chyba pochopitelně mrzí, ale je před námi ještě jedna etapa a stát se může cokoli,“ poznamenal v cíli etapy Lukáš Nekvapil. Nedělní ráno vyšlo sympatickým a věčně usměvavým Tišnovákům dobře a ve třídě se posunuli o dvě příčky výš. Následovala RZ Staroměstská a s ní propad ve výsledcích. Na vině byl roztržený klínový řemen. Posádka se dobelhala do servisu, kde mechanici závadu odstranili, ale zbývající dvě zkoušky byly pouze o dojetí. Lukáš s Romanem si spravili chuť aspoň na závěrečné zkoušce, kde zajeli druhý nejrychlejší čas třídy. „Tato soutěž nám nebyla nijak nakloněna. Do Mladé Boleslavi jsme přijeli bojovně naladěni a namotivovaní. Po intenzivní bouřce před závodem jsme ovšem nezvolili správné gumy a pak už se to s námi vezlo… Sobota se nám nepovedla, neděle se nám nepovedla a v pondělí se naštěstí už nejelo :-),“ shrnul soutěžní víkend zklamaný Lukáš Nekvapil. Do statistiky posádky tak přibudou tyto výsledky: 31. místo absolutně, 6. místo ve třídě 6, 6. místo v kategorii 2WD.
Čest týmu Minařík racing zachraňovala na Mladoboleslavsku dvojice Milan Obadal – Vladimír Osička na Renaultu Clio R3. Zatímco Milan s Vladimírem závodit chtěli, většina posádek z třídy 5 stejnou chuť nesdílela a Rally Bohemia ze svého kalendáře vypustila. Jediným soupeřem tak byl Michal Trojan rovněž s cliem. Duel ve třídě se odehrával pouze po tři zkoušky, neboť v poslední sobotní rychlostce poškodil Trojan chladič. Nutno však poznamenat, že celou sobotní etapu ovládli Milan s Vláďou. V polovině soutěže byli klasifikování na 10. místě mezi dvoukolkami a 40. místě v absolutní klasifikaci. V druhé polovině rally si posádka závod užívala a úspěšně Bohemku dokončila. „Již před startem jsme s Milanem byli odhodláni zúročit naše zkušenosti z minulých vystoupení a od začátku šli jednoznačně za naším cílem maximálního bodového zisku. Opět nás ovšem všechny potrápilo počasí, když větrná smršť s následným deštěm změnila předstartovní prognózy suchého závodu. Spoušť napáchaná v servisním zázemí se nevyhnula ani stanům Minařík racing a ještě více nás motivovala k soustředěnému a odhodlanému výkonu. Voda na neskutečně kluzkých asfaltech vineckého testu nám ovšem nevadila a od začátku jsme nastolili jednoznačný atak, který pokračoval i na zbývajících rychlostních zkouškách první etapy. Legendární úsek Bohemie končící v Návarovském údolí sice již postrádá dřevěné mostky, ale novou betonovou variantu zaznamenalo naše Clio R3 jen mihnutím, čemuž odpovídaly i dosažené časy. Tlak vyvinutý na našeho nejbližšího soupeře však gradoval a poté, co jsme jej ve tmě závěrečného testu první etapy dojeli na rychlostní zkoušce, jsme již věřili ve splnění našeho cíle,“ zhodnotil sobotní etapu Vladimír Osička a Milan Obadal doplnil své postřehy. „Druhý den soutěže však nebyl vůbec jednoduchý a po maratonských kilometrech úvodního testu jsme po vyhodnocení krizových situací přepnuli do módu odvést domů na Moravu "hrnek plný bodů". Zdravý úsudek nás po vítězství na Bohemia rally posunul na průběžnou druhou příčku v mistrovství republiky, což dokládá precizní práci mechaniků a moudré rady od majitele týmu Luby Minaříka. Výhra nás těší a motivuje zároveň, neboť soupeři na trati musí počítat i se staršími pány, a to ještě mnozí netuší, že Hostýnské vrchy a valašské chodníčky dalšího podniku Barum rally jsou naším domovem.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.